LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/14004 |
Resumo: | The aims of this study were to evaluate the frequency of healthy eating habits (FHEH) and sufficient level of leisure time physical activity (LTPA) in Physical Education college teachers from Rio Grande do Sul. A long version of IPAQ was accessed to verify the level LTPA and the “10 Steps to Healthy Feeding” to attend FHEH. Most teachers (66.7%) were considered sufficiently active during leisure time. Regarding the FHEH, step 8 showed the highest adherence (62.5%), followed by step 7, with 41.7%. Lower adherence was found to step 5 with 4.2% and steps 4 and 2, with 8.3% each. No teacher adhered to all the steps. It was concluded that teachers have higher LTPA than the general population, but there is poor adherence to healthy eating habits. Keywords: Faculty. Physical Education. Motor Activity. Food Habits. |
id |
UFG-4_8d27805b4ed45c8d67dd03451b0bd55b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/14004 |
network_acronym_str |
UFG-4 |
network_name_str |
Pensar a Prática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERSINDICADORES DE LOS ESTILOS DE VIDA DE LOS MAESTROS DE UNA FACULTAD DE EDUCACIÓN FÍSICAINDICADORES DO ESTILO DE VIDA DOS DOCENTES DE UM CURSO DE EDUCAÇÃO FÍSICAProfessores universitáriosEducação FísicaAtividade motoraHábitos alimentaresEducação FísicaThe aims of this study were to evaluate the frequency of healthy eating habits (FHEH) and sufficient level of leisure time physical activity (LTPA) in Physical Education college teachers from Rio Grande do Sul. A long version of IPAQ was accessed to verify the level LTPA and the “10 Steps to Healthy Feeding” to attend FHEH. Most teachers (66.7%) were considered sufficiently active during leisure time. Regarding the FHEH, step 8 showed the highest adherence (62.5%), followed by step 7, with 41.7%. Lower adherence was found to step 5 with 4.2% and steps 4 and 2, with 8.3% each. No teacher adhered to all the steps. It was concluded that teachers have higher LTPA than the general population, but there is poor adherence to healthy eating habits. Keywords: Faculty. Physical Education. Motor Activity. Food Habits.El estudio tuvo como objetivos evaluar la frecuencia de los hábitos alimentares saludables (FHLS) y el nivel suficiente de actividad física en el tiempo libre (NATL) de profesores licenciados de una facultad de Educación Física en Río Grande do Sul. Fue utilizado el IPAQ - versión larga para verificar el NATL y los "10 Pasos para una Alimentación Saludable" para medir la FHLS. La mayoría de los profesores (66,7%) se consideraron suficientemente activos en el ocio. En cuanto a FHLS, el paso 8 fue el de más alta adherencia (62,5%), seguido por el paso 7, con un 41,7%. Los pasos con baja adherencia fueran el paso 5 con 4,2% y los pasos 4 y 2, con un 8,3%. Ninguno maestro se ha adherido a todos los pasos. Se concluyó que los profesores han NATL superior que la población general, pero hay falta de adherencia a hábitos alimentares saludables. Palabras clave: Profesores Universitários. Educación Física. Actividad Motora. Hábitos Alimentares.O presente estudo objetivou avaliar a frequência de hábitos alimentares saudáveis (FHAS) e o nível suficiente de prática de atividade física no lazer (NAFL) de professores de um curso superior em Educação Física do Rio Grande do Sul. Utilizou-se o IPAQ longo para verificação do NAFL e os “10 passos da alimentação saudável” para a FHAS. A maioria dos docentes (66,7%) foi considerada suficientemente ativa no lazer. Em relação à FHAS, o passo 8 foi o de maior adesão (62,5%), seguido do passo 7, com 41,7%. Os passos com menor adesão foram o passo 5 com 4,2% e os passos 4 e o passo 2, com 8,3% cada. Nenhum professor aderiu a todos os passos. Concluiu-se que os docentes apresentam NAFL superior a da população em geral, mas que há baixa adesão a hábitos de alimentação saudável.Universidade Federal de Goiás2012-06-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresPesquisa Empírica de Campoapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/1400410.5216/rpp.v15i2.14004Pensar a Prática; Vol. 15 No. 2 (2012)Pensar a Prática; v. 15 n. 2 (2012)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/14004/11212Hartwig, Claudia dos PassosRombaldi, Airton JoséSilva, Marcelo Cozzensa dainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:20:23Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/14004Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:55:45.255332Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS INDICADORES DE LOS ESTILOS DE VIDA DE LOS MAESTROS DE UNA FACULTAD DE EDUCACIÓN FÍSICA INDICADORES DO ESTILO DE VIDA DOS DOCENTES DE UM CURSO DE EDUCAÇÃO FÍSICA |
title |
LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS |
spellingShingle |
LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS Hartwig, Claudia dos Passos Professores universitários Educação Física Atividade motora Hábitos alimentares Educação Física |
title_short |
LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS |
title_full |
LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS |
title_fullStr |
LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS |
title_full_unstemmed |
LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS |
title_sort |
LIFE STYLE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION COLLEGE TEACHERS |
author |
Hartwig, Claudia dos Passos |
author_facet |
Hartwig, Claudia dos Passos Rombaldi, Airton José Silva, Marcelo Cozzensa da |
author_role |
author |
author2 |
Rombaldi, Airton José Silva, Marcelo Cozzensa da |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Hartwig, Claudia dos Passos Rombaldi, Airton José Silva, Marcelo Cozzensa da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Professores universitários Educação Física Atividade motora Hábitos alimentares Educação Física |
topic |
Professores universitários Educação Física Atividade motora Hábitos alimentares Educação Física |
description |
The aims of this study were to evaluate the frequency of healthy eating habits (FHEH) and sufficient level of leisure time physical activity (LTPA) in Physical Education college teachers from Rio Grande do Sul. A long version of IPAQ was accessed to verify the level LTPA and the “10 Steps to Healthy Feeding” to attend FHEH. Most teachers (66.7%) were considered sufficiently active during leisure time. Regarding the FHEH, step 8 showed the highest adherence (62.5%), followed by step 7, with 41.7%. Lower adherence was found to step 5 with 4.2% and steps 4 and 2, with 8.3% each. No teacher adhered to all the steps. It was concluded that teachers have higher LTPA than the general population, but there is poor adherence to healthy eating habits. Keywords: Faculty. Physical Education. Motor Activity. Food Habits. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-06-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion avaliado por pares Pesquisa Empírica de Campo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/14004 10.5216/rpp.v15i2.14004 |
url |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/14004 |
identifier_str_mv |
10.5216/rpp.v15i2.14004 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/14004/11212 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensar a Prática; Vol. 15 No. 2 (2012) Pensar a Prática; v. 15 n. 2 (2012) 1980-6183 1415-4676 reponame:Pensar a Prática (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Pensar a Prática (Online) |
collection |
Pensar a Prática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||gabi.domi@hotmail.com |
_version_ |
1799874856649490432 |