On the place of History in Math Teachers formation courses: an essay
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Investigação e Divulgação em Educação Matemática |
Texto Completo: | https://periodicos.ufjf.br/index.php/ridema/article/view/26212 |
Resumo: | This paper intends to discuss the role History of Mathematics Education (HME) could play in Math Teachers formation courses, sketching some basic parameters upon which a disciplinary approach could rest, but claiming for some alternative (non-disciplinary) ways to develop the discussion about history when preparing future teachers. |
id |
UFJF-6_d10b47fd58aa73d023eb1baf70c3ad34 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufjf.br:article/26212 |
network_acronym_str |
UFJF-6 |
network_name_str |
Revista de Investigação e Divulgação em Educação Matemática |
repository_id_str |
|
spelling |
On the place of History in Math Teachers formation courses: an essaySobre o lugar da História na formação de Professores de Matemática: um ensaioFormação de professores de MatemáticaEducação matemáticaHistória da Educação MatemáticaIdeologiaMath Teachers FormationMathematics EducationHistory of Mathematics EducationIdeology This paper intends to discuss the role History of Mathematics Education (HME) could play in Math Teachers formation courses, sketching some basic parameters upon which a disciplinary approach could rest, but claiming for some alternative (non-disciplinary) ways to develop the discussion about history when preparing future teachers. O artigo discute o lugar da História da Educação Matemática em cursos de formação de professores de Matemática, propondo parâmetros para a criação de uma disciplina específica, defendendo a possibilidade de outra formas – transversais – de ação e atentando para as ideologias que têm caracterizado os cursos superiores de formação docente. Programa de Pós-Graduação em Educação Matemática2017-09-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufjf.br/index.php/ridema/article/view/2621210.34019/2594-4673.2017.v1.26212Revista de Investigação e Divulgação em Educação Matemática ; v. 1 n. 1 (2017): Julho - Dezembro2594-4673reponame:Revista de Investigação e Divulgação em Educação Matemáticainstname:Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)instacron:UFJFporhttps://periodicos.ufjf.br/index.php/ridema/article/view/26212/18089Copyright (c) 2021 Revista de Investigação e Divulgação em Educação Matemática info:eu-repo/semantics/openAccessGarnica, Antonio Vicente Marafioti 2019-08-30T14:22:04Zoai:periodicos.ufjf.br:article/26212Revistahttps://periodicos.ufjf.br/index.php/ridema/indexPUBhttps://periodicos.ufjf.br/index.php/ridema/oairevista.ridema@gmail.com||2594-46732594-4673opendoar:2019-08-30T14:22:04Revista de Investigação e Divulgação em Educação Matemática - Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
On the place of History in Math Teachers formation courses: an essay Sobre o lugar da História na formação de Professores de Matemática: um ensaio |
title |
On the place of History in Math Teachers formation courses: an essay |
spellingShingle |
On the place of History in Math Teachers formation courses: an essay Garnica, Antonio Vicente Marafioti Formação de professores de Matemática Educação matemática História da Educação Matemática Ideologia Math Teachers Formation Mathematics Education History of Mathematics Education Ideology |
title_short |
On the place of History in Math Teachers formation courses: an essay |
title_full |
On the place of History in Math Teachers formation courses: an essay |
title_fullStr |
On the place of History in Math Teachers formation courses: an essay |
title_full_unstemmed |
On the place of History in Math Teachers formation courses: an essay |
title_sort |
On the place of History in Math Teachers formation courses: an essay |
author |
Garnica, Antonio Vicente Marafioti |
author_facet |
Garnica, Antonio Vicente Marafioti |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Garnica, Antonio Vicente Marafioti |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Formação de professores de Matemática Educação matemática História da Educação Matemática Ideologia Math Teachers Formation Mathematics Education History of Mathematics Education Ideology |
topic |
Formação de professores de Matemática Educação matemática História da Educação Matemática Ideologia Math Teachers Formation Mathematics Education History of Mathematics Education Ideology |
description |
This paper intends to discuss the role History of Mathematics Education (HME) could play in Math Teachers formation courses, sketching some basic parameters upon which a disciplinary approach could rest, but claiming for some alternative (non-disciplinary) ways to develop the discussion about history when preparing future teachers. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-09-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufjf.br/index.php/ridema/article/view/26212 10.34019/2594-4673.2017.v1.26212 |
url |
https://periodicos.ufjf.br/index.php/ridema/article/view/26212 |
identifier_str_mv |
10.34019/2594-4673.2017.v1.26212 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufjf.br/index.php/ridema/article/view/26212/18089 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista de Investigação e Divulgação em Educação Matemática info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista de Investigação e Divulgação em Educação Matemática |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Educação Matemática |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Educação Matemática |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Investigação e Divulgação em Educação Matemática ; v. 1 n. 1 (2017): Julho - Dezembro 2594-4673 reponame:Revista de Investigação e Divulgação em Educação Matemática instname:Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) instacron:UFJF |
instname_str |
Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) |
instacron_str |
UFJF |
institution |
UFJF |
reponame_str |
Revista de Investigação e Divulgação em Educação Matemática |
collection |
Revista de Investigação e Divulgação em Educação Matemática |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Investigação e Divulgação em Educação Matemática - Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.ridema@gmail.com|| |
_version_ |
1797069117565435904 |