WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Inter-ação (Goiânia. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/75018 |
Resumo: | This article is part of ongoing research that seeks to investigate how public school teachers in the state of Minas Gerais were trained for the New High School. In this, the Life Project Guiding Notebook for Regular Night High School and Youth and Adult Education was the document analyzed from the Discursive Textual Analysis. Thirty-seven excerpts from the document were selected for the unitarization and categorization process. This sample was configured as units of meaning that were categorized and maintained based on the categories of life project, subject-teacher-effective and youths. The results indicate significant flaws in the treatment of issues involving youth and life projects, which which negatively impact the quality of the teaching work. KEYWORDS: New High School; Life Project; Youth; Effective-teacher-subject. |
id |
UFG-3_ea9aca595364352f0da720d5d30f645d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/75018 |
network_acronym_str |
UFG-3 |
network_name_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais¿QUÉ ES UN PROYECTO DE VIDA PARA ESTUDIANTES Y EDUCADORES EN EL CURRICULUM? REFLEXIONES SOBRE EL CUADERNO ORIENTADOR DE PROYECTOS DE VIDA DE LA RED PÚBLICA ESTATAL DE MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas GeraisO QUE HÁ DE PROJETO DE VIDA PARA OS ESTUDANTES E EDUCADORES NO CURRÍCULO? REFLEXÕES SOBRE O CADERNO ORIENTADOR DE PROJETO DE VIDA DA REDE PÚBLICA ESTADUAL DE MINAS GERAIS: reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas GeraisThis article is part of ongoing research that seeks to investigate how public school teachers in the state of Minas Gerais were trained for the New High School. In this, the Life Project Guiding Notebook for Regular Night High School and Youth and Adult Education was the document analyzed from the Discursive Textual Analysis. Thirty-seven excerpts from the document were selected for the unitarization and categorization process. This sample was configured as units of meaning that were categorized and maintained based on the categories of life project, subject-teacher-effective and youths. The results indicate significant flaws in the treatment of issues involving youth and life projects, which which negatively impact the quality of the teaching work. KEYWORDS: New High School; Life Project; Youth; Effective-teacher-subject.Este artículo es parte integral de una investigación en curso que busca investigar cómo los profesores de escuelas públicas del estado de Minas Gerais fueron formados para la Nueva Escuela Secundaria. En este escrito, el Cuaderno Orientador del Proyecto de Vida para la Enseñanza Media Regular Nocturna y la Educación de Jóvenes y Adultos fue el documento analizado a partir del Análisis Discursivo Textual. Se seleccionaron 37 extractos del documento para el proceso de unitarización y categorización. Esta muestra se configuró como unidades de sentido que fueron categorizadas y mantenidas a partir de las categorías de proyecto de vida, sujeto-profesor-eficaz y jóvenes. Los resultados reflejan reflexiones sobre el tratamiento de las cuestiones que involucran a la juventud y los proyectos de vida, lo que impacta fatalmente en la calidad del trabajo docente. PALABRAS CLAVE: Nuevo Liceo; Proyecto de Vida; Jóvenes; Efectivo-maestro-sujeto.Este artigo é parte integrante de uma pesquisa em andamento que busca investigar como os docentes da rede pública estadual mineira têm sido formados para o Novo Ensino Médio. Neste escrito, o Caderno Orientador de Projeto de Vida para o Ensino Médio Regular Noturno e Educação de Jovens e Adultos foi o documento analisado a partir da Análise Textual Discursiva. Foram selecionados para o processo de unitarização e categorização, 37 trechos do documento. Essa amostra se configurou como unidades de significado que foram categorizadas e discutidas com base nas categorias de Projeto de Vida, sujeito-docente-efetivo e juventudes. Os resultados apontam falhas significativas no tratamento dos assuntos que envolvem as juventudes e Projeto de Vida, o que fatalmente impacta na qualidade do trabalho docente. PALAVRAS-CHAVE: Novo Ensino Médio; Projeto de Vida; Juventudes; Sujeito-docente-efetivo.Faculdade de Educação (UFG)2023-05-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/7501810.5216/ia.v48i1.75018Journal Inter-Ação; Vol. 48 No. 1 (2023); 15-29Revista Inter Ação; Vol. 48 Núm. 1 (2023); 15-29Revista Inter-Ação; v. 48 n. 1 (2023); 15-291981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/75018/39741Copyright (c) 2023 Fábio Júnio Mesquitainfo:eu-repo/semantics/openAccessMesquita, Fábio Júnio2023-05-17T12:13:59Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/75018Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:55:11.664686Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais ¿QUÉ ES UN PROYECTO DE VIDA PARA ESTUDIANTES Y EDUCADORES EN EL CURRICULUM? REFLEXIONES SOBRE EL CUADERNO ORIENTADOR DE PROYECTOS DE VIDA DE LA RED PÚBLICA ESTATAL DE MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais O QUE HÁ DE PROJETO DE VIDA PARA OS ESTUDANTES E EDUCADORES NO CURRÍCULO? REFLEXÕES SOBRE O CADERNO ORIENTADOR DE PROJETO DE VIDA DA REDE PÚBLICA ESTADUAL DE MINAS GERAIS: reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais |
title |
WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais |
spellingShingle |
WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais Mesquita, Fábio Júnio |
title_short |
WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais |
title_full |
WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais |
title_fullStr |
WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais |
title_full_unstemmed |
WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais |
title_sort |
WHAT IS A LIFE PROJECT FOR STUDENTS AND EDUCATORS IN THE CURRICULUM? REFLECTIONS ON THE GUIDING NOTEBOOK FOR LIFE PROJECTS OF THE PUBLIC NETWORK OF THE STATE OF MINAS GERAIS : reflexões sobre o Caderno Orientador de Projeto de Vida da rede pública estadual de Minas Gerais |
author |
Mesquita, Fábio Júnio |
author_facet |
Mesquita, Fábio Júnio |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mesquita, Fábio Júnio |
description |
This article is part of ongoing research that seeks to investigate how public school teachers in the state of Minas Gerais were trained for the New High School. In this, the Life Project Guiding Notebook for Regular Night High School and Youth and Adult Education was the document analyzed from the Discursive Textual Analysis. Thirty-seven excerpts from the document were selected for the unitarization and categorization process. This sample was configured as units of meaning that were categorized and maintained based on the categories of life project, subject-teacher-effective and youths. The results indicate significant flaws in the treatment of issues involving youth and life projects, which which negatively impact the quality of the teaching work. KEYWORDS: New High School; Life Project; Youth; Effective-teacher-subject. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-05-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/75018 10.5216/ia.v48i1.75018 |
url |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/75018 |
identifier_str_mv |
10.5216/ia.v48i1.75018 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/75018/39741 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Fábio Júnio Mesquita info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Fábio Júnio Mesquita |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal Inter-Ação; Vol. 48 No. 1 (2023); 15-29 Revista Inter Ação; Vol. 48 Núm. 1 (2023); 15-29 Revista Inter-Ação; v. 48 n. 1 (2023); 15-29 1981-8416 reponame:Inter-ação (Goiânia. Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
collection |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistainteracao@gmail.com |
_version_ |
1799874765480001536 |