A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poíesis Pedagógica |
Texto Completo: | https://www.revistas.ufg.br/poiesis/article/view/58757 |
Resumo: | This article has the objective to approach the themes neuroscience and education, understanding how the study of the nervous system interconnected with the rest of the body influences in the behavior of the humans beings, specifically the functioning of the brain that commands our actions and reactions. Besides, a link is made with educational processes developed from technological tools to understand what contribution the science can bring into the classroom and help the institutions and the faculty in student teaching and learning, so that the informations passed by the teachers can be absorbed in the best way by the students. Through an exploratory research and a bibliographical research, from the reports of authors such as Araújo (2011), Brandão (2002), Rose (2007), Relvas (2011), among others, the work is scientifically developed to produce technical and safe arguments that aid a reliable and critical reading about the theme. |
id |
UFG-9_281ea39d1b99b104d3d4311e9c2ab561 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/58757 |
network_acronym_str |
UFG-9 |
network_name_str |
Poíesis Pedagógica |
repository_id_str |
|
spelling |
A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIASThis article has the objective to approach the themes neuroscience and education, understanding how the study of the nervous system interconnected with the rest of the body influences in the behavior of the humans beings, specifically the functioning of the brain that commands our actions and reactions. Besides, a link is made with educational processes developed from technological tools to understand what contribution the science can bring into the classroom and help the institutions and the faculty in student teaching and learning, so that the informations passed by the teachers can be absorbed in the best way by the students. Through an exploratory research and a bibliographical research, from the reports of authors such as Araújo (2011), Brandão (2002), Rose (2007), Relvas (2011), among others, the work is scientifically developed to produce technical and safe arguments that aid a reliable and critical reading about the theme.Este artículo tiene como objetivo abordar los temas neurociencia y educación, entendiendo cómo el estudio del sistema nervioso interconectado con el resto del organismo influye en el comportamiento de los seres humanos, en específico el funcionamiento del cerebro que comanda nuestras acciones y reacciones. Además, se hace un enlace con los procesos educativos desarrollados a partir de herramientas tecnológicas, para entender qué contribución a la ciencia puede traer dentro del aula y ayudar a las instituciones de enseñanza y al cuerpo docente en la enseñanza-aprendizaje de los estudiantes, para que así las informaciones pasadas por los professores para los estudiantes puedan ser absorbidos de la mejor manera por ellos. A través de una investigación exploratoria y una investigación bibliográfica, a partir de los relatos de autores como Araújo (2011), Brandão (2002), Rose (2007), Relvas (2011), entre otros, el trabajo se desarrolla científicamente para producir argumentos técnicos y seguros que ayuden en una lectura confiable y crítica sobre el tema.Este artigo tem como objetivo abordar os temas neurociência e educação, entendendo como o estudo do sistema nervoso interligado com o resto do organismo influencia no comportamento dos seres humanos, em específico o funcionamento do cérebro que comanda as nossas ações e reações. Além disso, é feito uma ligação com os processos educacionais desenvolvidos a partir de ferramentas tecnológicas, para entender que contribuição à ciência pode trazer para dentro da sala de aula e ajudar as instituições de ensino e o corpo docente no ensino-aprendizado dos estudantes, para que assim as informações passadas pelos professores possam ser absorvidas da melhor maneira pelos discentes. Através de uma pesquisa exploratória e uma pesquisa bibliográfica, a partir dos relatos de autores como Araújo (2011), Brandão (2002), Rose (2007), Relvas (2011), dentre outros, o trabalho é desenvolvido cientificamente para produzir argumentos técnicos e seguros que auxiliem numa leitura confiável e crítica sobre o tema.Universidade Federal de Goiás - Regional Catalão2019-11-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.ufg.br/poiesis/article/view/5875710.5216/rppoi.v17i1.58757Poíesis Pedagógica; v. 17 n. 1 (2019): Poíesis Pedagógica - Edição Contínua; 84-962178-44421679-2319reponame:Poíesis Pedagógicainstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://www.revistas.ufg.br/poiesis/article/view/58757/35086Copyright (c) 2019 Poíesis Pedagógicainfo:eu-repo/semantics/openAccessBroilo Bartelle, LianeBroilo Neto, Gilberto2020-07-24T12:45:25ZRevistahttps://www.revistas.ufg.br/poiesisPUB |
dc.title.none.fl_str_mv |
A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS |
title |
A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS |
spellingShingle |
A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS Broilo Bartelle, Liane |
title_short |
A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS |
title_full |
A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS |
title_fullStr |
A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS |
title_full_unstemmed |
A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS |
title_sort |
A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS |
author |
Broilo Bartelle, Liane |
author_facet |
Broilo Bartelle, Liane Broilo Neto, Gilberto |
author_role |
author |
author2 |
Broilo Neto, Gilberto |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Broilo Bartelle, Liane Broilo Neto, Gilberto |
description |
This article has the objective to approach the themes neuroscience and education, understanding how the study of the nervous system interconnected with the rest of the body influences in the behavior of the humans beings, specifically the functioning of the brain that commands our actions and reactions. Besides, a link is made with educational processes developed from technological tools to understand what contribution the science can bring into the classroom and help the institutions and the faculty in student teaching and learning, so that the informations passed by the teachers can be absorbed in the best way by the students. Through an exploratory research and a bibliographical research, from the reports of authors such as Araújo (2011), Brandão (2002), Rose (2007), Relvas (2011), among others, the work is scientifically developed to produce technical and safe arguments that aid a reliable and critical reading about the theme. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-11-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.ufg.br/poiesis/article/view/58757 10.5216/rppoi.v17i1.58757 |
url |
https://www.revistas.ufg.br/poiesis/article/view/58757 |
identifier_str_mv |
10.5216/rppoi.v17i1.58757 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.ufg.br/poiesis/article/view/58757/35086 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Poíesis Pedagógica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Poíesis Pedagógica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás - Regional Catalão |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás - Regional Catalão |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poíesis Pedagógica; v. 17 n. 1 (2019): Poíesis Pedagógica - Edição Contínua; 84-96 2178-4442 1679-2319 reponame:Poíesis Pedagógica instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Poíesis Pedagógica |
collection |
Poíesis Pedagógica |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1733086329870221312 |