The magazine Vida e Saúde: manners of educating and looking at the feminine body in its pages (1940–1950)
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Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/5144 |
Resumo: | The magazine Vida e Saúde sustained, during the 1940’s, a body education marked by discourses about feminine health and beauty built out of three institutions: science, religion and politics. In order to comprehend how that proposal was organized on the pages of that magazine, we discuss different dispositives used to support the manners as the education of the feminine body happened. |
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The magazine Vida e Saúde: manners of educating and looking at the feminine body in its pages (1940–1950)La revista Vida e Saúde: modos de mirar y educar el cuerpo femenino en sus páginas (1940-1950)A REVISTA VIDA E SAÚDE:MODOS DE OLHAR E EDUCAR O CORPO FEMININO EM SUAS PÁGINAS (1940-1950)BodyBeautyHygienismWomanMagazine.CuerpoBellezaHigienismoMujerRevista.CorpoBelezaHigienismoMulherRevista. The magazine Vida e Saúde sustained, during the 1940’s, a body education marked by discourses about feminine health and beauty built out of three institutions: science, religion and politics. In order to comprehend how that proposal was organized on the pages of that magazine, we discuss different dispositives used to support the manners as the education of the feminine body happened. La revista Vida e Saúde sostenía durante la década de 1940 una educación del cuerpo basada en los discursos sobre la salud y la belleza femenina, construida a partir de tres instituciones: la científica, la religiosa y la política. Intentando comprender como se organizaba en las paginas de la revista esa propuesta, explicitamos los diferentes dispositivos utilizados para sostener los modos de cómo se dio esa educación del cuerpo femenino.A revista Vida e Saúde sustentou durante a década de 1940 uma educação do corpo pautada nos discursos sobre a saúde e a beleza feminina construída a partir de três instituições: a científica, a religiosa e a política. Procurando compreender como se organizava nas páginas da revista essa proposta, explicitamos os diferentes dispositivos utilizados para sustentar os modos sobre como se deu a educação do corpo feminino pelas páginas da referida revista.Universidade Federal de Goiás2009-02-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por parestext/htmlapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/514410.5216/rpp.v11i3.5144Pensar a Prática; Vol. 11 No. 3 (2008); 239Pensar a Prática; v. 11 n. 3 (2008); 2391980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/5144/4550https://revistas.ufg.br/fef/article/view/5144/4970Dalben, AndréSoares, Carmen Lúciainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:15:26Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/5144Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oaipensarapratica@gmail.com||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2016-06-20T18:15:26Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
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