Basic principles for the analysis of the enunciative graphic forms and options in animation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/37100 |
Resumo: | The specificity of the 'image' in Animation, which exists in different media, is not considered in the texts that seek a comprehensive theory, and the publications that are dedicated to it have an introductory character, by aiming the student who wants to learn how to do. This essay intends to share observations, made through the confrontation with different occurrences, hoping to contribute to the construction of a coherent and systematic model about the fundamental elements and processes of graphic enunciation of the content of each frame in the animated sequence. |
id |
UFMG-12_c63cd6c6ee604d2d158578e58ff1af05 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/37100 |
network_acronym_str |
UFMG-12 |
network_name_str |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Basic principles for the analysis of the enunciative graphic forms and options in animationPrincipes fondamentaux pour l'analyse des formes et des options énonciatives graphiques en animationFundamentos para a análise das formas e opções enunciativas gráficas em AnimaçãoImagem em AnimaçãoEnunciação Gráfica em AnimaçãoEstudos de AnimaçãoImage in AnimationGraphical Enunciation in AnimationAnimation StudiesL'image en AnimationL'énonciation graphique en AnimationÉtudes sur l'AnimationThe specificity of the 'image' in Animation, which exists in different media, is not considered in the texts that seek a comprehensive theory, and the publications that are dedicated to it have an introductory character, by aiming the student who wants to learn how to do. This essay intends to share observations, made through the confrontation with different occurrences, hoping to contribute to the construction of a coherent and systematic model about the fundamental elements and processes of graphic enunciation of the content of each frame in the animated sequence.La spécificité de l’‘image’ dans l'animation, qui existe dans différents médias, n'est pas prise en compte dans les textes qui cherchent une théorie générale; et les publications qui lui sont consacrées ont un caractère introductif, en adoptant la perspective de l'étudiant qui souhaite apprendre à faire. Cet essai vise à partager des observations, considérées dans la confrontation avec différentes occurrences, dans l'espoir de pouvoir contribuer à la construction d'un modèle cohérent et systématique sur les éléments et les processus fondamentaux de l'énonciation graphique du contenu de chaque photogramme de la séquence animée.A especificidade da ‘imagem’ em Animação, existente em diferentes media, não é considerada nos textos que procuram uma teoria geral e as publicações que lhe são dedicadas têmcarácter introdutório, dirigindo-se ao estudante que quer aprender a fazer. Este ensaio tem como objetivo partilhar observações, obtidas por confronto com diferentes ocorrências, na expectativa de poder contribuir para a construção de um modelo coerente e sistemático sobre os elementos fundamentais e processos de enunciação gráfica do conteúdo de cada fotograma na sequência animada.Universidade Federal de Minas Gerais2022-04-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/3710010.35699/2237-5864.2022.37100PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG; Vol. 12 No. 24 (2022): Film Analysis; 415-431PÓS: Periódico del Programa de Posgrado en Artes de EBA/UFMG; Vol. 12 Núm. 24 (2022): Análisis de películas; 415-431PÓS: Revista do Programa de Pós-graduação em Artes da EBA/UFMG; v. 12 n. 24 (2022): Jan-Abril - Análise Fílmica; 415-4312238-20461982-9507reponame:Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/37100/30326Copyright (c) 2022 Marina Estela Graçahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessEstela Graça, Marina 2022-07-19T21:20:30Zoai:periodicos.ufmg.br:article/37100Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistaposPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/oairevistapos.ppga@gmail.com2238-20461982-9507opendoar:2022-07-19T21:20:30Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Basic principles for the analysis of the enunciative graphic forms and options in animation Principes fondamentaux pour l'analyse des formes et des options énonciatives graphiques en animation Fundamentos para a análise das formas e opções enunciativas gráficas em Animação |
title |
Basic principles for the analysis of the enunciative graphic forms and options in animation |
spellingShingle |
Basic principles for the analysis of the enunciative graphic forms and options in animation Estela Graça, Marina Imagem em Animação Enunciação Gráfica em Animação Estudos de Animação Image in Animation Graphical Enunciation in Animation Animation Studies L'image en Animation L'énonciation graphique en Animation Études sur l'Animation |
title_short |
Basic principles for the analysis of the enunciative graphic forms and options in animation |
title_full |
Basic principles for the analysis of the enunciative graphic forms and options in animation |
title_fullStr |
Basic principles for the analysis of the enunciative graphic forms and options in animation |
title_full_unstemmed |
Basic principles for the analysis of the enunciative graphic forms and options in animation |
title_sort |
Basic principles for the analysis of the enunciative graphic forms and options in animation |
author |
Estela Graça, Marina |
author_facet |
Estela Graça, Marina |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Estela Graça, Marina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Imagem em Animação Enunciação Gráfica em Animação Estudos de Animação Image in Animation Graphical Enunciation in Animation Animation Studies L'image en Animation L'énonciation graphique en Animation Études sur l'Animation |
topic |
Imagem em Animação Enunciação Gráfica em Animação Estudos de Animação Image in Animation Graphical Enunciation in Animation Animation Studies L'image en Animation L'énonciation graphique en Animation Études sur l'Animation |
description |
The specificity of the 'image' in Animation, which exists in different media, is not considered in the texts that seek a comprehensive theory, and the publications that are dedicated to it have an introductory character, by aiming the student who wants to learn how to do. This essay intends to share observations, made through the confrontation with different occurrences, hoping to contribute to the construction of a coherent and systematic model about the fundamental elements and processes of graphic enunciation of the content of each frame in the animated sequence. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-04-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/37100 10.35699/2237-5864.2022.37100 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/37100 |
identifier_str_mv |
10.35699/2237-5864.2022.37100 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/37100/30326 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Marina Estela Graça https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Marina Estela Graça https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG; Vol. 12 No. 24 (2022): Film Analysis; 415-431 PÓS: Periódico del Programa de Posgrado en Artes de EBA/UFMG; Vol. 12 Núm. 24 (2022): Análisis de películas; 415-431 PÓS: Revista do Programa de Pós-graduação em Artes da EBA/UFMG; v. 12 n. 24 (2022): Jan-Abril - Análise Fílmica; 415-431 2238-2046 1982-9507 reponame:Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
collection |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapos.ppga@gmail.com |
_version_ |
1797049081788366848 |