MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Brum, Alissom Roberto
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Schmidt , Saraí Patrícia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Inter-ação (Goiânia. Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/76536
Resumo: The following work discusses the commitment of educative institutions and their professionals related to the media alphabetization and human rights. The study proposes an incursion through the praxis of Literature Review (LR), aiming a dialogue among LR, considering concepts as human rights, education, media and photography, and experiences of university extension in the development of actions that articulates the photographic language and their technologies in the school territory. It is a theoretical-reflexive article, methodologically characterized as qualitative, documental and bibliographical. The contribution is given more as a restless source than the finding of single and non-deductible solutions.  KEYWORDS: Education. Human Rights. Media.
id UFG-3_d38aaf30325d8a34cb3da2fb8392027b
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/76536
network_acronym_str UFG-3
network_name_str Inter-ação (Goiânia. Online)
repository_id_str
spelling MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORYALFABETIZACIÓN MEDIATICA Y DERECHOS HUMANOS: LA FOTOGRAFÍA TRAYENDO OPORTUNIDADES DE OTRAS COMPOSICIONES PARA LA FORMACIÓN CIUDADANA EN EL TERRITORIO DE LA ESCUELAALFABETIZAÇÃO MIDIÁTICA E DIREITOS HUMANOS: A FOTOGRAFIA OPORTUNIZANDO OUTRAS COMPOSIÇÕES PARA A FORMAÇÃO CIDADÃ NO TERRITÓRIO ESCOLARThe following work discusses the commitment of educative institutions and their professionals related to the media alphabetization and human rights. The study proposes an incursion through the praxis of Literature Review (LR), aiming a dialogue among LR, considering concepts as human rights, education, media and photography, and experiences of university extension in the development of actions that articulates the photographic language and their technologies in the school territory. It is a theoretical-reflexive article, methodologically characterized as qualitative, documental and bibliographical. The contribution is given more as a restless source than the finding of single and non-deductible solutions.  KEYWORDS: Education. Human Rights. Media.El presente trabajo discute el compromiso de las instituciones educativas y de sus profesionales con relación entre la alfabetización mediática y los derechos humanos. El estudio propone una incursión por la praxis de la Revisión de Literatura (RL), envidando un diálogo entre la RL, considerando conceptos como los de derechos humanos, educación, medios y fotografía, y lenguaje fotográfica y sus tecnologías en el territorio escolar. Tratase de un artículo teórico-reflexivo, metodológicamente caracterizado como cualitativo, documental y bibliográfico. La contribución dase más como presentación de una fuente de inquietud qué como encuentro de soluciones únicas y no deducibles.  PALABRAS CLAVE: Educación. Derechos Humanos. Medios.O presente trabalho discute o comprometimento das instituições educativas e de seus profissionais com a relação entre alfabetização midiática e direitos humanos. O estudo propõe uma incursão pela práxis da Revisão de Literatura (RL), envidando um diálogo entre a RL, considerando conceitos como os de direitos humanos, educação, mídia e fotografia, e experiências de extensão universitária no desenvolvimento de ações que articulam a linguagem fotográfica e suas tecnologias no território escolar. Trata-se de um artigo teórico-reflexivo, metodologicamente caracterizado como qualitativo, documental e bibliográfico. A contribuição dá-se mais como apresentação de uma fonte de inquietação do que como encontro de soluções únicas e indedutíveis. PALAVRAS-CHAVE: Educação. Direitos Humanos. Mídia.Faculdade de Educação (UFG)2023-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/7653610.5216/ia.v48i3.76536Journal Inter-Ação; Vol. 48 No. 3 (2023): Media, Technology and History: Research, Memory and Teaching; 1025-1041Revista Inter Ação; Vol. 48 Núm. 3 (2023): Medios de Comunicación, Tecnología e Historia: Investigación, Memoria y Enseñanza; 1025-1041Revista Inter-Ação; v. 48 n. 3 (2023): Mídias, Tecnologia e História: Pesquisa, Memória e Ensino; 1025-10411981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/76536/40688Copyright (c) 2023 Alissom Roberto Brum, Saraí Patrícia Schmidt info:eu-repo/semantics/openAccessBrum, Alissom RobertoSchmidt , Saraí Patrícia2023-12-30T19:28:15Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/76536Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:55:15.116797Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY
ALFABETIZACIÓN MEDIATICA Y DERECHOS HUMANOS: LA FOTOGRAFÍA TRAYENDO OPORTUNIDADES DE OTRAS COMPOSICIONES PARA LA FORMACIÓN CIUDADANA EN EL TERRITORIO DE LA ESCUELA
ALFABETIZAÇÃO MIDIÁTICA E DIREITOS HUMANOS: A FOTOGRAFIA OPORTUNIZANDO OUTRAS COMPOSIÇÕES PARA A FORMAÇÃO CIDADÃ NO TERRITÓRIO ESCOLAR
title MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY
spellingShingle MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY
Brum, Alissom Roberto
title_short MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY
title_full MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY
title_fullStr MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY
title_full_unstemmed MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY
title_sort MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY
author Brum, Alissom Roberto
author_facet Brum, Alissom Roberto
Schmidt , Saraí Patrícia
author_role author
author2 Schmidt , Saraí Patrícia
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Brum, Alissom Roberto
Schmidt , Saraí Patrícia
description The following work discusses the commitment of educative institutions and their professionals related to the media alphabetization and human rights. The study proposes an incursion through the praxis of Literature Review (LR), aiming a dialogue among LR, considering concepts as human rights, education, media and photography, and experiences of university extension in the development of actions that articulates the photographic language and their technologies in the school territory. It is a theoretical-reflexive article, methodologically characterized as qualitative, documental and bibliographical. The contribution is given more as a restless source than the finding of single and non-deductible solutions.  KEYWORDS: Education. Human Rights. Media.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/76536
10.5216/ia.v48i3.76536
url https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/76536
identifier_str_mv 10.5216/ia.v48i3.76536
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/76536/40688
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Alissom Roberto Brum, Saraí Patrícia Schmidt
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Alissom Roberto Brum, Saraí Patrícia Schmidt
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
dc.source.none.fl_str_mv Journal Inter-Ação; Vol. 48 No. 3 (2023): Media, Technology and History: Research, Memory and Teaching; 1025-1041
Revista Inter Ação; Vol. 48 Núm. 3 (2023): Medios de Comunicación, Tecnología e Historia: Investigación, Memoria y Enseñanza; 1025-1041
Revista Inter-Ação; v. 48 n. 3 (2023): Mídias, Tecnologia e História: Pesquisa, Memória e Ensino; 1025-1041
1981-8416
reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Inter-ação (Goiânia. Online)
collection Inter-ação (Goiânia. Online)
repository.name.fl_str_mv Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||revistainteracao@gmail.com
_version_ 1799874765827080192