ILL BEINGS: a reflexion based on Georges Canguilhem
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/65 |
Resumo: | This text reflects upon ill human beings, relating the topic to some of the principles that guide physical education practice in current times. It briefly covers the understanding of the body held by medical science, as well other areas of knowledge, like physical education. KEY-WORDS: ill beings - health - physical education. |
id |
UFG-4_0d9ce39676d785d6714efc22b0cb53af |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/65 |
network_acronym_str |
UFG-4 |
network_name_str |
Pensar a Prática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
ILL BEINGS: a reflexion based on Georges CanguilhemEL SER ENFERMO: una reflexión a la luz de GEORGES CANGUILHEMO SER DOENTE: UMA VISÃO À LUZ DE GEORGES CANGUILHEMThis text reflects upon ill human beings, relating the topic to some of the principles that guide physical education practice in current times. It briefly covers the understanding of the body held by medical science, as well other areas of knowledge, like physical education. KEY-WORDS: ill beings - health - physical education.El texto presenta una reflexión sobre el SER ENFERMO relacionandolo con algunos principios que orientan la práctica de la Educación Física en los días de hoy. Hace un breve abordaje sobre la comprensión de cuerpo percebido por la ciencia médica como, también, este es percibido en otras áreas del conocimiento como, por ejemplo, la Educación Física. PALABRAS CLAVES: Ser enfermo - Salud - Educación FísicaO texto apresenta uma reflexão sobre o SER DOENTE relacionando-o com alguns princípios que orientam a prática da Educação Física nos dias de hoje. Este artigo faz uma breve abordagem sobre a compreensão de corpo percebida pela ciência médica e, também, pelas outras áreas do conhecimento como, por exemplo, a Educação Física. PALAVRAS-CHAVE: Ser doente – Saúde – Educação FísicaUniversidade Federal de Goiás2006-11-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por parestext/htmlapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/6510.5216/rpp.v7i1.65Pensar a Prática; Vol. 7 No. 1 (2004); 45-58Pensar a Prática; v. 7 n. 1 (2004); 45-581980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/65/2683https://revistas.ufg.br/fef/article/view/65/64Bonetti, Albertinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:12:51Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/65Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:55:24.813015Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
ILL BEINGS: a reflexion based on Georges Canguilhem EL SER ENFERMO: una reflexión a la luz de GEORGES CANGUILHEM O SER DOENTE: UMA VISÃO À LUZ DE GEORGES CANGUILHEM |
title |
ILL BEINGS: a reflexion based on Georges Canguilhem |
spellingShingle |
ILL BEINGS: a reflexion based on Georges Canguilhem Bonetti, Albertina |
title_short |
ILL BEINGS: a reflexion based on Georges Canguilhem |
title_full |
ILL BEINGS: a reflexion based on Georges Canguilhem |
title_fullStr |
ILL BEINGS: a reflexion based on Georges Canguilhem |
title_full_unstemmed |
ILL BEINGS: a reflexion based on Georges Canguilhem |
title_sort |
ILL BEINGS: a reflexion based on Georges Canguilhem |
author |
Bonetti, Albertina |
author_facet |
Bonetti, Albertina |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bonetti, Albertina |
description |
This text reflects upon ill human beings, relating the topic to some of the principles that guide physical education practice in current times. It briefly covers the understanding of the body held by medical science, as well other areas of knowledge, like physical education. KEY-WORDS: ill beings - health - physical education. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-11-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/65 10.5216/rpp.v7i1.65 |
url |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/65 |
identifier_str_mv |
10.5216/rpp.v7i1.65 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/65/2683 https://revistas.ufg.br/fef/article/view/65/64 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensar a Prática; Vol. 7 No. 1 (2004); 45-58 Pensar a Prática; v. 7 n. 1 (2004); 45-58 1980-6183 1415-4676 reponame:Pensar a Prática (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Pensar a Prática (Online) |
collection |
Pensar a Prática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||gabi.domi@hotmail.com |
_version_ |
1799874855336673280 |