LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Hartwig, Claudia dos Passos
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Rombaldi, Airton José, Silva, Marcelo Cozzensa da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/14004
Resumo: The aims of this study were to evaluate the frequency of healthy eating habits (FHEH) and sufficient level of leisure time physical activity (LTPA) in Physical Education college teachers from Rio Grande do Sul. A long version of IPAQ was accessed to verify the level LTPA and the “10 Steps to Healthy Feeding” to attend FHEH. Most teachers (66.7%) were considered sufficiently active during leisure time. Regarding the FHEH, step 8 showed the highest adherence (62.5%), followed by step 7, with 41.7%. Lower adherence was found to step 5 with 4.2% and steps 4 and 2, with 8.3% each. No teacher adhered to all the steps. It was concluded that teachers have higher LTPA than the general population, but there is poor adherence to healthy eating habits. Keywords: Faculty. Physical Education. Motor Activity. Food Habits.
id UFG-4_8d27805b4ed45c8d67dd03451b0bd55b
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/14004
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERSINDICADORES DE LOS ESTILOS DE VIDA DE LOS MAESTROS DE UNA FACULTAD DE EDUCACIÓN FÍSICAINDICADORES DO ESTILO DE VIDA DOS DOCENTES DE UM CURSO DE EDUCAÇÃO FÍSICAProfessores universitáriosEducação FísicaAtividade motoraHábitos alimentaresEducação FísicaThe aims of this study were to evaluate the frequency of healthy eating habits (FHEH) and sufficient level of leisure time physical activity (LTPA) in Physical Education college teachers from Rio Grande do Sul. A long version of IPAQ was accessed to verify the level LTPA and the “10 Steps to Healthy Feeding” to attend FHEH. Most teachers (66.7%) were considered sufficiently active during leisure time. Regarding the FHEH, step 8 showed the highest adherence (62.5%), followed by step 7, with 41.7%. Lower adherence was found to step 5 with 4.2% and steps 4 and 2, with 8.3% each. No teacher adhered to all the steps. It was concluded that teachers have higher LTPA than the general population, but there is poor adherence to healthy eating habits. Keywords: Faculty. Physical Education. Motor Activity. Food Habits.El estudio tuvo como objetivos evaluar la frecuencia de los hábitos alimentares saludables (FHLS) y el nivel suficiente de actividad física en el tiempo libre (NATL) de profesores licenciados de una facultad de Educación Física en Río Grande do Sul. Fue utilizado el IPAQ - versión larga para verificar el NATL y los "10 Pasos para una Alimentación Saludable" para medir la FHLS. La mayoría de los profesores (66,7%) se consideraron suficientemente activos en el ocio. En cuanto a FHLS, el paso 8 fue el de más alta adherencia (62,5%), seguido por el paso 7, con un 41,7%. Los pasos con baja adherencia fueran el paso 5 con 4,2% y los pasos 4 y 2, con un 8,3%. Ninguno maestro se ha adherido a todos los pasos. Se concluyó que los profesores han NATL superior que la población general, pero hay falta de adherencia a hábitos alimentares saludables. Palabras clave: Profesores Universitários. Educación Física. Actividad Motora. Hábitos Alimentares.O presente estudo objetivou avaliar a frequência de hábitos alimentares saudáveis (FHAS) e o nível suficiente de prática de atividade física no lazer (NAFL) de professores de um curso superior em Educação Física do Rio Grande do Sul. Utilizou-se o IPAQ longo para verificação do NAFL e os “10 passos da alimentação saudável” para a FHAS. A maioria dos docentes (66,7%) foi considerada suficientemente ativa no lazer. Em relação à FHAS, o passo 8 foi o de maior adesão (62,5%), seguido do passo 7, com 41,7%. Os passos com menor adesão foram o passo 5 com 4,2% e os passos 4 e o passo 2, com 8,3% cada. Nenhum professor aderiu a todos os passos. Concluiu-se que os docentes apresentam NAFL superior a da população em geral, mas que há baixa adesão a hábitos de alimentação saudável.Universidade Federal de Goiás2012-06-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresPesquisa Empírica de Campoapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/1400410.5216/rpp.v15i2.14004Pensar a Prática; Vol. 15 No. 2 (2012)Pensar a Prática; v. 15 n. 2 (2012)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/14004/11212Hartwig, Claudia dos PassosRombaldi, Airton JoséSilva, Marcelo Cozzensa dainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:20:23Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/14004Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:55:45.255332Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS
INDICADORES DE LOS ESTILOS DE VIDA DE LOS MAESTROS DE UNA FACULTAD DE EDUCACIÓN FÍSICA
INDICADORES DO ESTILO DE VIDA DOS DOCENTES DE UM CURSO DE EDUCAÇÃO FÍSICA
title LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS
spellingShingle LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS
Hartwig, Claudia dos Passos
Professores universitários
Educação Física
Atividade motora
Hábitos alimentares
Educação Física
title_short LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS
title_full LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS
title_fullStr LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS
title_full_unstemmed LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS
title_sort LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS
author Hartwig, Claudia dos Passos
author_facet Hartwig, Claudia dos Passos
Rombaldi, Airton José
Silva, Marcelo Cozzensa da
author_role author
author2 Rombaldi, Airton José
Silva, Marcelo Cozzensa da
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Hartwig, Claudia dos Passos
Rombaldi, Airton José
Silva, Marcelo Cozzensa da
dc.subject.por.fl_str_mv Professores universitários
Educação Física
Atividade motora
Hábitos alimentares
Educação Física
topic Professores universitários
Educação Física
Atividade motora
Hábitos alimentares
Educação Física
description The aims of this study were to evaluate the frequency of healthy eating habits (FHEH) and sufficient level of leisure time physical activity (LTPA) in Physical Education college teachers from Rio Grande do Sul. A long version of IPAQ was accessed to verify the level LTPA and the “10 Steps to Healthy Feeding” to attend FHEH. Most teachers (66.7%) were considered sufficiently active during leisure time. Regarding the FHEH, step 8 showed the highest adherence (62.5%), followed by step 7, with 41.7%. Lower adherence was found to step 5 with 4.2% and steps 4 and 2, with 8.3% each. No teacher adhered to all the steps. It was concluded that teachers have higher LTPA than the general population, but there is poor adherence to healthy eating habits. Keywords: Faculty. Physical Education. Motor Activity. Food Habits.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-06-06
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
avaliado por pares
Pesquisa Empírica de Campo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/14004
10.5216/rpp.v15i2.14004
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/14004
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v15i2.14004
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/14004/11212
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 15 No. 2 (2012)
Pensar a Prática; v. 15 n. 2 (2012)
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874856649490432