A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integral
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFLA |
Texto Completo: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/33004 |
Resumo: | This article aims to theoretically analyze the World Bank formulations, the Center for Studies and Research in Education, Culture and Community Action (Cenpec – Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária) prescriptions, and the More Education program norms on the topic of Full-Time (and) Integral Education. Such analysis is pertinent due to the current Brazilian educational legislation on the topic, especially the sixth goal from the National Plan for Education in force. The study was conducted using bibliographical research and analyzing documents that problematize the topic. We concluded that there is a harmony between the World Bank formulations and the Cenpec prescriptions, being the More Education program an entrepreneurial synthesis of this relation. |
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A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integralThe business conception of full-time (and) integral educationBanco mundialEducação em tempo integralPlano nacional de educaçãoWorld bankFull-time educationNational education planThis article aims to theoretically analyze the World Bank formulations, the Center for Studies and Research in Education, Culture and Community Action (Cenpec – Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária) prescriptions, and the More Education program norms on the topic of Full-Time (and) Integral Education. Such analysis is pertinent due to the current Brazilian educational legislation on the topic, especially the sixth goal from the National Plan for Education in force. The study was conducted using bibliographical research and analyzing documents that problematize the topic. We concluded that there is a harmony between the World Bank formulations and the Cenpec prescriptions, being the More Education program an entrepreneurial synthesis of this relation.O objetivo deste artigo é analisar teoricamente as formulações do Banco Mundial, as prescrições do Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária e as normatizações fixadas no programa Mais Educação sobre o tema da Educação integral e(m) Tempo Integral. Tal análise se faz pertinente em função da legislação educacional brasileira vigente sobre o tema, em especial, a meta 6 do atual Plano Nacional de Educação. Para realizar o estudo utilizou-se pesquisa bibliográfica e análise de documentos que problematizam o tema. Concluímos que existe uma sintonia entre as formulações do Banco Mundial e as prescrições do Cenpec, sendo o programa Mais Educação uma síntese empresarial dessa relação.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2019-02-25T12:13:24Z2019-02-25T12:13:24Z2018-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfSILVA, B. A. R. da. A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integral. Educação & Realidade, Porto Alegre, v. 43, n. 4, p. 1613-1632, out./dez. 2018.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/33004Educação & Realidadereponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Bruno Adriano Rodrigues dapor2019-02-25T12:13:25Zoai:localhost:1/33004Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2019-02-25T12:13:25Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false |
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