SPECIAL EDUCATION IN THE COUNTRYSIDE: EDUCATIONAL INDICATORS IN PARAÍBA
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2024 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Inter-ação (Goiânia. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/74706 |
Resumo: | The aim of this paper is to analyze educational indicators in the state of Paraíba related to Special Education in the countryside. The analysis was based on data from Basic Education School Census of the 2021, in relation to the distribution of enrollments of students who are the target audience of Special Education in the 14 Regional Education Managements by condition and administrative dependence, the accessibility of schools and the formation of teachers. Data were analyzed qualitatively and quantitatively, using descriptive statistics. The results showed that there is a lack of trained teachers, services and resources of the Special Education modality and accessibility conditions in schools in the countryside. It is concluded that the right to a quality education is not yet effective for the target audience of Special Education. |
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SPECIAL EDUCATION IN THE COUNTRYSIDE: EDUCATIONAL INDICATORS IN PARAÍBAEDUCACIÓN ESPECIAL EN EL CAMPO: INDICADORES EDUCATIVOS EN PARAÍBAEDUCAÇÃO ESPECIAL DO/NO CAMPO: INDICADORES EDUCACIONAIS DA PARAÍBASpecial Education; Education in the Countryside; Rural schools; Educational Indicators.Educación Especial; Educación en el Campo; Escuelas Rurales; Indicadores Educativos.Educação Especial; Educação do Campo; Escolas Rurais; Indicadores Educacionais. The aim of this paper is to analyze educational indicators in the state of Paraíba related to Special Education in the countryside. The analysis was based on data from Basic Education School Census of the 2021, in relation to the distribution of enrollments of students who are the target audience of Special Education in the 14 Regional Education Managements by condition and administrative dependence, the accessibility of schools and the formation of teachers. Data were analyzed qualitatively and quantitatively, using descriptive statistics. The results showed that there is a lack of trained teachers, services and resources of the Special Education modality and accessibility conditions in schools in the countryside. It is concluded that the right to a quality education is not yet effective for the target audience of Special Education.El objetivo de este artículo es analizar indicadores educativos en el estado de Paraíba relacionados con la Educación Especial en el campo. El análisis se basó en datos del Censo Escolar de Educación Básica del 2021, en relación a la distribución de matrículas de los estudiantes público objetivo de Educación Especial en las 14 Direcciones Regionales de Educación por condición y dependencia administrativa, la accesibilidad de las escuelas y la formación de maestros. Los datos fueron analizados cualitativa y cuantitativamente, utilizando estadística descriptiva. Los resultados mostraron que existe carencia de docentes capacitados, servicios y recursos de la modalidad de Educación Especial y condiciones de accesibilidad en las escuelas del medio rural. Se concluye que el derecho a una educación de calidad aún no es efectivo para el público objetivo de la Educación Especial.O objetivo deste artigo é analisar indicadores educacionais do estado da Paraíba relacionados à Educação Especial do/no Campo. A análise se baseou nos dados do Censo Escolar da Educação Básica do ano de 2021 em relação à distribuição das matrículas de alunos público-alvo da Educação Especial nas 14 Gerências Regionais de Educação por condição e dependência administrativa, à acessibilidade das escolas e à formação de professores. Os dados foram analisados qualitativa e quantitativamente, por meio de estatística descritiva. Os resultados apontaram que há falta de professores capacitados, de serviços e recursos da modalidade da Educação Especial e de condições de acessibilidade nas escolas do/no campo. Conclui-se que o direito a uma educação de qualidade ainda não é efetivado para os alunos público-alvo da Educação Especial.Faculdade de Educação (UFG)2024-05-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/7470610.5216/ia.v49i1.74706Journal Inter-Ação; Vol. 49 No. 1 (2024): V. 49, N. 1, 2024 - Temas com foco no escopo da Revista Inter-Ação; 380-396Revista Inter Ação; Vol. 49 Núm. 1 (2024): V. 49, N. 1, 2024 - Temas com foco no escopo da Revista Inter-Ação; 380-396Revista Inter-Ação; v. 49 n. 1 (2024): V. 49, N. 1, 2024 - Temas com foco no escopo da Revista Inter-Ação; 380-3961981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/74706/40979Copyright (c) 2024 Munique Massaroinfo:eu-repo/semantics/openAccessMassaro, Munique2024-05-16T00:29:13Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/74706Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:55:10.697417Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
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