Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFLA |
Texto Completo: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11505 |
Resumo: | The publicity has been a central theme in public administration. Different views on the role of state and market in providing services to citizens have stimulated discussions lasting about various elements of advertising: that is property (public, private or non-profit), funding (government grants against payments consumption) and control (for political or market forces). To understand the merits of alternative models of ownership, control and funding is necessary to consider the consequences. To this end, this study sought to unravel the relationship between the dimensions of advertising and the performance of public services, examining the literature. Debates on the merits of public and private provision have dominated the government since the founding of the modern state. However, the number of studies comparing effects directly on private and public performance of the same sector and over the same period of time is not great. Furthermore, most studies focus only on the property overlooking the dimensions of financing and control of advertising and examine the effects on the efficiency and effectiveness without paying much attention to equity. This last feature of empirical studies is especially surprising because a fairer distribution of resources is a fundamental reason for government intervention and the provision of public services. |
id |
UFLA_b8d7649f6909a91e6a491e09207a1f04 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:localhost:1/11505 |
network_acronym_str |
UFLA |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFLA |
repository_id_str |
|
spelling |
Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicasDimensions of publicity and performance in public organizationsPublicizaçãoServiços públicos - DesempenhoOrganizações públicasEntidade públicas não estataisPublic ownershipCivil services - PerformancePublic organizationsPublic non-state entitiesThe publicity has been a central theme in public administration. Different views on the role of state and market in providing services to citizens have stimulated discussions lasting about various elements of advertising: that is property (public, private or non-profit), funding (government grants against payments consumption) and control (for political or market forces). To understand the merits of alternative models of ownership, control and funding is necessary to consider the consequences. To this end, this study sought to unravel the relationship between the dimensions of advertising and the performance of public services, examining the literature. Debates on the merits of public and private provision have dominated the government since the founding of the modern state. However, the number of studies comparing effects directly on private and public performance of the same sector and over the same period of time is not great. Furthermore, most studies focus only on the property overlooking the dimensions of financing and control of advertising and examine the effects on the efficiency and effectiveness without paying much attention to equity. This last feature of empirical studies is especially surprising because a fairer distribution of resources is a fundamental reason for government intervention and the provision of public services.A publicização tem sido um tema central na administração pública. Diferentes visões sobre o papel do Estado e do mercado na prestação de serviços para os cidadãos têm estimulado debates duradouros sobre os vários elementos da publicização: a de que é a propriedade (pública, privada ou sem fins lucrativos), financiamento (subvenções governamentais contra pagamentos de consumidores) e controle (por forças políticas ou de mercado). Para entender os méritos de modelos alternativos de propriedade, controle e financiamento é necessário considerar as suas consequências. Para o efeito, este estudo procurou desvendar a relação entre as dimensões da publicização e do desempenho dos serviços públicos, examinando a literatura existente. Debates sobre o mérito de provisão pública e privada têm dominado a administração pública desde a fundação do Estado moderno. No entanto, o número de estudos que comparam diretamente efeitos públicos e privados sobre o desempenho do mesmo setor e sobre o mesmo período de tempo não é grande. Além disso, a maioria dos estudos se concentra apenas na propriedade negligenciando as dimensões de financiamento e controle da publicização e examina os efeitos sobre a eficiência e eficácia sem prestar muita atenção ao próprio capital. Esta última característica dos estudos empíricos é especialmente surpreendente porque uma distribuição mais justa dos recursos é uma razão fundamental para a intervenção do Estado e a prestação de serviços públicos.Faculdade Santo Agostinho2016-08-03T12:58:24Z2016-08-03T12:58:24Z2012-08info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfRODRIGUES, T. K. de A. et al. Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas. Revista FSA, Teresina, v. 9, n. 2, p. 27-41, ago./dez. 2012.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11505Revista FSAreponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLARodrigues, Tonny Kerley de AlencarLira, Átila de MeloCosta, IvanirVilas Boas, Ana AliceSá, Geysa Elane Rodrigues de Carvalhoinfo:eu-repo/semantics/openAccesspor2016-08-03T12:58:24Zoai:localhost:1/11505Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2016-08-03T12:58:24Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas Dimensions of publicity and performance in public organizations |
title |
Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas |
spellingShingle |
Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas Rodrigues, Tonny Kerley de Alencar Publicização Serviços públicos - Desempenho Organizações públicas Entidade públicas não estatais Public ownership Civil services - Performance Public organizations Public non-state entities |
title_short |
Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas |
title_full |
Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas |
title_fullStr |
Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas |
title_full_unstemmed |
Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas |
title_sort |
Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas |
author |
Rodrigues, Tonny Kerley de Alencar |
author_facet |
Rodrigues, Tonny Kerley de Alencar Lira, Átila de Melo Costa, Ivanir Vilas Boas, Ana Alice Sá, Geysa Elane Rodrigues de Carvalho |
author_role |
author |
author2 |
Lira, Átila de Melo Costa, Ivanir Vilas Boas, Ana Alice Sá, Geysa Elane Rodrigues de Carvalho |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rodrigues, Tonny Kerley de Alencar Lira, Átila de Melo Costa, Ivanir Vilas Boas, Ana Alice Sá, Geysa Elane Rodrigues de Carvalho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Publicização Serviços públicos - Desempenho Organizações públicas Entidade públicas não estatais Public ownership Civil services - Performance Public organizations Public non-state entities |
topic |
Publicização Serviços públicos - Desempenho Organizações públicas Entidade públicas não estatais Public ownership Civil services - Performance Public organizations Public non-state entities |
description |
The publicity has been a central theme in public administration. Different views on the role of state and market in providing services to citizens have stimulated discussions lasting about various elements of advertising: that is property (public, private or non-profit), funding (government grants against payments consumption) and control (for political or market forces). To understand the merits of alternative models of ownership, control and funding is necessary to consider the consequences. To this end, this study sought to unravel the relationship between the dimensions of advertising and the performance of public services, examining the literature. Debates on the merits of public and private provision have dominated the government since the founding of the modern state. However, the number of studies comparing effects directly on private and public performance of the same sector and over the same period of time is not great. Furthermore, most studies focus only on the property overlooking the dimensions of financing and control of advertising and examine the effects on the efficiency and effectiveness without paying much attention to equity. This last feature of empirical studies is especially surprising because a fairer distribution of resources is a fundamental reason for government intervention and the provision of public services. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-08 2016-08-03T12:58:24Z 2016-08-03T12:58:24Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
RODRIGUES, T. K. de A. et al. Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas. Revista FSA, Teresina, v. 9, n. 2, p. 27-41, ago./dez. 2012. http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11505 |
identifier_str_mv |
RODRIGUES, T. K. de A. et al. Dimensões da publicização e desempenho em organizações públicas. Revista FSA, Teresina, v. 9, n. 2, p. 27-41, ago./dez. 2012. |
url |
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11505 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade Santo Agostinho |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade Santo Agostinho |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FSA reponame:Repositório Institucional da UFLA instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA) instacron:UFLA |
instname_str |
Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
instacron_str |
UFLA |
institution |
UFLA |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFLA |
collection |
Repositório Institucional da UFLA |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
repository.mail.fl_str_mv |
nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br |
_version_ |
1815439222195093504 |