PROSPECTS AND POSSIBILITIES FOR RENEWAL OF VOCATIONAL TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Monard Nascimento, Paulo Magalhães
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Ribas de Oliveira, Marcio Romeu
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/36253
Resumo: The study is oriented  to annalize the perspectives that help in the consolidation of a new way to think about the formation in Physical Education in the health field, a cohort that explains the dimensions in politics and pedagogy that concern this formative process.It´s about a bibliographic investigation of conceptual nature, that identifies the contributions of a group of authors, with high affinity with  the areas of social and human sciences ,that are related as much  in health fields and Physical Education field. For a curriculum renovation in the formation in that field. The affinities with collective sciences, a concept of corporal practices, the action in the direct work and the technologies represent mild synthesis off the conclusions elaborated. 
id UFG-4_cddab59d33d9b3b467068248db205237
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/36253
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling PROSPECTS AND POSSIBILITIES FOR RENEWAL OF VOCATIONAL TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTHPERSPECTIVAS Y POSIBILIDADES PARA UNA RENOVACIÓN DE LA FORMACIÓN PROFESIONAL EN EDUCACIÓN FÍSICA EN EL CAMPO DE LA SALUDPERSPECTIVAS E POSSIBILIDADES PARA A RENOVAÇÃO DA FORMAÇÃO PROFISSIONAL EM EDUCAÇÃO FÍSICA NO CAMPO DA SAÚDEVocational TrainingPhysical EducationHealthFormación ProfesionalEducación FísicaSaludFormação ProfissionalEducação FísicaSaúde.The study is oriented  to annalize the perspectives that help in the consolidation of a new way to think about the formation in Physical Education in the health field, a cohort that explains the dimensions in politics and pedagogy that concern this formative process.It´s about a bibliographic investigation of conceptual nature, that identifies the contributions of a group of authors, with high affinity with  the areas of social and human sciences ,that are related as much  in health fields and Physical Education field. For a curriculum renovation in the formation in that field. The affinities with collective sciences, a concept of corporal practices, the action in the direct work and the technologies represent mild synthesis off the conclusions elaborated. Este estudio está dirigido a analizar las perspectivas que contribuyen para la consolidación de una nueva manera de pensar sobre la formación en Educación Física para el campo de la salud, un corte que explica las dimensiones de política, práctica y pedagógica que conciernen a ese proceso formativo. Se trata de una investigación bibliográfica, de naturaleza conceptual, que identifica las contribuciones de un grupo de autores y autores, con fuerte afinidad en las áreas de ciencias humanas y sociales, vinculados tanto en el campo de la salud como en el campo de la Educación Física, a una renovación curricular de la formación de esa área. Las afinidades con la salud colectiva, un concepto de prácticas corporales, la acción en el trabajo directo y las tecnologias representan leves sintésis de las conclusiones elaboradas. Este estudo objetivou analisar apontamentos e perspectivas que contribuem para consolidação de nova maneira de pensar a formação em Educação Física para o campo da saúde, num recorte que explicita as dimensões política, prática e pedagógica concernentes a esse processo formativo. Trata-se de uma pesquisa bibliográfica, de natureza conceitual, que identifica as contribuições de um grupo de autores e autores, com forte afinidade com a área das ciências humanas e sociais, vinculados tanto ao campo da saúde quanto ao campo da Educação Física, para uma renovação curricular da formação dessa área. As afinidades com a Saúde Coletiva, o conceito de práticas corporais, o trabalho vivo em ato e as tecnologias leves representam a síntese dos apontamentos elaborados. Universidade Federal de Goiás2016-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresPesquisa Qualitativa; Pesquisa Bibliográficaapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/3625310.5216/rpp.v19i1.36253Pensar a Prática; Vol. 19 No. 1 (2016)Pensar a Prática; v. 19 n. 1 (2016)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/36253/pdfCopyright (c) 2016 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessMonard Nascimento, Paulo MagalhãesRibas de Oliveira, Marcio Romeu2016-07-04T13:54:27Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/36253Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:06.972335Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv PROSPECTS AND POSSIBILITIES FOR RENEWAL OF VOCATIONAL TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH
PERSPECTIVAS Y POSIBILIDADES PARA UNA RENOVACIÓN DE LA FORMACIÓN PROFESIONAL EN EDUCACIÓN FÍSICA EN EL CAMPO DE LA SALUD
PERSPECTIVAS E POSSIBILIDADES PARA A RENOVAÇÃO DA FORMAÇÃO PROFISSIONAL EM EDUCAÇÃO FÍSICA NO CAMPO DA SAÚDE
title PROSPECTS AND POSSIBILITIES FOR RENEWAL OF VOCATIONAL TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH
spellingShingle PROSPECTS AND POSSIBILITIES FOR RENEWAL OF VOCATIONAL TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH
Monard Nascimento, Paulo Magalhães
Vocational Training
Physical Education
Health
Formación Profesional
Educación Física
Salud
Formação Profissional
Educação Física
Saúde.
title_short PROSPECTS AND POSSIBILITIES FOR RENEWAL OF VOCATIONAL TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH
title_full PROSPECTS AND POSSIBILITIES FOR RENEWAL OF VOCATIONAL TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH
title_fullStr PROSPECTS AND POSSIBILITIES FOR RENEWAL OF VOCATIONAL TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH
title_full_unstemmed PROSPECTS AND POSSIBILITIES FOR RENEWAL OF VOCATIONAL TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH
title_sort PROSPECTS AND POSSIBILITIES FOR RENEWAL OF VOCATIONAL TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH
author Monard Nascimento, Paulo Magalhães
author_facet Monard Nascimento, Paulo Magalhães
Ribas de Oliveira, Marcio Romeu
author_role author
author2 Ribas de Oliveira, Marcio Romeu
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Monard Nascimento, Paulo Magalhães
Ribas de Oliveira, Marcio Romeu
dc.subject.por.fl_str_mv Vocational Training
Physical Education
Health
Formación Profesional
Educación Física
Salud
Formação Profissional
Educação Física
Saúde.
topic Vocational Training
Physical Education
Health
Formación Profesional
Educación Física
Salud
Formação Profissional
Educação Física
Saúde.
description The study is oriented  to annalize the perspectives that help in the consolidation of a new way to think about the formation in Physical Education in the health field, a cohort that explains the dimensions in politics and pedagogy that concern this formative process.It´s about a bibliographic investigation of conceptual nature, that identifies the contributions of a group of authors, with high affinity with  the areas of social and human sciences ,that are related as much  in health fields and Physical Education field. For a curriculum renovation in the formation in that field. The affinities with collective sciences, a concept of corporal practices, the action in the direct work and the technologies represent mild synthesis off the conclusions elaborated. 
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-03-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
avaliado por pares
Pesquisa Qualitativa; Pesquisa Bibliográfica
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/36253
10.5216/rpp.v19i1.36253
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/36253
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v19i1.36253
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/36253/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Pensar a Prática
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Pensar a Prática
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 19 No. 1 (2016)
Pensar a Prática; v. 19 n. 1 (2016)
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874857996910592