THE EDUCATIONAL INCLUSION FROM THE PERSPECTIVE OF UNDERGRADUATE STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Salerno, Marina Brasiliano
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Filus, Josiane Fujisawa, da Silva, Rita de Fátima, de Araújo, Paulo Ferreira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/13924
Resumo: The aim of this study was to understand the perceptions of undergraduate students in physical education about educational inclusion. The 41 students drew up their definitions of the term "Educational Inclusion" (EI), analyzed qualitatively using content analysis. We found that most students still don´t have any clarification regarding the subjects included in the process of inclusion; considers EI as the responsibility of government and education professionals, describing the objectives of the EI as positive for people with and without disabilities and raise concerns that goes beyond the education system. We conclude that there are still elements that need clarification about this process to the students to graduate students with a broad view of what is IE. Keywords: Educational Inclusion. Physical Education. Professional Training.
id UFG-4_7ce8e4dd24072b075324b09ce78433a0
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/13924
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling THE EDUCATIONAL INCLUSION FROM THE PERSPECTIVE OF UNDERGRADUATE STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATIONLA INCLUSIÓN EDUCATIVA EN LA PERSPECTIVA DE LOS ALUMNOS DE GRADUACIÓN EN EDUCACIÓN FÍSICAA INCLUSÃO EDUCACIONAL SOB A ÓTICA DOS ALUNOS DE GRADUAÇÃO EM EDUCAÇÃO FÍSICAInclusão educacionalEducação FísicaFormação profissional.Formação profissionalThe aim of this study was to understand the perceptions of undergraduate students in physical education about educational inclusion. The 41 students drew up their definitions of the term "Educational Inclusion" (EI), analyzed qualitatively using content analysis. We found that most students still don´t have any clarification regarding the subjects included in the process of inclusion; considers EI as the responsibility of government and education professionals, describing the objectives of the EI as positive for people with and without disabilities and raise concerns that goes beyond the education system. We conclude that there are still elements that need clarification about this process to the students to graduate students with a broad view of what is IE. Keywords: Educational Inclusion. Physical Education. Professional Training.El objetivo de este estudio fue conocer las percepciones de los estudiantes de licenciatura em educación física en la inclusión educativa. Los 41 estudiantes elaboraron sus definiciones Del término "Inclusión Educativa" (IE), analizaron cualitativamente mediante análisis Del contenido. Hemos encontrado que la mayoría de los estudiantes todavía no tienen ninguna aclaración sobre los temas inclusos en el proceso de inclusión; considera que la responsabilidad de lá inclusión es de los profesionales de la educación y Del gobierno; describe los objetivos de la IE y los resultados para las personas con y sin discapacidad . Llegamos a la conclusión de que hay elementos que requieren aclaración sobre este proceso para estudiantes por lo que tiene una visión amplia de lo que es la IE. Palabras claves: Inclusión educativa. Educación Física. Formación profesional.O objetivo desse trabalho foi compreender as percepções dos alunos de graduação em Educação Física sobre a inclusão educacional. Os 41 alunos redigiram suas definições sobre o termo “Inclusão Educacional” (IE), analisadas qualitativamente por meio da análise de conteúdo. Constatamos que a maioria dos alunos ainda não possui esclarecimento em relação aos sujeitos compreendidos no processo de inclusão; considera a IE como responsabilidade do governo e dos profissionais da educação; descreve os objetivos do processo como positivos para as pessoas com e sem deficiência e levantam preocupações que extrapolam o sistema de ensino. Concluímos que ainda há elementos a serem esclarecidos aos graduandos referentes esse processo para formar alunos com uma visão ampla do que é a IE.Universidade Federal de Goiás2012-06-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresPesquisa Qualitativaapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/1392410.5216/rpp.v15i2.13924Pensar a Prática; Vol. 15 No. 2 (2012)Pensar a Prática; v. 15 n. 2 (2012)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/13924/11214Salerno, Marina BrasilianoFilus, Josiane Fujisawada Silva, Rita de Fátimade Araújo, Paulo Ferreirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:20:21Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/13924Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:55:45.007535Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv THE EDUCATIONAL INCLUSION FROM THE PERSPECTIVE OF UNDERGRADUATE STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATION
LA INCLUSIÓN EDUCATIVA EN LA PERSPECTIVA DE LOS ALUMNOS DE GRADUACIÓN EN EDUCACIÓN FÍSICA
A INCLUSÃO EDUCACIONAL SOB A ÓTICA DOS ALUNOS DE GRADUAÇÃO EM EDUCAÇÃO FÍSICA
title THE EDUCATIONAL INCLUSION FROM THE PERSPECTIVE OF UNDERGRADUATE STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATION
spellingShingle THE EDUCATIONAL INCLUSION FROM THE PERSPECTIVE OF UNDERGRADUATE STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATION
Salerno, Marina Brasiliano
Inclusão educacional
Educação Física
Formação profissional.
Formação profissional
title_short THE EDUCATIONAL INCLUSION FROM THE PERSPECTIVE OF UNDERGRADUATE STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATION
title_full THE EDUCATIONAL INCLUSION FROM THE PERSPECTIVE OF UNDERGRADUATE STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATION
title_fullStr THE EDUCATIONAL INCLUSION FROM THE PERSPECTIVE OF UNDERGRADUATE STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATION
title_full_unstemmed THE EDUCATIONAL INCLUSION FROM THE PERSPECTIVE OF UNDERGRADUATE STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATION
title_sort THE EDUCATIONAL INCLUSION FROM THE PERSPECTIVE OF UNDERGRADUATE STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATION
author Salerno, Marina Brasiliano
author_facet Salerno, Marina Brasiliano
Filus, Josiane Fujisawa
da Silva, Rita de Fátima
de Araújo, Paulo Ferreira
author_role author
author2 Filus, Josiane Fujisawa
da Silva, Rita de Fátima
de Araújo, Paulo Ferreira
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Salerno, Marina Brasiliano
Filus, Josiane Fujisawa
da Silva, Rita de Fátima
de Araújo, Paulo Ferreira
dc.subject.por.fl_str_mv Inclusão educacional
Educação Física
Formação profissional.
Formação profissional
topic Inclusão educacional
Educação Física
Formação profissional.
Formação profissional
description The aim of this study was to understand the perceptions of undergraduate students in physical education about educational inclusion. The 41 students drew up their definitions of the term "Educational Inclusion" (EI), analyzed qualitatively using content analysis. We found that most students still don´t have any clarification regarding the subjects included in the process of inclusion; considers EI as the responsibility of government and education professionals, describing the objectives of the EI as positive for people with and without disabilities and raise concerns that goes beyond the education system. We conclude that there are still elements that need clarification about this process to the students to graduate students with a broad view of what is IE. Keywords: Educational Inclusion. Physical Education. Professional Training.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-06-06
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
avaliado por pares
Pesquisa Qualitativa
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/13924
10.5216/rpp.v15i2.13924
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/13924
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v15i2.13924
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/13924/11214
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 15 No. 2 (2012)
Pensar a Prática; v. 15 n. 2 (2012)
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874856641101825