STUDENT-ATHLETE: A REFLECTION BASED ON THE BRAZILIAN OLYMPIC COMMITTEE'S SPORTS DEVELOPMENT MODEL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/74701 |
Resumo: | The present study aimed to reflect on the development of student-athletes based on the Sports Development Model proposed by the Brazilian Olympic Committee (COB) as a theoretical model. Throughout the text, the student-athlete and their challenges when following a dual career are discussed, as well as the dual career in Brazil and in the world. Finally, it is suggested the development of national legislation and institutional policies that promote access, permanence and finalization of the graduation for these student-athletes. |
id |
UFG-4_06840998d450bfab3b1898a92dcd8425 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/74701 |
network_acronym_str |
UFG-4 |
network_name_str |
Pensar a Prática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
STUDENT-ATHLETE: A REFLECTION BASED ON THE BRAZILIAN OLYMPIC COMMITTEE'S SPORTS DEVELOPMENT MODELESTUDIANTE-ATLETA: UNA REFLEXIÓN A PARTIR DEL MODELO DE DESARROLLO DEL DEPORTE DEL COMITÉ OLÍMPICO BRASILEÑOEstudantes-atletas: reflexões acerca de seu desenvolvimentoDual-career. Student-athlete. Challenges. Undergraduate. COBCarrera dual. Estudiante-atleta. Desafíos. Graduado universitario. COBDupla-carreira. Estudante-atleta. Desafios. Graduação. COB.The present study aimed to reflect on the development of student-athletes based on the Sports Development Model proposed by the Brazilian Olympic Committee (COB) as a theoretical model. Throughout the text, the student-athlete and their challenges when following a dual career are discussed, as well as the dual career in Brazil and in the world. Finally, it is suggested the development of national legislation and institutional policies that promote access, permanence and finalization of the graduation for these student-athletes. Este estudio tuvo como objetivo reflexionar sobre el desarrollo de los estudiantes-atletas utilizando como modelo teórico el Modelo de Desarrollo Deportivo propuesto por el Comité Olímpico Brasileño (COB). A lo largo del texto, se discute el estudiante-atleta y sus desafíos al seguir una carrera dual, así como la carrera dual en Brasil y en el mundo. Finalmente, se sugiere la creación de legislación nacional y políticas institucionales que promuevan el acceso, permanencia y culminación de la formación de estos estudiantes deportistas. Palabras-clave: Carrera dual. Estudiante-atleta. Desafíos. Graduado universitario. COB.Este estudo teve como objetivo refletir sobre o desenvolvimento do estudante-atleta tendo como modelo teórico o Modelo de Desenvolvimento Esportivo proposto pelo Comitê Olímpico do Brasil- COB. Ao longo do texto, é discutido o estudante-atleta e seus desafios ao seguir a carreira-dupla, bem como sobre a dupla carreira no Brasil e no mundo. Por fim, sugere-se a criação de uma legislação nacional e de políticas institucionais que promovam o acesso, a permanência e a finalização da formação destes estudantes-atletas. Universidade Federal de Goiás2023-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion"Avaliado por Pares"application/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/7470110.5216/rpp.v26.74701Pensar a Prática; Vol. 26 (2023)Pensar a Prática; v. 26 (2023)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/74701/40175Copyright (c) 2023 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessPeruchi, GiovanaVictor Alves Melo, SandroTeixeira Quinaud, Ricardo2023-08-30T16:42:36Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/74701Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:43.521819Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
STUDENT-ATHLETE: A REFLECTION BASED ON THE BRAZILIAN OLYMPIC COMMITTEE'S SPORTS DEVELOPMENT MODEL ESTUDIANTE-ATLETA: UNA REFLEXIÓN A PARTIR DEL MODELO DE DESARROLLO DEL DEPORTE DEL COMITÉ OLÍMPICO BRASILEÑO Estudantes-atletas: reflexões acerca de seu desenvolvimento |
title |
STUDENT-ATHLETE: A REFLECTION BASED ON THE BRAZILIAN OLYMPIC COMMITTEE'S SPORTS DEVELOPMENT MODEL |
spellingShingle |
STUDENT-ATHLETE: A REFLECTION BASED ON THE BRAZILIAN OLYMPIC COMMITTEE'S SPORTS DEVELOPMENT MODEL Peruchi, Giovana Dual-career. Student-athlete. Challenges. Undergraduate. COB Carrera dual. Estudiante-atleta. Desafíos. Graduado universitario. COB Dupla-carreira. Estudante-atleta. Desafios. Graduação. COB. |
title_short |
STUDENT-ATHLETE: A REFLECTION BASED ON THE BRAZILIAN OLYMPIC COMMITTEE'S SPORTS DEVELOPMENT MODEL |
title_full |
STUDENT-ATHLETE: A REFLECTION BASED ON THE BRAZILIAN OLYMPIC COMMITTEE'S SPORTS DEVELOPMENT MODEL |
title_fullStr |
STUDENT-ATHLETE: A REFLECTION BASED ON THE BRAZILIAN OLYMPIC COMMITTEE'S SPORTS DEVELOPMENT MODEL |
title_full_unstemmed |
STUDENT-ATHLETE: A REFLECTION BASED ON THE BRAZILIAN OLYMPIC COMMITTEE'S SPORTS DEVELOPMENT MODEL |
title_sort |
STUDENT-ATHLETE: A REFLECTION BASED ON THE BRAZILIAN OLYMPIC COMMITTEE'S SPORTS DEVELOPMENT MODEL |
author |
Peruchi, Giovana |
author_facet |
Peruchi, Giovana Victor Alves Melo, Sandro Teixeira Quinaud, Ricardo |
author_role |
author |
author2 |
Victor Alves Melo, Sandro Teixeira Quinaud, Ricardo |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Peruchi, Giovana Victor Alves Melo, Sandro Teixeira Quinaud, Ricardo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Dual-career. Student-athlete. Challenges. Undergraduate. COB Carrera dual. Estudiante-atleta. Desafíos. Graduado universitario. COB Dupla-carreira. Estudante-atleta. Desafios. Graduação. COB. |
topic |
Dual-career. Student-athlete. Challenges. Undergraduate. COB Carrera dual. Estudiante-atleta. Desafíos. Graduado universitario. COB Dupla-carreira. Estudante-atleta. Desafios. Graduação. COB. |
description |
The present study aimed to reflect on the development of student-athletes based on the Sports Development Model proposed by the Brazilian Olympic Committee (COB) as a theoretical model. Throughout the text, the student-athlete and their challenges when following a dual career are discussed, as well as the dual career in Brazil and in the world. Finally, it is suggested the development of national legislation and institutional policies that promote access, permanence and finalization of the graduation for these student-athletes. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion "Avaliado por Pares" |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/74701 10.5216/rpp.v26.74701 |
url |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/74701 |
identifier_str_mv |
10.5216/rpp.v26.74701 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/74701/40175 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Pensar a Prática info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Pensar a Prática |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensar a Prática; Vol. 26 (2023) Pensar a Prática; v. 26 (2023) 1980-6183 1415-4676 reponame:Pensar a Prática (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Pensar a Prática (Online) |
collection |
Pensar a Prática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||gabi.domi@hotmail.com |
_version_ |
1799874860447432704 |