The satisfaction of Mental Health Reference Regional Center’s users (CRRESAM) on the central region at Juiz de Fora, MG
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | HU Revista (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufjf.br/index.php/hurevista/article/view/6 |
Resumo: | This paper assessed the satisfaction level of 64 patients attending the Mental Health Reference Regional Center (“CRRESAM”) at Juiz de Fora (Minas Gerais, Brazil). The subjects answered a questionnaire about the treatments offered by CRRESAM. A descriptive analysis of the data suggests that users were satisfied with the services provided by CRRESAM. We concluded that there was an adaptation of the users to this service provided by the new mental health system at Juiz de Fora. |
id |
UFJF-8_b92aeb998e25fd56bd98b40be61189b0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufjf.br:article/6 |
network_acronym_str |
UFJF-8 |
network_name_str |
HU Revista (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The satisfaction of Mental Health Reference Regional Center’s users (CRRESAM) on the central region at Juiz de Fora, MGAvaliação da satisfação dos usuários do Centro Regional de Referência em Saúde Mental (CRRESAM) da região central de Juiz de Fora, MGThis paper assessed the satisfaction level of 64 patients attending the Mental Health Reference Regional Center (“CRRESAM”) at Juiz de Fora (Minas Gerais, Brazil). The subjects answered a questionnaire about the treatments offered by CRRESAM. A descriptive analysis of the data suggests that users were satisfied with the services provided by CRRESAM. We concluded that there was an adaptation of the users to this service provided by the new mental health system at Juiz de Fora.O objetivo da pesquisa foi avaliar o grau de satisfação dos usuários do Centro Regional de Referência em Saúde Mental (CRRESAM), que atende à clientela da região central da cidade de Juiz de Fora (Estado de Minas Gerais, Brasil). A casuística e método contaram com uma amostra composta de 64 indivíduos, que responderam a um questionário sobre o seu grau de satisfação em relação aos serviços oferecidos. Resultado: através de uma análise descritiva, observou-se que os usuários estavam satisfeitos com o trabalho prestado. Conclui-se que houve uma adaptação dos usuários a este dispositivo assistencial que compõe o novo sistema de atendimento em saúde mental em Juiz de Fora.Editora UFJF2007-11-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtOrapplication/pdfhttps://periodicos.ufjf.br/index.php/hurevista/article/view/6HU Revista; v. 32 n. 1 (2006); 15-201982-80470103-3123reponame:HU Revista (Online)instname:Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)instacron:UFJFporhttps://periodicos.ufjf.br/index.php/hurevista/article/view/6/3Heckert, UrielTeixeira, Luciana ScapinTrindade, Andréa de Souzainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-05-04T03:53:15Zoai:periodicos.ufjf.br:article/6Revistahttps://periodicos.ufjf.br/index.php/hurevistaPUBhttps://periodicos.ufjf.br/index.php/hurevista/oairevista.hurevista@ufjf.edu.br1982-80470103-3123opendoar:2023-05-04T03:53:15HU Revista (Online) - Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The satisfaction of Mental Health Reference Regional Center’s users (CRRESAM) on the central region at Juiz de Fora, MG Avaliação da satisfação dos usuários do Centro Regional de Referência em Saúde Mental (CRRESAM) da região central de Juiz de Fora, MG |
title |
The satisfaction of Mental Health Reference Regional Center’s users (CRRESAM) on the central region at Juiz de Fora, MG |
spellingShingle |
The satisfaction of Mental Health Reference Regional Center’s users (CRRESAM) on the central region at Juiz de Fora, MG Heckert, Uriel |
title_short |
The satisfaction of Mental Health Reference Regional Center’s users (CRRESAM) on the central region at Juiz de Fora, MG |
title_full |
The satisfaction of Mental Health Reference Regional Center’s users (CRRESAM) on the central region at Juiz de Fora, MG |
title_fullStr |
The satisfaction of Mental Health Reference Regional Center’s users (CRRESAM) on the central region at Juiz de Fora, MG |
title_full_unstemmed |
The satisfaction of Mental Health Reference Regional Center’s users (CRRESAM) on the central region at Juiz de Fora, MG |
title_sort |
The satisfaction of Mental Health Reference Regional Center’s users (CRRESAM) on the central region at Juiz de Fora, MG |
author |
Heckert, Uriel |
author_facet |
Heckert, Uriel Teixeira, Luciana Scapin Trindade, Andréa de Souza |
author_role |
author |
author2 |
Teixeira, Luciana Scapin Trindade, Andréa de Souza |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Heckert, Uriel Teixeira, Luciana Scapin Trindade, Andréa de Souza |
description |
This paper assessed the satisfaction level of 64 patients attending the Mental Health Reference Regional Center (“CRRESAM”) at Juiz de Fora (Minas Gerais, Brazil). The subjects answered a questionnaire about the treatments offered by CRRESAM. A descriptive analysis of the data suggests that users were satisfied with the services provided by CRRESAM. We concluded that there was an adaptation of the users to this service provided by the new mental health system at Juiz de Fora. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-11-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion ArtOr |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufjf.br/index.php/hurevista/article/view/6 |
url |
https://periodicos.ufjf.br/index.php/hurevista/article/view/6 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufjf.br/index.php/hurevista/article/view/6/3 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora UFJF |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora UFJF |
dc.source.none.fl_str_mv |
HU Revista; v. 32 n. 1 (2006); 15-20 1982-8047 0103-3123 reponame:HU Revista (Online) instname:Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) instacron:UFJF |
instname_str |
Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) |
instacron_str |
UFJF |
institution |
UFJF |
reponame_str |
HU Revista (Online) |
collection |
HU Revista (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
HU Revista (Online) - Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.hurevista@ufjf.edu.br |
_version_ |
1796798239276531712 |