A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integral

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Bruno Adriano Rodrigues da
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFLA
Texto Completo: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/33004
Resumo: This article aims to theoretically analyze the World Bank formulations, the Center for Studies and Research in Education, Culture and Community Action (Cenpec – Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária) prescriptions, and the More Education program norms on the topic of Full-Time (and) Integral Education. Such analysis is pertinent due to the current Brazilian educational legislation on the topic, especially the sixth goal from the National Plan for Education in force. The study was conducted using bibliographical research and analyzing documents that problematize the topic. We concluded that there is a harmony between the World Bank formulations and the Cenpec prescriptions, being the More Education program an entrepreneurial synthesis of this relation.
id UFLA_e190f9be6d86cb53e4ddf3ebc9884aa8
oai_identifier_str oai:localhost:1/33004
network_acronym_str UFLA
network_name_str Repositório Institucional da UFLA
repository_id_str
spelling A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integralThe business conception of full-time (and) integral educationBanco mundialEducação em tempo integralPlano nacional de educaçãoWorld bankFull-time educationNational education planThis article aims to theoretically analyze the World Bank formulations, the Center for Studies and Research in Education, Culture and Community Action (Cenpec – Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária) prescriptions, and the More Education program norms on the topic of Full-Time (and) Integral Education. Such analysis is pertinent due to the current Brazilian educational legislation on the topic, especially the sixth goal from the National Plan for Education in force. The study was conducted using bibliographical research and analyzing documents that problematize the topic. We concluded that there is a harmony between the World Bank formulations and the Cenpec prescriptions, being the More Education program an entrepreneurial synthesis of this relation.O objetivo deste artigo é analisar teoricamente as formulações do Banco Mundial, as prescrições do Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária e as normatizações fixadas no programa Mais Educação sobre o tema da Educação integral e(m) Tempo Integral. Tal análise se faz pertinente em função da legislação educacional brasileira vigente sobre o tema, em especial, a meta 6 do atual Plano Nacional de Educação. Para realizar o estudo utilizou-se pesquisa bibliográfica e análise de documentos que problematizam o tema. Concluímos que existe uma sintonia entre as formulações do Banco Mundial e as prescrições do Cenpec, sendo o programa Mais Educação uma síntese empresarial dessa relação.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2019-02-25T12:13:24Z2019-02-25T12:13:24Z2018-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfSILVA, B. A. R. da. A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integral. Educação & Realidade, Porto Alegre, v. 43, n. 4, p. 1613-1632, out./dez. 2018.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/33004Educação & Realidadereponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Bruno Adriano Rodrigues dapor2019-02-25T12:13:25Zoai:localhost:1/33004Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2019-02-25T12:13:25Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false
dc.title.none.fl_str_mv A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integral
The business conception of full-time (and) integral education
title A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integral
spellingShingle A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integral
Silva, Bruno Adriano Rodrigues da
Banco mundial
Educação em tempo integral
Plano nacional de educação
World bank
Full-time education
National education plan
title_short A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integral
title_full A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integral
title_fullStr A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integral
title_full_unstemmed A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integral
title_sort A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integral
author Silva, Bruno Adriano Rodrigues da
author_facet Silva, Bruno Adriano Rodrigues da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Bruno Adriano Rodrigues da
dc.subject.por.fl_str_mv Banco mundial
Educação em tempo integral
Plano nacional de educação
World bank
Full-time education
National education plan
topic Banco mundial
Educação em tempo integral
Plano nacional de educação
World bank
Full-time education
National education plan
description This article aims to theoretically analyze the World Bank formulations, the Center for Studies and Research in Education, Culture and Community Action (Cenpec – Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária) prescriptions, and the More Education program norms on the topic of Full-Time (and) Integral Education. Such analysis is pertinent due to the current Brazilian educational legislation on the topic, especially the sixth goal from the National Plan for Education in force. The study was conducted using bibliographical research and analyzing documents that problematize the topic. We concluded that there is a harmony between the World Bank formulations and the Cenpec prescriptions, being the More Education program an entrepreneurial synthesis of this relation.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-10
2019-02-25T12:13:24Z
2019-02-25T12:13:24Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv SILVA, B. A. R. da. A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integral. Educação & Realidade, Porto Alegre, v. 43, n. 4, p. 1613-1632, out./dez. 2018.
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/33004
identifier_str_mv SILVA, B. A. R. da. A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integral. Educação & Realidade, Porto Alegre, v. 43, n. 4, p. 1613-1632, out./dez. 2018.
url http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/33004
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade
reponame:Repositório Institucional da UFLA
instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron:UFLA
instname_str Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron_str UFLA
institution UFLA
reponame_str Repositório Institucional da UFLA
collection Repositório Institucional da UFLA
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)
repository.mail.fl_str_mv nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br
_version_ 1784550044345565184