PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Verzani, Renato Henrique
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Serapião, Adriane Beatriz de Souza
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/59863
Resumo: Involvement with information in the environment of virtual social networks, lack of care about sources and speed in the dissemination of dubious information can pose risks, especially when they involve health. Thus, the aim was to analyze users' perceptions about the impact of virtual social networks both in the search for information and in the practice of physical activities. Through interviews with 15 physical activity practitioners, important information such as the physical appearance of influencers being a criterion rather than professional information in the choice of information and the perception of vulnerability were found. Thus, the importance of greater reflections on the subject is highlighted, promoting greater awareness and minimizing risks.
id UFG-4_824483323952292ebf9670a564e3f519
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/59863
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKSEDUCACIÓN FÍSICA EN LA ERA POSVERDAD: PERCEPCIONES DE LOS PRACTICANTES QUE UTILIZAN REDES SOCIALES VIRTUALESAtividade física na era da pós-verdade:: percepções de praticantes usuários de redes sociais virtuaisPhysical Education and training.Technological Development.Human Development.Educación y Entrenamiento Físico.Desarrollo Tecnológico.Desarrollo Humano.Educação Física e treinamento.Desenvolvimento Tecnológico.Desenvolvimento Humano.Involvement with information in the environment of virtual social networks, lack of care about sources and speed in the dissemination of dubious information can pose risks, especially when they involve health. Thus, the aim was to analyze users' perceptions about the impact of virtual social networks both in the search for information and in the practice of physical activities. Through interviews with 15 physical activity practitioners, important information such as the physical appearance of influencers being a criterion rather than professional information in the choice of information and the perception of vulnerability were found. Thus, the importance of greater reflections on the subject is highlighted, promoting greater awareness and minimizing risks.El contacto con la información en las redes sociales virtuales, la falta de atención sobre las fuentes y la velocidad de divulgación de información dudosa pueden traer riesgos, especialmente cuando se trata de salud. Por lo tanto, el objetivo era analizar las percepciones de los usuarios sobre el impacto de las redes sociales virtuales tanto en la búsqueda de información como en la práctica de actividades físicas. A través de entrevistas con 15 practicantes, se encontró información importante, como la apariencia física de las personas influyentes como criterio en lugar de capacitación en la elección de información y la percepción de vulnerabilidad. Así, se destaca la importancia de reflexiones sobre el tema, promoviendo una mayor conciencia y minimizando los riesgos.O envolvimento com informações disponibilizadas no ambiente das redes sociais virtuais, a falta de cuidado na escolha das fontes e a fugacidade na divulgação de informações duvidosas podem trazer riscos, principalmente quando envolvem a saúde. Assim, o objetivo foi analisar a percepção dos usuários acerca do impacto das redes sociais virtuais tanto na busca sobre informações quanto na prática de atividades físicas. Por meio de entrevista com 15 praticantes de atividades físicas, informações importantes como a aparência física dos influenciadores ser critério ao invés da formação na escolha das informações e a percepção de vulnerabilidade foram encontradas. Assim, destaca-se a importância de maiores reflexões sobre o tema, promovendo maior conscientização e minimizando riscos.Universidade Federal de Goiás2021-04-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/5986310.5216/rpp.v24.59863Pensar a Prática; Vol. 24 (2021)Pensar a Prática; v. 24 (2021)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/59863/36536Copyright (c) 2021 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessVerzani, Renato HenriqueSerapião, Adriane Beatriz de Souza2022-03-10T13:26:53Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/59863Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:32.353740Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS
EDUCACIÓN FÍSICA EN LA ERA POSVERDAD: PERCEPCIONES DE LOS PRACTICANTES QUE UTILIZAN REDES SOCIALES VIRTUALES
Atividade física na era da pós-verdade:: percepções de praticantes usuários de redes sociais virtuais
title PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS
spellingShingle PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS
Verzani, Renato Henrique
Physical Education and training.
Technological Development.
Human Development.
Educación y Entrenamiento Físico.
Desarrollo Tecnológico.
Desarrollo Humano.
Educação Física e treinamento.
Desenvolvimento Tecnológico.
Desenvolvimento Humano.
title_short PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS
title_full PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS
title_fullStr PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS
title_full_unstemmed PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS
title_sort PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS
author Verzani, Renato Henrique
author_facet Verzani, Renato Henrique
Serapião, Adriane Beatriz de Souza
author_role author
author2 Serapião, Adriane Beatriz de Souza
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Verzani, Renato Henrique
Serapião, Adriane Beatriz de Souza
dc.subject.por.fl_str_mv Physical Education and training.
Technological Development.
Human Development.
Educación y Entrenamiento Físico.
Desarrollo Tecnológico.
Desarrollo Humano.
Educação Física e treinamento.
Desenvolvimento Tecnológico.
Desenvolvimento Humano.
topic Physical Education and training.
Technological Development.
Human Development.
Educación y Entrenamiento Físico.
Desarrollo Tecnológico.
Desarrollo Humano.
Educação Física e treinamento.
Desenvolvimento Tecnológico.
Desenvolvimento Humano.
description Involvement with information in the environment of virtual social networks, lack of care about sources and speed in the dissemination of dubious information can pose risks, especially when they involve health. Thus, the aim was to analyze users' perceptions about the impact of virtual social networks both in the search for information and in the practice of physical activities. Through interviews with 15 physical activity practitioners, important information such as the physical appearance of influencers being a criterion rather than professional information in the choice of information and the perception of vulnerability were found. Thus, the importance of greater reflections on the subject is highlighted, promoting greater awareness and minimizing risks.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-04-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/59863
10.5216/rpp.v24.59863
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/59863
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v24.59863
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/59863/36536
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Pensar a Prática
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Pensar a Prática
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 24 (2021)
Pensar a Prática; v. 24 (2021)
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874859629543424