Comunicação organizacional nas mídias sociais em temos de COVID-19
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Gestão e sociedade |
Texto Completo: | https://ges.face.ufmg.br/index.php/gestaoesociedade/article/view/3298 |
Resumo: | The context of the COVID-19 pandemic has caused changes in organizational communication. The moment requires companies to adopt a posture of sensitivity to the moment and contribution to society. Thus, in this article, we seek to reflect on how organizations have communicated with their consumers through two examples, Madero and Magazine Luiza. We also discuss how consumers have reacted to the actions of these companies on social networks, and finally, we present suggestions for organizational communication strategies in times of pandemic. |
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Comunicação organizacional nas mídias sociais em temos de COVID-19Organizational communication in social media times of COVID-19organizational communicationsocial mediapandemicCOVID-19comunicação organizacionalmídias sociaispandemiaCOVID-19The context of the COVID-19 pandemic has caused changes in organizational communication. The moment requires companies to adopt a posture of sensitivity to the moment and contribution to society. Thus, in this article, we seek to reflect on how organizations have communicated with their consumers through two examples, Madero and Magazine Luiza. We also discuss how consumers have reacted to the actions of these companies on social networks, and finally, we present suggestions for organizational communication strategies in times of pandemic.O contexto da pandemia da COVID-19 tem causado mudanças na comunicação organizacional. O momento exige que as empresas adotem uma postura de sensibilidade ao momento e contribuição com a sociedade. Dessa forma, buscamos nesse artigo refletir sobre como as organizações têm se comunicado com os seus consumidores por meio de dois exemplos, Madero e Magazine Luiza. Discutimos ainda como os consumidores têm reagido às ações destas empresas nas redes sociais, e por fim, apresentamos sugestões de estratégias de comunicação organizacional em tempos de pandemia.CEPEAD/FACE - UFMG2020-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ges.face.ufmg.br/index.php/gestaoesociedade/article/view/329810.21171/ges.v14i39.3298Management & Society Electronic Journal; Vol. 14 No. 39 (2020): Special Issue COVID-19 (2020); 3689-3697Gestão e Sociedade; v. 14 n. 39 (2020): Especial COVID-19 (2020); 3689-36971980-575610.21171/ges.v14i39reponame:Gestão e sociedadeinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://ges.face.ufmg.br/index.php/gestaoesociedade/article/view/3298/1470Copyright (c) 2020 Gestão e Sociedadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessBatista, KarenAna Paula Moura SaranLimongi, Ricardo Silva, André Luiz Barbosa daGomes, Alessandra Cristina2020-06-02T22:21:22Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3298Revistahttps://www.gestaoesociedade.org/gestaoesociedadePUBhttps://www.gestaoesociedade.org/gestaoesociedade/oaiges@face.ufmg.br||ricardo.ges.ufmg@gmail.com||1980-57561980-5756opendoar:2020-06-02T22:21:22Gestão e sociedade - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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