Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFLA |
Texto Completo: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38138 |
Resumo: | This stdy it has as objective to analyze, in strategical terms, the education modality in the distance in the graduation course in the Lavras Federal University, UFLA. The present research is considered of qualitativa, of the descriptive type, deing the UFLA object of this study. The chosen method was the case study. The methodology to effect the collection of data was the survey in secondary sources and recorded individual interviews with application of questionnaire half-structuralized for five people. The analysis of the data if it bases in the interpretation boarding. Currentyly the strategical behavior if approaches more than analytical strategy, therefore the position of the uniiversity is of observing of the envirolment and cautious. In the measure that the university to perceive that the external envirolment is moving and it has agility to adapt itself to this change, it will use to advantage the chances better and it will suffer the consequences. |
id |
UFLA_37e0f931a5390f7944a89e750326f876 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:localhost:1/38138 |
network_acronym_str |
UFLA |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFLA |
repository_id_str |
|
spelling |
Ensino à distância: estratégias de uma universidade federalEnsino à distânciaUniversidades federaisGraduaçãoEducation in the distanceFederal UniversityGraduationThis stdy it has as objective to analyze, in strategical terms, the education modality in the distance in the graduation course in the Lavras Federal University, UFLA. The present research is considered of qualitativa, of the descriptive type, deing the UFLA object of this study. The chosen method was the case study. The methodology to effect the collection of data was the survey in secondary sources and recorded individual interviews with application of questionnaire half-structuralized for five people. The analysis of the data if it bases in the interpretation boarding. Currentyly the strategical behavior if approaches more than analytical strategy, therefore the position of the uniiversity is of observing of the envirolment and cautious. In the measure that the university to perceive that the external envirolment is moving and it has agility to adapt itself to this change, it will use to advantage the chances better and it will suffer the consequences.Este estudo tem como objetivo analisar, em termos estratégicos, a modalidade de ensino à distância no curso de graduação na Universidade Federal de Lavras, UFLA. A pesquisa é de natureza qualitativa, do tipo descritiva, e tem a UFLA como objeto de estudo. O método utilizado foi o de estudo de caso. A metodologia adotada para a coleta de dados foi apoiada em trabalhos de levantamento de fontes secundárias e no uso de técnicas de entrevistas individuais gravadas com aplicação de questionário semiestruturado para cinco pessoas. A análise dos dados está baseada na abordagem interpretativa. Atualmente o comportamento estratégico se aproxima mais de uma estratégia analítica, , pois ela tem uma postura de observadora e de cautelosa em relação ao ambiente. Na medida em que a universidade perceber que o ambiente externo está mudando e que tem agilidade para se adaptar a essa mudança, aproveitará melhor as oportunidades e sofrerá menos as consequências das ameaças.Universidade Federal do Ceará (UFC)2019-12-12T12:42:29Z2019-12-12T12:42:29Z2011info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfPEREIRA, V. S.; ANTONIALLI, L. M. Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal. Contextus - Revista Contemporânea de Economia e Gestão, Fortaleza, v. 9, n. 1, p. 33-48, jan./jun. 2011.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38138Contextus - Revista Contemporânea de Economia e Gestãoreponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Viviane SantosAntonialli, Luiz Marcelopor2019-12-12T12:43:17Zoai:localhost:1/38138Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2019-12-12T12:43:17Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal |
title |
Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal |
spellingShingle |
Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal Pereira, Viviane Santos Ensino à distância Universidades federais Graduação Education in the distance Federal University Graduation |
title_short |
Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal |
title_full |
Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal |
title_fullStr |
Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal |
title_full_unstemmed |
Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal |
title_sort |
Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal |
author |
Pereira, Viviane Santos |
author_facet |
Pereira, Viviane Santos Antonialli, Luiz Marcelo |
author_role |
author |
author2 |
Antonialli, Luiz Marcelo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Viviane Santos Antonialli, Luiz Marcelo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino à distância Universidades federais Graduação Education in the distance Federal University Graduation |
topic |
Ensino à distância Universidades federais Graduação Education in the distance Federal University Graduation |
description |
This stdy it has as objective to analyze, in strategical terms, the education modality in the distance in the graduation course in the Lavras Federal University, UFLA. The present research is considered of qualitativa, of the descriptive type, deing the UFLA object of this study. The chosen method was the case study. The methodology to effect the collection of data was the survey in secondary sources and recorded individual interviews with application of questionnaire half-structuralized for five people. The analysis of the data if it bases in the interpretation boarding. Currentyly the strategical behavior if approaches more than analytical strategy, therefore the position of the uniiversity is of observing of the envirolment and cautious. In the measure that the university to perceive that the external envirolment is moving and it has agility to adapt itself to this change, it will use to advantage the chances better and it will suffer the consequences. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011 2019-12-12T12:42:29Z 2019-12-12T12:42:29Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
PEREIRA, V. S.; ANTONIALLI, L. M. Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal. Contextus - Revista Contemporânea de Economia e Gestão, Fortaleza, v. 9, n. 1, p. 33-48, jan./jun. 2011. http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38138 |
identifier_str_mv |
PEREIRA, V. S.; ANTONIALLI, L. M. Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal. Contextus - Revista Contemporânea de Economia e Gestão, Fortaleza, v. 9, n. 1, p. 33-48, jan./jun. 2011. |
url |
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38138 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Contextus - Revista Contemporânea de Economia e Gestão reponame:Repositório Institucional da UFLA instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA) instacron:UFLA |
instname_str |
Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
instacron_str |
UFLA |
institution |
UFLA |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFLA |
collection |
Repositório Institucional da UFLA |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
repository.mail.fl_str_mv |
nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br |
_version_ |
1815439357780164608 |