Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues, Tonny Kerley de Alencar
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Lira, Átila de Melo, Costa, Ivanir, Vilas Boas, Ana Alice, Sá, Geysa Elane Rodrigues de Carvalho
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFLA
Texto Completo: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11505
Resumo: The publicity has been a central theme in public administration. Different views on the role of state and market in providing services to citizens have stimulated discussions lasting about various elements of advertising: that is property (public, private or non-profit), funding (government grants against payments consumption) and control (for political or market forces). To understand the merits of alternative models of ownership, control and funding is necessary to consider the consequences. To this end, this study sought to unravel the relationship between the dimensions of advertising and the performance of public services, examining the literature. Debates on the merits of public and private provision have dominated the government since the founding of the modern state. However, the number of studies comparing effects directly on private and public performance of the same sector and over the same period of time is not great. Furthermore, most studies focus only on the property overlooking the dimensions of financing and control of advertising and examine the effects on the efficiency and effectiveness without paying much attention to equity. This last feature of empirical studies is especially surprising because a fairer distribution of resources is a fundamental reason for government intervention and the provision of public services.
id UFLA_b8d7649f6909a91e6a491e09207a1f04
oai_identifier_str oai:localhost:1/11505
network_acronym_str UFLA
network_name_str Repositório Institucional da UFLA
repository_id_str
spelling Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicasDimensions of publicity and performance in public organizationsPublicizaçãoServiços públicos - DesempenhoOrganizações públicasEntidade públicas não estataisPublic ownershipCivil services - PerformancePublic organizationsPublic non-state entitiesThe publicity has been a central theme in public administration. Different views on the role of state and market in providing services to citizens have stimulated discussions lasting about various elements of advertising: that is property (public, private or non-profit), funding (government grants against payments consumption) and control (for political or market forces). To understand the merits of alternative models of ownership, control and funding is necessary to consider the consequences. To this end, this study sought to unravel the relationship between the dimensions of advertising and the performance of public services, examining the literature. Debates on the merits of public and private provision have dominated the government since the founding of the modern state. However, the number of studies comparing effects directly on private and public performance of the same sector and over the same period of time is not great. Furthermore, most studies focus only on the property overlooking the dimensions of financing and control of advertising and examine the effects on the efficiency and effectiveness without paying much attention to equity. This last feature of empirical studies is especially surprising because a fairer distribution of resources is a fundamental reason for government intervention and the provision of public services.A publicização tem sido um tema central na administração pública. Diferentes visões sobre o papel do Estado e do mercado na prestação de serviços para os cidadãos têm estimulado debates duradouros sobre os vários elementos da publicização: a de que é a propriedade (pública, privada ou sem fins lucrativos), financiamento (subvenções governamentais contra pagamentos de consumidores) e controle (por forças políticas ou de mercado). Para entender os méritos de modelos alternativos de propriedade, controle e financiamento é necessário considerar as suas consequências. Para o efeito, este estudo procurou desvendar a relação entre as dimensões da publicização e do desempenho dos serviços públicos, examinando a literatura existente. Debates sobre o mérito de provisão pública e privada têm dominado a administração pública desde a fundação do Estado moderno. No entanto, o número de estudos que comparam diretamente efeitos públicos e privados sobre o desempenho do mesmo setor e sobre o mesmo período de tempo não é grande. Além disso, a maioria dos estudos se concentra apenas na propriedade negligenciando as dimensões de financiamento e controle da publicização e examina os efeitos sobre a eficiência e eficácia sem prestar muita atenção ao próprio capital. Esta última característica dos estudos empíricos é especialmente surpreendente porque uma distribuição mais justa dos recursos é uma razão fundamental para a intervenção do Estado e a prestação de serviços públicos.Faculdade Santo Agostinho2016-08-03T12:58:24Z2016-08-03T12:58:24Z2012-08info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfRODRIGUES, T. K. de A. et al. Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas. Revista FSA, Teresina, v. 9, n. 2, p. 27-41, ago./dez. 2012.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11505Revista FSAreponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLARodrigues, Tonny Kerley de AlencarLira, Átila de MeloCosta, IvanirVilas Boas, Ana AliceSá, Geysa Elane Rodrigues de Carvalhoinfo:eu-repo/semantics/openAccesspor2016-08-03T12:58:24Zoai:localhost:1/11505Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2016-08-03T12:58:24Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false
dc.title.none.fl_str_mv Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas
Dimensions of publicity and performance in public organizations
title Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas
spellingShingle Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas
Rodrigues, Tonny Kerley de Alencar
Publicização
Serviços públicos - Desempenho
Organizações públicas
Entidade públicas não estatais
Public ownership
Civil services - Performance
Public organizations
Public non-state entities
title_short Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas
title_full Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas
title_fullStr Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas
title_full_unstemmed Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas
title_sort Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas
author Rodrigues, Tonny Kerley de Alencar
author_facet Rodrigues, Tonny Kerley de Alencar
Lira, Átila de Melo
Costa, Ivanir
Vilas Boas, Ana Alice
Sá, Geysa Elane Rodrigues de Carvalho
author_role author
author2 Lira, Átila de Melo
Costa, Ivanir
Vilas Boas, Ana Alice
Sá, Geysa Elane Rodrigues de Carvalho
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues, Tonny Kerley de Alencar
Lira, Átila de Melo
Costa, Ivanir
Vilas Boas, Ana Alice
Sá, Geysa Elane Rodrigues de Carvalho
dc.subject.por.fl_str_mv Publicização
Serviços públicos - Desempenho
Organizações públicas
Entidade públicas não estatais
Public ownership
Civil services - Performance
Public organizations
Public non-state entities
topic Publicização
Serviços públicos - Desempenho
Organizações públicas
Entidade públicas não estatais
Public ownership
Civil services - Performance
Public organizations
Public non-state entities
description The publicity has been a central theme in public administration. Different views on the role of state and market in providing services to citizens have stimulated discussions lasting about various elements of advertising: that is property (public, private or non-profit), funding (government grants against payments consumption) and control (for political or market forces). To understand the merits of alternative models of ownership, control and funding is necessary to consider the consequences. To this end, this study sought to unravel the relationship between the dimensions of advertising and the performance of public services, examining the literature. Debates on the merits of public and private provision have dominated the government since the founding of the modern state. However, the number of studies comparing effects directly on private and public performance of the same sector and over the same period of time is not great. Furthermore, most studies focus only on the property overlooking the dimensions of financing and control of advertising and examine the effects on the efficiency and effectiveness without paying much attention to equity. This last feature of empirical studies is especially surprising because a fairer distribution of resources is a fundamental reason for government intervention and the provision of public services.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-08
2016-08-03T12:58:24Z
2016-08-03T12:58:24Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv RODRIGUES, T. K. de A. et al. Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas. Revista FSA, Teresina, v. 9, n. 2, p. 27-41, ago./dez. 2012.
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11505
identifier_str_mv RODRIGUES, T. K. de A. et al. Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas. Revista FSA, Teresina, v. 9, n. 2, p. 27-41, ago./dez. 2012.
url http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11505
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade Santo Agostinho
publisher.none.fl_str_mv Faculdade Santo Agostinho
dc.source.none.fl_str_mv Revista FSA
reponame:Repositório Institucional da UFLA
instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron:UFLA
instname_str Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron_str UFLA
institution UFLA
reponame_str Repositório Institucional da UFLA
collection Repositório Institucional da UFLA
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)
repository.mail.fl_str_mv nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br
_version_ 1815439222195093504