The female Bildungsroman in As três Marias by Rachel de Queiroz
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signótica (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/sig/article/view/65351 |
Resumo: | As três Marias, by Rachel de Queiroz, reports the encounter and experiences of three young women after entering a boarding school, as well as the different paths taken by each one in the adult phase of their lives. This article aims to present an analysis of this novel, considering its characteristics which reflect the female Bildungsroman. In addition, the text points out some distinctions between the traditional Bildungsroman and its female variant. The presented discussion dialogues with considerations of Mikhail Bakhtin (2011), Franco Moretti (2020), Elaine Hoffman Baruch (1981), Camila Brändström (2009), among others, which allude to the theme in question. |
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The female Bildungsroman in As três Marias by Rachel de QueirozEl Bildungsroman feminino en As três Marias de Rachel de QueirozO Bildungsroman feminino em As três Marias de Rachel de QueirozAs três MariasFeminine BildungsromanRachel de QueirozRachel de QueirozBildungsroman femeninoBildungsroman femininoAs três MariasRachel de QueirozAs três Marias, by Rachel de Queiroz, reports the encounter and experiences of three young women after entering a boarding school, as well as the different paths taken by each one in the adult phase of their lives. This article aims to present an analysis of this novel, considering its characteristics which reflect the female Bildungsroman. In addition, the text points out some distinctions between the traditional Bildungsroman and its female variant. The presented discussion dialogues with considerations of Mikhail Bakhtin (2011), Franco Moretti (2020), Elaine Hoffman Baruch (1981), Camila Brändström (2009), among others, which allude to the theme in question.As três Marias, de Rachel de Queiroz, relata el encuentro y las vivencias de tres mujeres jóvenes tras ingresar a un internado, así como los diferentes caminos que han recorrido en la etapa adulta de sus vidas. Este artículo tiene como objetivo presentar un análisis de esta novela, considerando sus características que reflejan el Bildungsroman femenino. Además, el texto señala algunas distinciones entre el Bildungsroman tradicional y su variante femenina. La discusión presentó diálogos con consideraciones de Mikhail Bakhtin (2011), Franco Moretti (2020), Elaine Hoffman Baruch (1981), Camila Brändström (2009), entre otros, que aluden al tema en cuestión.As três Marias, de Rachel de Queiroz, relata o encontro e experiências de três jovens mulheres após ingressarem em um colégio interno, bem como os distintos caminhos percorridos por cada uma na faseadulta de suas vidas. Este artigo tem como objetivo apresentar uma análise desse romance considerando suas características, as quais refletem o Bildungsroman feminino. Para além disso, o texto aponta algumas distinções entre o Bildungsroman tradicional e sua variante feminina. A discussão apresentada dialoga com ponderações de Mikhail Bakhtin (2011), Franco Moretti (2020), Elaine Hoffman Baruch (1981), Camila Brändström (2009), dentre outras que aludem à temática em questão.Universidade Federal de Goiás2021-03-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/sig/article/view/6535110.5216/sig.v32.65351Signótica; Vol. 32 (2020); e65351Signótica; v. 32 (2020); e653512316-36900103-7250reponame:Signótica (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/sig/article/view/65351/36427Copyright (c) 2021 Signóticahttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Andréa Moraes da2023-10-02T20:41:12Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/65351Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/sig/indexPUBhttps://www.revistas.ufg.br/sig/oaisignotica@gmail.com2316-36900103-7250opendoar:2024-05-21T19:57:28.901938Signótica (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
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