WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mesquita, Fábio Júnio
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Inter-ação (Goiânia. Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/75018
Resumo: This article is part of ongoing research that seeks to investigate how public school teachers in the state of Minas Gerais were trained for the New High School. In this, the Life Project Guiding Notebook for Regular Night High School and Youth and Adult Education was the document analyzed from the Discursive Textual Analysis. Thirty-seven excerpts from the document were selected for the unitarization and categorization process. This sample was configured as units of meaning that were categorized and maintained based on the categories of life project, subject-teacher-effective and youths. The results indicate significant flaws in the treatment of issues involving youth and life projects, which which negatively impact the quality of the teaching work.  KEYWORDS: New High School; Life Project; Youth; Effective-teacher-subject.
id UFG-3_ea9aca595364352f0da720d5d30f645d
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/75018
network_acronym_str UFG-3
network_name_str Inter-ação (Goiânia. Online)
repository_id_str
spelling WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais¿QUÉ ES UN PROYECTO DE VIDA PARA ESTUDIANTES Y EDUCADORES EN EL CURRICULUM? REFLEXIONES SOBRE EL CUADERNO ORIENTADOR DE PROYECTOS DE VIDA DE LA RED PÚBLICA ESTATAL DE MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas GeraisO QUE HÁ DE PROJETO DE VIDA PARA OS ESTUDANTES E EDUCADORES NO CURRÍCULO? REFLEXÕES SOBRE O CADERNO ORIENTADOR DE PROJETO DE VIDA DA REDE PÚBLICA ESTADUAL DE MINAS GERAIS: reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas GeraisThis article is part of ongoing research that seeks to investigate how public school teachers in the state of Minas Gerais were trained for the New High School. In this, the Life Project Guiding Notebook for Regular Night High School and Youth and Adult Education was the document analyzed from the Discursive Textual Analysis. Thirty-seven excerpts from the document were selected for the unitarization and categorization process. This sample was configured as units of meaning that were categorized and maintained based on the categories of life project, subject-teacher-effective and youths. The results indicate significant flaws in the treatment of issues involving youth and life projects, which which negatively impact the quality of the teaching work.  KEYWORDS: New High School; Life Project; Youth; Effective-teacher-subject.Este artículo es parte integral de una investigación en curso que busca investigar cómo los profesores de escuelas públicas del estado de Minas Gerais fueron formados para la Nueva Escuela Secundaria. En este escrito, el Cuaderno Orientador del Proyecto de Vida para la Enseñanza Media Regular Nocturna y la Educación de Jóvenes y Adultos fue el documento analizado a partir del Análisis Discursivo Textual. Se seleccionaron 37 extractos del documento para el proceso de unitarización y categorización. Esta muestra se configuró como unidades de sentido que fueron categorizadas y mantenidas a partir de las categorías de proyecto de vida, sujeto-profesor-eficaz y jóvenes. Los resultados reflejan reflexiones sobre el tratamiento de las cuestiones que involucran a la juventud y los proyectos de vida, lo que impacta fatalmente en la calidad del trabajo docente.  PALABRAS CLAVE: Nuevo Liceo; Proyecto de Vida; Jóvenes; Efectivo-maestro-sujeto.Este artigo é parte integrante de uma pesquisa em andamento que busca investigar como os docentes da rede pública estadual mineira têm sido formados para o Novo Ensino Médio. Neste escrito, o Caderno Orientador de Projeto de Vida para o Ensino Médio Regular Noturno e Educação de Jovens e Adultos foi o documento analisado a partir da Análise Textual Discursiva. Foram selecionados para o processo de unitarização e categorização, 37 trechos do documento. Essa amostra se configurou como unidades de significado que foram categorizadas e discutidas com base nas categorias de Projeto de Vida, sujeito-docente-efetivo e juventudes. Os resultados apontam falhas significativas no tratamento dos assuntos que envolvem as juventudes e Projeto de Vida, o que fatalmente impacta na qualidade do trabalho docente. PALAVRAS-CHAVE: Novo Ensino Médio; Projeto de Vida; Juventudes; Sujeito-docente-efetivo.Faculdade de Educação (UFG)2023-05-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/7501810.5216/ia.v48i1.75018Journal Inter-Ação; Vol. 48 No. 1 (2023); 15-29Revista Inter Ação; Vol. 48 Núm. 1 (2023); 15-29Revista Inter-Ação; v. 48 n. 1 (2023); 15-291981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/75018/39741Copyright (c) 2023 Fábio Júnio Mesquitainfo:eu-repo/semantics/openAccessMesquita, Fábio Júnio2023-05-17T12:13:59Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/75018Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:55:11.664686Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais
¿QUÉ ES UN PROYECTO DE VIDA PARA ESTUDIANTES Y EDUCADORES EN EL CURRICULUM? REFLEXIONES SOBRE EL CUADERNO ORIENTADOR DE PROYECTOS DE VIDA DE LA RED PÚBLICA ESTATAL DE MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais
O QUE HÁ DE PROJETO DE VIDA PARA OS ESTUDANTES E EDUCADORES NO CURRÍCULO? REFLEXÕES SOBRE O CADERNO ORIENTADOR DE PROJETO DE VIDA DA REDE PÚBLICA ESTADUAL DE MINAS GERAIS: reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais
title WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais
spellingShingle WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais
Mesquita, Fábio Júnio
title_short WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais
title_full WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais
title_fullStr WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais
title_full_unstemmed WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais
title_sort WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais
author Mesquita, Fábio Júnio
author_facet Mesquita, Fábio Júnio
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mesquita, Fábio Júnio
description This article is part of ongoing research that seeks to investigate how public school teachers in the state of Minas Gerais were trained for the New High School. In this, the Life Project Guiding Notebook for Regular Night High School and Youth and Adult Education was the document analyzed from the Discursive Textual Analysis. Thirty-seven excerpts from the document were selected for the unitarization and categorization process. This sample was configured as units of meaning that were categorized and maintained based on the categories of life project, subject-teacher-effective and youths. The results indicate significant flaws in the treatment of issues involving youth and life projects, which which negatively impact the quality of the teaching work.  KEYWORDS: New High School; Life Project; Youth; Effective-teacher-subject.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-05-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/75018
10.5216/ia.v48i1.75018
url https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/75018
identifier_str_mv 10.5216/ia.v48i1.75018
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/75018/39741
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Fábio Júnio Mesquita
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Fábio Júnio Mesquita
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
dc.source.none.fl_str_mv Journal Inter-Ação; Vol. 48 No. 1 (2023); 15-29
Revista Inter Ação; Vol. 48 Núm. 1 (2023); 15-29
Revista Inter-Ação; v. 48 n. 1 (2023); 15-29
1981-8416
reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Inter-ação (Goiânia. Online)
collection Inter-ação (Goiânia. Online)
repository.name.fl_str_mv Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||revistainteracao@gmail.com
_version_ 1799874765480001536