Pedagogical Practice and Specialized Educational Service: a necessary relationship

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Plácido, Maria Elze dos Santos
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Santos, Josiane Cordeiro de Sousa, Gonçalves, Lillianne Plácido
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Devir Educação
Texto Completo: https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/714
Resumo: The Specialized Educational Service - AEE is a pedagogical proposal that provides conditions for the process of school inclusion of students with disabilities. In ESA classrooms, students can learn to overcome barriers. Therefore, Assistive Technologies, Specialized Educational Assistance (AEE), multifunctional resource rooms - SRM and Individualized Teaching Plans (PEI) are strategies, places and actions that can favor the process of school inclusion. However, it should be noted that teacher training is a basic requirement for a school that includes all differences and effectively promotes learning. Within this logic, it is believed that public investments are necessary in the continuing education of teachers.
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spelling Pedagogical Practice and Specialized Educational Service: a necessary relationshipPráctica Pedagógica y Servicio Educativo Especializado: una relación necesaria Prática Pedagógica e Atendimento Educacional Especializado: uma relação necessáriaPrática PedagógicaAtendimento Educacional EspecializadoSala de Recursos MultifuncionaisPedagogical PracticeSpecialized Educational AssistanceMultifunctional Resource RoomsPráctica PedagógicaServicios Educativos EspecializadosSala de Recursos MultifuncionalesThe Specialized Educational Service - AEE is a pedagogical proposal that provides conditions for the process of school inclusion of students with disabilities. In ESA classrooms, students can learn to overcome barriers. Therefore, Assistive Technologies, Specialized Educational Assistance (AEE), multifunctional resource rooms - SRM and Individualized Teaching Plans (PEI) are strategies, places and actions that can favor the process of school inclusion. However, it should be noted that teacher training is a basic requirement for a school that includes all differences and effectively promotes learning. Within this logic, it is believed that public investments are necessary in the continuing education of teachers.Este artículo bibliográfico busca presentar una reflexión sobre la práctica pedagógica centrada en la Asistencia Educativa Especializada – AEE. Se parte del entendimiento de que la AEE es una propuesta pedagógica que brinda condiciones para el proceso de inclusión escolar de los estudiantes con discapacidad. Ya que, en las aulas de la AEE, los alumnos pueden aprender a superar barreras. Por lo tanto, las Tecnologías Auxiliares, la Asistencia Educativa Especializada (AEE), las salas de recursos multifuncionales - SRM y los Planes Individualizados de Enseñanza (PEI) son estrategias, lugares y acciones que pueden favorecer el proceso de inclusión escolar. Sin embargo, cabe señalar que la formación docente es un requisito básico para una escuela que incluya todas las diferencias y promueva eficazmente el aprendizaje. Dentro de esta lógica, se cree que las inversiones públicas en la formación continua de los docentes son necesarias.Este artigo de cunho bibliográfico, busca apresentar uma reflexão sobre a prática pedagógica voltada ao Atendimento Educacional Especializado – AEE. Parte-se do entendimento de que o AEE é uma proposta pedagógica que dá condições para o processo da inclusão escolar dos alunos com deficiência. Visto que, nas salas de AEE os alunos podem aprender a vencer barreiras. Logo, as Tecnologias Assistivas, Atendimento Educacional Especializado (AEE), salas de recursos multifuncionais - SRM e Planos de Ensino Individualizados (PEI) são estratégias, lugares e ações que podem favorecer o processo de inclusão escolar. Porém, cabe salientar que a formação do professor é requisito básico para uma escola que inclua todas as diferenças e promova efetivamente a aprendizagem. Dentro dessa lógica, acredita-se que se faz necessário investimentos públicos na formação continuada dos docentes.  EDITORA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE LAVRAS2023-06-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/71410.30905/rde.v7i1.714Devir Educação; Bd. 7 Nr. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-714Devir Educação; Vol. 7 No. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-714Devir Educação; Vol. 7 Núm. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-714Devir Educação; v. 7 n. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-7142526-849X10.30905/rde.v7i1reponame:Devir Educaçãoinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAporhttps://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/714/481Copyright (c) 2023 Devir Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPlácido, Maria Elze dos SantosSantos, Josiane Cordeiro de SousaGonçalves, Lillianne Plácido2023-12-31T13:51:57Zoai:devireducacao.ded.ufla.br:article/714Revistahttp://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIRPUBhttp://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/oaidalvalobo48@gmail.com|| betlinsk49@gmail.com||2526-849X2526-849Xopendoar:2023-12-31T13:51:57Devir Educação - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false
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