MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Inter-ação (Goiânia. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/76536 |
Resumo: | The following work discusses the commitment of educative institutions and their professionals related to the media alphabetization and human rights. The study proposes an incursion through the praxis of Literature Review (LR), aiming a dialogue among LR, considering concepts as human rights, education, media and photography, and experiences of university extension in the development of actions that articulates the photographic language and their technologies in the school territory. It is a theoretical-reflexive article, methodologically characterized as qualitative, documental and bibliographical. The contribution is given more as a restless source than the finding of single and non-deductible solutions. KEYWORDS: Education. Human Rights. Media. |
id |
UFG-3_d38aaf30325d8a34cb3da2fb8392027b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/76536 |
network_acronym_str |
UFG-3 |
network_name_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORYALFABETIZACIÓN MEDIATICA Y DERECHOS HUMANOS: LA FOTOGRAFÍA TRAYENDO OPORTUNIDADES DE OTRAS COMPOSICIONES PARA LA FORMACIÓN CIUDADANA EN EL TERRITORIO DE LA ESCUELAALFABETIZAÇÃO MIDIÁTICA E DIREITOS HUMANOS: A FOTOGRAFIA OPORTUNIZANDO OUTRAS COMPOSIÇÕES PARA A FORMAÇÃO CIDADÃ NO TERRITÓRIO ESCOLARThe following work discusses the commitment of educative institutions and their professionals related to the media alphabetization and human rights. The study proposes an incursion through the praxis of Literature Review (LR), aiming a dialogue among LR, considering concepts as human rights, education, media and photography, and experiences of university extension in the development of actions that articulates the photographic language and their technologies in the school territory. It is a theoretical-reflexive article, methodologically characterized as qualitative, documental and bibliographical. The contribution is given more as a restless source than the finding of single and non-deductible solutions. KEYWORDS: Education. Human Rights. Media.El presente trabajo discute el compromiso de las instituciones educativas y de sus profesionales con relación entre la alfabetización mediática y los derechos humanos. El estudio propone una incursión por la praxis de la Revisión de Literatura (RL), envidando un diálogo entre la RL, considerando conceptos como los de derechos humanos, educación, medios y fotografía, y lenguaje fotográfica y sus tecnologías en el territorio escolar. Tratase de un artículo teórico-reflexivo, metodológicamente caracterizado como cualitativo, documental y bibliográfico. La contribución dase más como presentación de una fuente de inquietud qué como encuentro de soluciones únicas y no deducibles. PALABRAS CLAVE: Educación. Derechos Humanos. Medios.O presente trabalho discute o comprometimento das instituições educativas e de seus profissionais com a relação entre alfabetização midiática e direitos humanos. O estudo propõe uma incursão pela práxis da Revisão de Literatura (RL), envidando um diálogo entre a RL, considerando conceitos como os de direitos humanos, educação, mídia e fotografia, e experiências de extensão universitária no desenvolvimento de ações que articulam a linguagem fotográfica e suas tecnologias no território escolar. Trata-se de um artigo teórico-reflexivo, metodologicamente caracterizado como qualitativo, documental e bibliográfico. A contribuição dá-se mais como apresentação de uma fonte de inquietação do que como encontro de soluções únicas e indedutíveis. PALAVRAS-CHAVE: Educação. Direitos Humanos. Mídia.Faculdade de Educação (UFG)2023-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/7653610.5216/ia.v48i3.76536Journal Inter-Ação; Vol. 48 No. 3 (2023): Media, Technology and History: Research, Memory and Teaching; 1025-1041Revista Inter Ação; Vol. 48 Núm. 3 (2023): Medios de Comunicación, Tecnología e Historia: Investigación, Memoria y Enseñanza; 1025-1041Revista Inter-Ação; v. 48 n. 3 (2023): Mídias, Tecnologia e História: Pesquisa, Memória e Ensino; 1025-10411981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/76536/40688Copyright (c) 2023 Alissom Roberto Brum, Saraí Patrícia Schmidt info:eu-repo/semantics/openAccessBrum, Alissom RobertoSchmidt , Saraí Patrícia2023-12-30T19:28:15Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/76536Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:55:15.116797Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY ALFABETIZACIÓN MEDIATICA Y DERECHOS HUMANOS: LA FOTOGRAFÍA TRAYENDO OPORTUNIDADES DE OTRAS COMPOSICIONES PARA LA FORMACIÓN CIUDADANA EN EL TERRITORIO DE LA ESCUELA ALFABETIZAÇÃO MIDIÁTICA E DIREITOS HUMANOS: A FOTOGRAFIA OPORTUNIZANDO OUTRAS COMPOSIÇÕES PARA A FORMAÇÃO CIDADÃ NO TERRITÓRIO ESCOLAR |
title |
MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY |
spellingShingle |
MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY Brum, Alissom Roberto |
title_short |
MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY |
title_full |
MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY |
title_fullStr |
MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY |
title_full_unstemmed |
MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY |
title_sort |
MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS: THE PHOTOGRAPHY PROVIDING OPPORTUNITIES TO OTHER COMPOSITIONS FOR THE CITIZEN FORMATION IN THE SCHOOL TERRITORY |
author |
Brum, Alissom Roberto |
author_facet |
Brum, Alissom Roberto Schmidt , Saraí Patrícia |
author_role |
author |
author2 |
Schmidt , Saraí Patrícia |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brum, Alissom Roberto Schmidt , Saraí Patrícia |
description |
The following work discusses the commitment of educative institutions and their professionals related to the media alphabetization and human rights. The study proposes an incursion through the praxis of Literature Review (LR), aiming a dialogue among LR, considering concepts as human rights, education, media and photography, and experiences of university extension in the development of actions that articulates the photographic language and their technologies in the school territory. It is a theoretical-reflexive article, methodologically characterized as qualitative, documental and bibliographical. The contribution is given more as a restless source than the finding of single and non-deductible solutions. KEYWORDS: Education. Human Rights. Media. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/76536 10.5216/ia.v48i3.76536 |
url |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/76536 |
identifier_str_mv |
10.5216/ia.v48i3.76536 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/76536/40688 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Alissom Roberto Brum, Saraí Patrícia Schmidt info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Alissom Roberto Brum, Saraí Patrícia Schmidt |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal Inter-Ação; Vol. 48 No. 3 (2023): Media, Technology and History: Research, Memory and Teaching; 1025-1041 Revista Inter Ação; Vol. 48 Núm. 3 (2023): Medios de Comunicación, Tecnología e Historia: Investigación, Memoria y Enseñanza; 1025-1041 Revista Inter-Ação; v. 48 n. 3 (2023): Mídias, Tecnologia e História: Pesquisa, Memória e Ensino; 1025-1041 1981-8416 reponame:Inter-ação (Goiânia. Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
collection |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistainteracao@gmail.com |
_version_ |
1799874765827080192 |