The one form of imagine the game, your values and your possibilities

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Amaral, Sílvia Cristina Franco
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: de Paula, Gustavo Nogueira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/1098
Resumo: Are videogames entertaining devices that serve only for workers and students’ relaxation while inputting consumer society values in them? Or do they present real game characteristics such as educational and leisure instruments that can help to develop an individual? In this essay we have tried to communicate with the two lines of thinking that answer this question, in an attempt to understand if these two lines are complimentary or mutually exclusive. We believe they do not exclude one another, provided that they are well explored and contextualized, which could contribute to the development of an individual on an educational process that focuses on leisure. KEYWORDS: electronic games – leisure – entertainment.
id UFG-4_3cbcaa55191eae106764fb6a691fd504
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/1098
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling The one form of imagine the game, your values and your possibilitiesEl un nova forma de figurase el juego, su valores y su azaresA NOVA FORMA DE PENSAR O JOGO, SEUS VALORES E SUAS POSSIBILIDADESJogo eletrônicolazerentretenimentoAre videogames entertaining devices that serve only for workers and students’ relaxation while inputting consumer society values in them? Or do they present real game characteristics such as educational and leisure instruments that can help to develop an individual? In this essay we have tried to communicate with the two lines of thinking that answer this question, in an attempt to understand if these two lines are complimentary or mutually exclusive. We believe they do not exclude one another, provided that they are well explored and contextualized, which could contribute to the development of an individual on an educational process that focuses on leisure. KEYWORDS: electronic games – leisure – entertainment.Los videojuegos son aparatos de entretenimiento que actúan apenas como forma de descanso para los trabajadores (o estudiantes) y transmiten valores característicos de la sociedad de consumo, o poseen verdadera característica de juego como implemento del ocio educativo, que pueda ayudar al individuo a desarrollarse? Buscamos en este ensayo discutir estas dos líneas de pensamiento que responden a esta pregunta, procurando analizar si estas se complementan o se excluyen mutuamente. Creemos que ellas no se excluyen, desde que sean bien trabajadas y contextualizadas, pudiendo contribuir para el desarrollo del individuo, en una educación para el ocio. PALABRAS-CLAVE: video-juegos – ocio – entretenimiento.Os videogames são aparelhos de entretenimento, que servem apenas como descanso para os trabalhadores (ou estudantes) e incutem valores da sociedade de consumo a estes, ou eles possuem verdadeira característica do jogo como utensílios de lazer educativo, que possam ajudar o indivíduo a se desenvolver? Buscamos neste ensaio dialogar com estas duas linhas de pensamento que respondem a esta pergunta, procurando perceber se estas se complementam ou se excluem mutuamente. Acreditamos que elas não se excluem, desde que bem trabalhadas e contextualizadas, podendo contribuir para o desenvolvimento do indivíduo, em uma educação para o lazer. PALAVRAS-CHAVE: jogo eletrônico – lazer – entretenimento.Universidade Federal de Goiás2007-09-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por parespesquisa bibliográficatext/htmlapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/109810.5216/rpp.v10i2.1098Pensar a Prática; Vol. 10 No. 2 (2007); 155-168Pensar a Prática; v. 10 n. 2 (2007); 155-1681980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/1098/1688https://revistas.ufg.br/fef/article/view/1098/1676Amaral, Sílvia Cristina Francode Paula, Gustavo Nogueirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:10:34Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/1098Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:55:31.075321Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv The one form of imagine the game, your values and your possibilities
El un nova forma de figurase el juego, su valores y su azares
A NOVA FORMA DE PENSAR O JOGO, SEUS VALORES E SUAS POSSIBILIDADES
title The one form of imagine the game, your values and your possibilities
spellingShingle The one form of imagine the game, your values and your possibilities
Amaral, Sílvia Cristina Franco
Jogo eletrônico
lazer
entretenimento
title_short The one form of imagine the game, your values and your possibilities
title_full The one form of imagine the game, your values and your possibilities
title_fullStr The one form of imagine the game, your values and your possibilities
title_full_unstemmed The one form of imagine the game, your values and your possibilities
title_sort The one form of imagine the game, your values and your possibilities
author Amaral, Sílvia Cristina Franco
author_facet Amaral, Sílvia Cristina Franco
de Paula, Gustavo Nogueira
author_role author
author2 de Paula, Gustavo Nogueira
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Amaral, Sílvia Cristina Franco
de Paula, Gustavo Nogueira
dc.subject.por.fl_str_mv Jogo eletrônico
lazer
entretenimento
topic Jogo eletrônico
lazer
entretenimento
description Are videogames entertaining devices that serve only for workers and students’ relaxation while inputting consumer society values in them? Or do they present real game characteristics such as educational and leisure instruments that can help to develop an individual? In this essay we have tried to communicate with the two lines of thinking that answer this question, in an attempt to understand if these two lines are complimentary or mutually exclusive. We believe they do not exclude one another, provided that they are well explored and contextualized, which could contribute to the development of an individual on an educational process that focuses on leisure. KEYWORDS: electronic games – leisure – entertainment.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-09-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
avaliado por pares
pesquisa bibliográfica
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/1098
10.5216/rpp.v10i2.1098
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/1098
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v10i2.1098
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/1098/1688
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/1098/1676
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 10 No. 2 (2007); 155-168
Pensar a Prática; v. 10 n. 2 (2007); 155-168
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874855756103680