Análise da inclusão das lutas na escola e dos fatores limitantes para sua inserção nas aulas de educação física: uma revisão sistemática
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Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/79516 |
Resumo: | This research investigated the prevalence of teaching fights in Physical Education classes in Brazilian schools and the barriers reported as justification for not including this topic. For this, a systematic review in SciELO and LILACS databases was conducted. As results, 16 papers met the eligibility criteria. In most studies, significant values of non-inclusion rates of fights in Physical Education classes at school were verified. The main justifications given were the lack of qualification on the topic of fights, the lack of physical structure at the school, and the absence of a collaborator specialized in fights. Thus, these findings highlight weaknesses in the graduation process and in the understanding of the topic by the teachers in schools. |
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Análise da inclusão das lutas na escola e dos fatores limitantes para sua inserção nas aulas de educação física: uma revisão sistemáticaCombat sportsMartial artsSport pedagogyArtes marcialesDeportes de combatePedagogía deportivaArtes marciaisEsportes de combatePedagogia do esporteThis research investigated the prevalence of teaching fights in Physical Education classes in Brazilian schools and the barriers reported as justification for not including this topic. For this, a systematic review in SciELO and LILACS databases was conducted. As results, 16 papers met the eligibility criteria. In most studies, significant values of non-inclusion rates of fights in Physical Education classes at school were verified. The main justifications given were the lack of qualification on the topic of fights, the lack of physical structure at the school, and the absence of a collaborator specialized in fights. Thus, these findings highlight weaknesses in the graduation process and in the understanding of the topic by the teachers in schools.Fueron investigados la inclusión de contenidos lucha en las clases de Educación Física en las escuelas brasileñas y las barreras destacadas para no incluir ese tema. Para eso, una revisión sistemática en las bases SciELO y LILACS fue realizada. En total, artículos 16 cumplieron los criterios de elegibilidad, y se constató, en la mayoría de los artículos, valores significativos de no inclusión de las luchas en las clases de Educación Física. Las principales justificaciones dadas fueron la falta de capacitación sobre el tema, la falta de estructura física en la escuela, y la ausencia de un colaborador especializado en luchas. Así, estos resultados denotan debilidades en el proceso de formación y en la comprensión del tema por parte de los docentes que trabajan en las escuelas.Esta pesquisa investigou a prevalência de inclusão do conteúdo de lutas nas aulas de Educação Física em escolas brasileiras e as barreiras apontadas como justificativa para a não inclusão desse tema. Para tanto, uma revisão sistemática foi conduzida nas bases SciELO e LILACS. Ao todo, 16 artigos atenderam os critérios de elegibilidade, sendo verificado, na maioria dos estudos, valores significativos de não inclusão de lutas nas aulas de Educação Física na escola. As principais justificativas apontadas foram por não ser capacitado sobre o tema, pela falta de estrutura física da escola, e pela ausência de um colaborador especialista em lutas. Assim, esses achados denotam fragilidades no processo de formação e na compreensão do tema por parte dos docentes que atuam nas escolas. Universidade Federal de Goiás2024-10-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/7951610.5216/rpp.v27.79516Pensar a Prática; Vol. 27 (2024)Pensar a Prática; v. 27 (2024)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/79516/41624Copyright (c) 2024 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessVidal Andreato, LeonardoFernandes Braga, LuzireniPaiva, LeandroSilveira Coswig, VictorBarreto de Lima, Alex2024-10-11T14:33:07Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/79516Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oaipensarapratica@gmail.com||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-10-11T14:33:07Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
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