IN SILENCE, WITH BERNARD…
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Inter-ação (Goiânia. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/20727 |
Resumo: | Ideas about creation movements and academic practice. I start with an account of textual production experiences in education. Subsequently, I present Heidegger’s thoughts about locution, as a point of re?ection on concerns about pedagogical and academic discourse. |
id |
UFG-3_ec3f6c09b447de7ef950a3ab68f69790 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/20727 |
network_acronym_str |
UFG-3 |
network_name_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
IN SILENCE, WITH BERNARD…NO SILÊNCIO, COM BERNARDO...Criação. Escrita. Falatório. Discurso pedagógico.Ideas about creation movements and academic practice. I start with an account of textual production experiences in education. Subsequently, I present Heidegger’s thoughts about locution, as a point of re?ection on concerns about pedagogical and academic discourse.Neste texto, apresento ideias sobre movimentos de criação e a prática acadêmica. Inicio com um relato sobre experiências de escrita em educação. Na sequência, apresento os pensamentos de Heidegger sobre o falatório, como ponto de re?exão a respeito das inquietações sobre os discursos acadêmico e pedagógico.Faculdade de Educação (UFG)2012-10-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/2072710.5216/ia.v37i2.20727Journal Inter-Ação; Vol. 37 No. 2 (2012): Philosophy and formation; 307-322Revista Inter Ação; Vol. 37 Núm. 2 (2012): Filosofia e formação; 307-322Revista Inter-Ação; v. 37 n. 2 (2012): Filosofia e formação; 307-3221981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/20727/12426Marin, Andreia Aparecida Marininfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-02-23T14:44:53Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/20727Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:54:32.305129Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
IN SILENCE, WITH BERNARD… NO SILÊNCIO, COM BERNARDO... |
title |
IN SILENCE, WITH BERNARD… |
spellingShingle |
IN SILENCE, WITH BERNARD… Marin, Andreia Aparecida Marin Criação. Escrita. Falatório. Discurso pedagógico. |
title_short |
IN SILENCE, WITH BERNARD… |
title_full |
IN SILENCE, WITH BERNARD… |
title_fullStr |
IN SILENCE, WITH BERNARD… |
title_full_unstemmed |
IN SILENCE, WITH BERNARD… |
title_sort |
IN SILENCE, WITH BERNARD… |
author |
Marin, Andreia Aparecida Marin |
author_facet |
Marin, Andreia Aparecida Marin |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marin, Andreia Aparecida Marin |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Criação. Escrita. Falatório. Discurso pedagógico. |
topic |
Criação. Escrita. Falatório. Discurso pedagógico. |
description |
Ideas about creation movements and academic practice. I start with an account of textual production experiences in education. Subsequently, I present Heidegger’s thoughts about locution, as a point of re?ection on concerns about pedagogical and academic discourse. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-10-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/20727 10.5216/ia.v37i2.20727 |
url |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/20727 |
identifier_str_mv |
10.5216/ia.v37i2.20727 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/20727/12426 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal Inter-Ação; Vol. 37 No. 2 (2012): Philosophy and formation; 307-322 Revista Inter Ação; Vol. 37 Núm. 2 (2012): Filosofia e formação; 307-322 Revista Inter-Ação; v. 37 n. 2 (2012): Filosofia e formação; 307-322 1981-8416 reponame:Inter-ação (Goiânia. Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
collection |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistainteracao@gmail.com |
_version_ |
1799874762282893312 |