Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira, Viviane Santos
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Antonialli, Luiz Marcelo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFLA
Texto Completo: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38138
Resumo: This stdy it has as objective to analyze, in strategical terms, the education modality in the distance in the graduation course in the Lavras Federal University, UFLA. The present research is considered of qualitativa, of the descriptive type, deing the UFLA object of this study. The chosen method was the case study. The methodology to effect the collection of data was the survey in secondary sources and recorded individual interviews with application of questionnaire half-structuralized for five people. The analysis of the data if it bases in the interpretation boarding. Currentyly the strategical behavior if approaches more than analytical strategy, therefore the position of the uniiversity is of observing of the envirolment and cautious. In the measure that the university to perceive that the external envirolment is moving and it has agility to adapt itself to this change, it will use to advantage the chances better and it will suffer the consequences.
id UFLA_37e0f931a5390f7944a89e750326f876
oai_identifier_str oai:localhost:1/38138
network_acronym_str UFLA
network_name_str Repositório Institucional da UFLA
repository_id_str
spelling Ensino à distância: estratégias de uma universidade federalEnsino à distânciaUniversidades federaisGraduaçãoEducation in the distanceFederal UniversityGraduationThis stdy it has as objective to analyze, in strategical terms, the education modality in the distance in the graduation course in the Lavras Federal University, UFLA. The present research is considered of qualitativa, of the descriptive type, deing the UFLA object of this study. The chosen method was the case study. The methodology to effect the collection of data was the survey in secondary sources and recorded individual interviews with application of questionnaire half-structuralized for five people. The analysis of the data if it bases in the interpretation boarding. Currentyly the strategical behavior if approaches more than analytical strategy, therefore the position of the uniiversity is of observing of the envirolment and cautious. In the measure that the university to perceive that the external envirolment is moving and it has agility to adapt itself to this change, it will use to advantage the chances better and it will suffer the consequences.Este estudo tem como objetivo analisar, em termos estratégicos, a modalidade de ensino à distância no curso de graduação na Universidade Federal de Lavras, UFLA. A pesquisa é de natureza qualitativa, do tipo descritiva, e tem a UFLA como objeto de estudo. O método utilizado foi o de estudo de caso. A metodologia adotada para a coleta de dados foi apoiada em trabalhos de levantamento de fontes secundárias e no uso de técnicas de entrevistas individuais gravadas com aplicação de questionário semiestruturado para cinco pessoas. A análise dos dados está baseada na abordagem interpretativa. Atualmente o comportamento estratégico se aproxima mais de uma estratégia analítica, , pois ela tem uma postura de observadora e de cautelosa em relação ao ambiente. Na medida em que a universidade perceber que o ambiente externo está mudando e que tem agilidade para se adaptar a essa mudança, aproveitará melhor as oportunidades e sofrerá menos as consequências das ameaças.Universidade Federal do Ceará (UFC)2019-12-12T12:42:29Z2019-12-12T12:42:29Z2011info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfPEREIRA, V. S.; ANTONIALLI, L. M. Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal. Contextus - Revista Contemporânea de Economia e Gestão, Fortaleza, v. 9, n. 1, p. 33-48, jan./jun. 2011.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38138Contextus - Revista Contemporânea de Economia e Gestãoreponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Viviane SantosAntonialli, Luiz Marcelopor2019-12-12T12:43:17Zoai:localhost:1/38138Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2019-12-12T12:43:17Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false
dc.title.none.fl_str_mv Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal
title Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal
spellingShingle Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal
Pereira, Viviane Santos
Ensino à distância
Universidades federais
Graduação
Education in the distance
Federal University
Graduation
title_short Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal
title_full Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal
title_fullStr Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal
title_full_unstemmed Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal
title_sort Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal
author Pereira, Viviane Santos
author_facet Pereira, Viviane Santos
Antonialli, Luiz Marcelo
author_role author
author2 Antonialli, Luiz Marcelo
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pereira, Viviane Santos
Antonialli, Luiz Marcelo
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino à distância
Universidades federais
Graduação
Education in the distance
Federal University
Graduation
topic Ensino à distância
Universidades federais
Graduação
Education in the distance
Federal University
Graduation
description This stdy it has as objective to analyze, in strategical terms, the education modality in the distance in the graduation course in the Lavras Federal University, UFLA. The present research is considered of qualitativa, of the descriptive type, deing the UFLA object of this study. The chosen method was the case study. The methodology to effect the collection of data was the survey in secondary sources and recorded individual interviews with application of questionnaire half-structuralized for five people. The analysis of the data if it bases in the interpretation boarding. Currentyly the strategical behavior if approaches more than analytical strategy, therefore the position of the uniiversity is of observing of the envirolment and cautious. In the measure that the university to perceive that the external envirolment is moving and it has agility to adapt itself to this change, it will use to advantage the chances better and it will suffer the consequences.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011
2019-12-12T12:42:29Z
2019-12-12T12:42:29Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv PEREIRA, V. S.; ANTONIALLI, L. M. Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal. Contextus - Revista Contemporânea de Economia e Gestão, Fortaleza, v. 9, n. 1, p. 33-48, jan./jun. 2011.
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38138
identifier_str_mv PEREIRA, V. S.; ANTONIALLI, L. M. Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal. Contextus - Revista Contemporânea de Economia e Gestão, Fortaleza, v. 9, n. 1, p. 33-48, jan./jun. 2011.
url http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38138
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Ceará (UFC)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Ceará (UFC)
dc.source.none.fl_str_mv Contextus - Revista Contemporânea de Economia e Gestão
reponame:Repositório Institucional da UFLA
instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron:UFLA
instname_str Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron_str UFLA
institution UFLA
reponame_str Repositório Institucional da UFLA
collection Repositório Institucional da UFLA
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)
repository.mail.fl_str_mv nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br
_version_ 1815439357780164608