PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/59863 |
Resumo: | Involvement with information in the environment of virtual social networks, lack of care about sources and speed in the dissemination of dubious information can pose risks, especially when they involve health. Thus, the aim was to analyze users' perceptions about the impact of virtual social networks both in the search for information and in the practice of physical activities. Through interviews with 15 physical activity practitioners, important information such as the physical appearance of influencers being a criterion rather than professional information in the choice of information and the perception of vulnerability were found. Thus, the importance of greater reflections on the subject is highlighted, promoting greater awareness and minimizing risks. |
id |
UFG-4_824483323952292ebf9670a564e3f519 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/59863 |
network_acronym_str |
UFG-4 |
network_name_str |
Pensar a Prática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKSEDUCACIÓN FÍSICA EN LA ERA POSVERDAD: PERCEPCIONES DE LOS PRACTICANTES QUE UTILIZAN REDES SOCIALES VIRTUALESAtividade física na era da pós-verdade:: percepções de praticantes usuários de redes sociais virtuaisPhysical Education and training.Technological Development.Human Development.Educación y Entrenamiento Físico.Desarrollo Tecnológico.Desarrollo Humano.Educação Física e treinamento.Desenvolvimento Tecnológico.Desenvolvimento Humano.Involvement with information in the environment of virtual social networks, lack of care about sources and speed in the dissemination of dubious information can pose risks, especially when they involve health. Thus, the aim was to analyze users' perceptions about the impact of virtual social networks both in the search for information and in the practice of physical activities. Through interviews with 15 physical activity practitioners, important information such as the physical appearance of influencers being a criterion rather than professional information in the choice of information and the perception of vulnerability were found. Thus, the importance of greater reflections on the subject is highlighted, promoting greater awareness and minimizing risks.El contacto con la información en las redes sociales virtuales, la falta de atención sobre las fuentes y la velocidad de divulgación de información dudosa pueden traer riesgos, especialmente cuando se trata de salud. Por lo tanto, el objetivo era analizar las percepciones de los usuarios sobre el impacto de las redes sociales virtuales tanto en la búsqueda de información como en la práctica de actividades físicas. A través de entrevistas con 15 practicantes, se encontró información importante, como la apariencia física de las personas influyentes como criterio en lugar de capacitación en la elección de información y la percepción de vulnerabilidad. Así, se destaca la importancia de reflexiones sobre el tema, promoviendo una mayor conciencia y minimizando los riesgos.O envolvimento com informações disponibilizadas no ambiente das redes sociais virtuais, a falta de cuidado na escolha das fontes e a fugacidade na divulgação de informações duvidosas podem trazer riscos, principalmente quando envolvem a saúde. Assim, o objetivo foi analisar a percepção dos usuários acerca do impacto das redes sociais virtuais tanto na busca sobre informações quanto na prática de atividades físicas. Por meio de entrevista com 15 praticantes de atividades físicas, informações importantes como a aparência física dos influenciadores ser critério ao invés da formação na escolha das informações e a percepção de vulnerabilidade foram encontradas. Assim, destaca-se a importância de maiores reflexões sobre o tema, promovendo maior conscientização e minimizando riscos.Universidade Federal de Goiás2021-04-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/5986310.5216/rpp.v24.59863Pensar a Prática; Vol. 24 (2021)Pensar a Prática; v. 24 (2021)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/59863/36536Copyright (c) 2021 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessVerzani, Renato HenriqueSerapião, Adriane Beatriz de Souza2022-03-10T13:26:53Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/59863Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:32.353740Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS EDUCACIÓN FÍSICA EN LA ERA POSVERDAD: PERCEPCIONES DE LOS PRACTICANTES QUE UTILIZAN REDES SOCIALES VIRTUALES Atividade física na era da pós-verdade:: percepções de praticantes usuários de redes sociais virtuais |
title |
PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS |
spellingShingle |
PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS Verzani, Renato Henrique Physical Education and training. Technological Development. Human Development. Educación y Entrenamiento Físico. Desarrollo Tecnológico. Desarrollo Humano. Educação Física e treinamento. Desenvolvimento Tecnológico. Desenvolvimento Humano. |
title_short |
PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS |
title_full |
PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS |
title_fullStr |
PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS |
title_full_unstemmed |
PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS |
title_sort |
PHYSICAL EDUCATION IN THE POST-TRUTH ERA: PERCEPTIONS OF PRACTITIONERS USING VIRTUAL SOCIAL NETWORKS |
author |
Verzani, Renato Henrique |
author_facet |
Verzani, Renato Henrique Serapião, Adriane Beatriz de Souza |
author_role |
author |
author2 |
Serapião, Adriane Beatriz de Souza |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Verzani, Renato Henrique Serapião, Adriane Beatriz de Souza |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Physical Education and training. Technological Development. Human Development. Educación y Entrenamiento Físico. Desarrollo Tecnológico. Desarrollo Humano. Educação Física e treinamento. Desenvolvimento Tecnológico. Desenvolvimento Humano. |
topic |
Physical Education and training. Technological Development. Human Development. Educación y Entrenamiento Físico. Desarrollo Tecnológico. Desarrollo Humano. Educação Física e treinamento. Desenvolvimento Tecnológico. Desenvolvimento Humano. |
description |
Involvement with information in the environment of virtual social networks, lack of care about sources and speed in the dissemination of dubious information can pose risks, especially when they involve health. Thus, the aim was to analyze users' perceptions about the impact of virtual social networks both in the search for information and in the practice of physical activities. Through interviews with 15 physical activity practitioners, important information such as the physical appearance of influencers being a criterion rather than professional information in the choice of information and the perception of vulnerability were found. Thus, the importance of greater reflections on the subject is highlighted, promoting greater awareness and minimizing risks. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-04-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/59863 10.5216/rpp.v24.59863 |
url |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/59863 |
identifier_str_mv |
10.5216/rpp.v24.59863 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/59863/36536 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Pensar a Prática info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Pensar a Prática |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensar a Prática; Vol. 24 (2021) Pensar a Prática; v. 24 (2021) 1980-6183 1415-4676 reponame:Pensar a Prática (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Pensar a Prática (Online) |
collection |
Pensar a Prática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||gabi.domi@hotmail.com |
_version_ |
1799874859629543424 |