A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Broilo Bartelle, Liane
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Broilo Neto, Gilberto
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poíesis Pedagógica
Texto Completo: https://www.revistas.ufg.br/poiesis/article/view/58757
Resumo: This article has the objective to approach the themes neuroscience and education, understanding how the study of the nervous system interconnected with the rest of the body influences in the behavior of the humans beings, specifically the functioning of the brain that commands our actions and reactions. Besides, a link is made with educational processes developed from technological tools to understand what contribution the science can bring into the classroom and help the institutions and the faculty in student teaching and learning, so that the informations passed by the teachers can be absorbed in the best way by the students. Through an exploratory research and a bibliographical research, from the reports of authors such as Araújo (2011), Brandão (2002), Rose (2007), Relvas (2011), among others, the work is scientifically developed to produce technical and safe arguments that aid a reliable and critical reading about the theme.
id UFG-9_281ea39d1b99b104d3d4311e9c2ab561
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/58757
network_acronym_str UFG-9
network_name_str Poíesis Pedagógica
repository_id_str
spelling A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIASThis article has the objective to approach the themes neuroscience and education, understanding how the study of the nervous system interconnected with the rest of the body influences in the behavior of the humans beings, specifically the functioning of the brain that commands our actions and reactions. Besides, a link is made with educational processes developed from technological tools to understand what contribution the science can bring into the classroom and help the institutions and the faculty in student teaching and learning, so that the informations passed by the teachers can be absorbed in the best way by the students. Through an exploratory research and a bibliographical research, from the reports of authors such as Araújo (2011), Brandão (2002), Rose (2007), Relvas (2011), among others, the work is scientifically developed to produce technical and safe arguments that aid a reliable and critical reading about the theme.Este artículo tiene como objetivo abordar los temas neurociencia y educación, entendiendo cómo el estudio del sistema nervioso interconectado con el resto del organismo influye en el comportamiento de los seres humanos, en específico el funcionamiento del cerebro que comanda nuestras acciones y reacciones. Además, se hace un enlace con los procesos educativos desarrollados a partir de herramientas tecnológicas, para entender qué contribución a la ciencia puede traer dentro del aula y ayudar a las instituciones de enseñanza y al cuerpo docente en la enseñanza-aprendizaje de los estudiantes, para que así las informaciones pasadas por los professores para los estudiantes puedan ser absorbidos de la mejor manera por ellos. A través de una investigación exploratoria y una investigación bibliográfica, a partir de los relatos de autores como Araújo (2011), Brandão (2002), Rose (2007), Relvas (2011), entre otros, el trabajo se desarrolla científicamente para producir argumentos técnicos y seguros que ayuden en una lectura confiable y crítica sobre el tema.Este artigo tem como objetivo abordar os temas neurociência e educação, entendendo como o estudo do sistema nervoso interligado com o resto do organismo influencia no comportamento dos seres humanos, em específico o funcionamento do cérebro que comanda as nossas ações e reações. Além disso, é feito uma ligação com os processos educacionais desenvolvidos a partir de ferramentas tecnológicas, para entender que contribuição à ciência pode trazer para dentro da sala de aula e ajudar as instituições de ensino e o corpo docente no ensino-aprendizado dos estudantes, para que assim as informações passadas pelos professores possam ser absorvidas da melhor maneira pelos discentes. Através de uma pesquisa exploratória e uma pesquisa bibliográfica, a partir dos relatos de autores como Araújo (2011), Brandão (2002), Rose (2007), Relvas (2011), dentre outros, o trabalho é desenvolvido cientificamente para produzir argumentos técnicos e seguros que auxiliem numa leitura confiável e crítica sobre o tema.Universidade Federal de Goiás - Regional Catalão2019-11-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.ufg.br/poiesis/article/view/5875710.5216/rppoi.v17i1.58757Poíesis Pedagógica; v. 17 n. 1 (2019): Poíesis Pedagógica - Edição Contínua; 84-962178-44421679-2319reponame:Poíesis Pedagógicainstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://www.revistas.ufg.br/poiesis/article/view/58757/35086Copyright (c) 2019 Poíesis Pedagógicainfo:eu-repo/semantics/openAccessBroilo Bartelle, LianeBroilo Neto, Gilberto2020-07-24T12:45:25ZRevistahttps://www.revistas.ufg.br/poiesisPUB
dc.title.none.fl_str_mv A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS
title A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS
spellingShingle A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS
Broilo Bartelle, Liane
title_short A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS
title_full A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS
title_fullStr A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS
title_full_unstemmed A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS
title_sort A NEUROCIÊNCIA E A EDUCAÇÃO POR MEIO DAS TECNOLOGIAS
author Broilo Bartelle, Liane
author_facet Broilo Bartelle, Liane
Broilo Neto, Gilberto
author_role author
author2 Broilo Neto, Gilberto
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Broilo Bartelle, Liane
Broilo Neto, Gilberto
description This article has the objective to approach the themes neuroscience and education, understanding how the study of the nervous system interconnected with the rest of the body influences in the behavior of the humans beings, specifically the functioning of the brain that commands our actions and reactions. Besides, a link is made with educational processes developed from technological tools to understand what contribution the science can bring into the classroom and help the institutions and the faculty in student teaching and learning, so that the informations passed by the teachers can be absorbed in the best way by the students. Through an exploratory research and a bibliographical research, from the reports of authors such as Araújo (2011), Brandão (2002), Rose (2007), Relvas (2011), among others, the work is scientifically developed to produce technical and safe arguments that aid a reliable and critical reading about the theme.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-11-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.ufg.br/poiesis/article/view/58757
10.5216/rppoi.v17i1.58757
url https://www.revistas.ufg.br/poiesis/article/view/58757
identifier_str_mv 10.5216/rppoi.v17i1.58757
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.ufg.br/poiesis/article/view/58757/35086
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Poíesis Pedagógica
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Poíesis Pedagógica
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás - Regional Catalão
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás - Regional Catalão
dc.source.none.fl_str_mv Poíesis Pedagógica; v. 17 n. 1 (2019): Poíesis Pedagógica - Edição Contínua; 84-96
2178-4442
1679-2319
reponame:Poíesis Pedagógica
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Poíesis Pedagógica
collection Poíesis Pedagógica
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1733086329870221312