Como se faz um marginal?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/15765 |
Resumo: | This essay points out the intersection between a biography of Lampião, the collection of the Estácio de Lima Anthropological and Ethnographical Museum, and Paulo Nazareth’s experience during the 3rd Bahia Bienal (2014). Thus it reflects on how to make a marginal, considering the narratives that emerge from the encounter between a wandering artist – who digs out his ancestry – with a “cangaceiro” – who wanted to be buried. |
id |
UFMG-12_9821f2c89c395c3a36375802a1c0c023 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/15765 |
network_acronym_str |
UFMG-12 |
network_name_str |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Como se faz um marginal?FicçãoArte contemporâneaPaulo NazarethLampião.FictionContemporary artPaulo NazarethLampiãoThis essay points out the intersection between a biography of Lampião, the collection of the Estácio de Lima Anthropological and Ethnographical Museum, and Paulo Nazareth’s experience during the 3rd Bahia Bienal (2014). Thus it reflects on how to make a marginal, considering the narratives that emerge from the encounter between a wandering artist – who digs out his ancestry – with a “cangaceiro” – who wanted to be buried.Este ensaio narra o cruzamento entre a biografia de Lampião, o acervo do Museu Antropológico e Etnográfico Estácio de Lima e a experiência de Paulo Nazareth durante a 3a Bienal da Bahia (2014). Assim, reflete sobre como se faz um marginal, a partir das narrativas que vêm à tona nesse encontro entre um artista andarilho que escava sua ancestralidade e um cangaceiro que queria ser enterrado.Universidade Federal de Minas Gerais2016-05-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/15765PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG; V.6, N.11: may.2016 - oct.2016; 12-21PÓS: Periódico del Programa de Posgrado en Artes de EBA/UFMG; V.6, N.11: may.2016 - oct.2016; 12-21PÓS: Revista do Programa de Pós-graduação em Artes da EBA/UFMG; V.6, N.11: mai.2016 - out.2016; 12-212238-20461982-9507reponame:Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/15765/pdfPato, AnaCastro, Laurainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-08-27T18:03:21Zoai:periodicos.ufmg.br:article/15765Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistaposPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/oairevistapos.ppga@gmail.com2238-20461982-9507opendoar:2020-08-27T18:03:21Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Como se faz um marginal? |
title |
Como se faz um marginal? |
spellingShingle |
Como se faz um marginal? Pato, Ana Ficção Arte contemporânea Paulo Nazareth Lampião. Fiction Contemporary art Paulo Nazareth Lampião |
title_short |
Como se faz um marginal? |
title_full |
Como se faz um marginal? |
title_fullStr |
Como se faz um marginal? |
title_full_unstemmed |
Como se faz um marginal? |
title_sort |
Como se faz um marginal? |
author |
Pato, Ana |
author_facet |
Pato, Ana Castro, Laura |
author_role |
author |
author2 |
Castro, Laura |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pato, Ana Castro, Laura |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ficção Arte contemporânea Paulo Nazareth Lampião. Fiction Contemporary art Paulo Nazareth Lampião |
topic |
Ficção Arte contemporânea Paulo Nazareth Lampião. Fiction Contemporary art Paulo Nazareth Lampião |
description |
This essay points out the intersection between a biography of Lampião, the collection of the Estácio de Lima Anthropological and Ethnographical Museum, and Paulo Nazareth’s experience during the 3rd Bahia Bienal (2014). Thus it reflects on how to make a marginal, considering the narratives that emerge from the encounter between a wandering artist – who digs out his ancestry – with a “cangaceiro” – who wanted to be buried. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-05-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/15765 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/15765 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/15765/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG; V.6, N.11: may.2016 - oct.2016; 12-21 PÓS: Periódico del Programa de Posgrado en Artes de EBA/UFMG; V.6, N.11: may.2016 - oct.2016; 12-21 PÓS: Revista do Programa de Pós-graduação em Artes da EBA/UFMG; V.6, N.11: mai.2016 - out.2016; 12-21 2238-2046 1982-9507 reponame:Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
collection |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapos.ppga@gmail.com |
_version_ |
1797049081381519361 |