Notes about the crossroads as a critical perspective for the visual arts
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/24062 |
Resumo: | This essay/experiment intends to establish a dialogue with researchers, curators, artists and other people interested in the knowledge of Afro-Diasporic arts based on the fundamental contribution of the poet Leda Maria Martins and the principle of crossroads. This critical exercise points out some ideas regarding work in the field of visual arts, handling the notion of crossroads as a guiding and organizing principle of practices in this field. |
id |
UFMG-12_d6801cc0227910e5427c73262763c3dd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/24062 |
network_acronym_str |
UFMG-12 |
network_name_str |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Notes about the crossroads as a critical perspective for the visual artsNotas sobre la encrucijada como una perspectiva crítica para las artes visualesApontamentos sobre a encruzilhada como perspectiva crítica para as artes visuaisEncruzilhadaExuArtes VisuaisCríticaCuradoriaCrossroadsExuVisual ArtsCriticismCuratorshipEncrucijadaExuArtes VisualesCríticaCuraduríaThis essay/experiment intends to establish a dialogue with researchers, curators, artists and other people interested in the knowledge of Afro-Diasporic arts based on the fundamental contribution of the poet Leda Maria Martins and the principle of crossroads. This critical exercise points out some ideas regarding work in the field of visual arts, handling the notion of crossroads as a guiding and organizing principle of practices in this field.Este ensayo/experimento tiene la intención de establecer un diálogo con investigadores, curadores, artistas y otras personas interesadas en el conocimiento de las artes afro- diaspóricas basado en la contribución fundamental de la poeta Leda Maria Martins y el principio de la encrucijada. Este ejercicio crítico señala algunas ideas sobre el trabajo en el campo de las artes visuales, manejando la noción de encrucijada como un principio rector y organizador de prácticas en este campo.Este ensaio/experimento pretende estabelecer um diálogo com pesquisadores, curadores, artistas e demais pessoas interessadas nos saberes-fazeres das artes afro-diaspóricas a partir da fundamental contribuição da poetisa Leda Maria Martins e do princípio da encruzilhada. Esse exercício crítico aponta algumas ideias a respeito do trabalho no campo das artes visuais manuseando a noção de encruzilhada como princípio orientador e organizador das práticas nesse campo.Universidade Federal de Minas Gerais2021-07-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/2406210.35699/2237-5864.2021.24062PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG; Vol. 11 No. 22: May.2021 - Aug.2021; 492-502PÓS: Periódico del Programa de Posgrado en Artes de EBA/UFMG; Vol. 11 Núm. 22: May.2021 - Ago.2021; 492-502PÓS: Revista do Programa de Pós-graduação em Artes da EBA/UFMG; v. 11 n. 22: mai.2021 - ago.2021; 492-5022238-20461982-9507reponame:Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/24062/27905Copyright (c) 2021 Leandro Rochahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRocha, Leandro2021-08-11T15:25:21Zoai:periodicos.ufmg.br:article/24062Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistaposPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/oairevistapos.ppga@gmail.com2238-20461982-9507opendoar:2021-08-11T15:25:21Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Notes about the crossroads as a critical perspective for the visual arts Notas sobre la encrucijada como una perspectiva crítica para las artes visuales Apontamentos sobre a encruzilhada como perspectiva crítica para as artes visuais |
title |
Notes about the crossroads as a critical perspective for the visual arts |
spellingShingle |
Notes about the crossroads as a critical perspective for the visual arts Rocha, Leandro Encruzilhada Exu Artes Visuais Crítica Curadoria Crossroads Exu Visual Arts Criticism Curatorship Encrucijada Exu Artes Visuales Crítica Curaduría |
title_short |
Notes about the crossroads as a critical perspective for the visual arts |
title_full |
Notes about the crossroads as a critical perspective for the visual arts |
title_fullStr |
Notes about the crossroads as a critical perspective for the visual arts |
title_full_unstemmed |
Notes about the crossroads as a critical perspective for the visual arts |
title_sort |
Notes about the crossroads as a critical perspective for the visual arts |
author |
Rocha, Leandro |
author_facet |
Rocha, Leandro |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rocha, Leandro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Encruzilhada Exu Artes Visuais Crítica Curadoria Crossroads Exu Visual Arts Criticism Curatorship Encrucijada Exu Artes Visuales Crítica Curaduría |
topic |
Encruzilhada Exu Artes Visuais Crítica Curadoria Crossroads Exu Visual Arts Criticism Curatorship Encrucijada Exu Artes Visuales Crítica Curaduría |
description |
This essay/experiment intends to establish a dialogue with researchers, curators, artists and other people interested in the knowledge of Afro-Diasporic arts based on the fundamental contribution of the poet Leda Maria Martins and the principle of crossroads. This critical exercise points out some ideas regarding work in the field of visual arts, handling the notion of crossroads as a guiding and organizing principle of practices in this field. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/24062 10.35699/2237-5864.2021.24062 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/24062 |
identifier_str_mv |
10.35699/2237-5864.2021.24062 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/24062/27905 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Leandro Rocha https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Leandro Rocha https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG; Vol. 11 No. 22: May.2021 - Aug.2021; 492-502 PÓS: Periódico del Programa de Posgrado en Artes de EBA/UFMG; Vol. 11 Núm. 22: May.2021 - Ago.2021; 492-502 PÓS: Revista do Programa de Pós-graduação em Artes da EBA/UFMG; v. 11 n. 22: mai.2021 - ago.2021; 492-502 2238-2046 1982-9507 reponame:Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
collection |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapos.ppga@gmail.com |
_version_ |
1797049081679314944 |