Impact of tobacco prevention advertising on cigarette packets on teenagers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Reme (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50295 |
Resumo: | In Brazil, tobacco is a frequently used drug among adolescents. Tobacco advertisement contributes considerably to spread the use of the drug and it targets basically young people.This research objective was to evaluate the effectiveness of advertisements displayed on cigarette packaging for the prevention of smoking in adolescence. It is a qualitative case study that enabled to understand, evaluate, and describe situations in which the phenomenon under study could be analysed in a concrete reality. The research subjects were elementary and secondary students at two schools in the city of Belo Horizonte - Minas Gerais. The results indicated that the images used would not be able to prevent or influence tobacco use among the participants in the research. |
id |
UFMG-27_1ca79ed2d2f1b10d647176f5e34e02ec |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/50295 |
network_acronym_str |
UFMG-27 |
network_name_str |
Reme (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Impact of tobacco prevention advertising on cigarette packets on teenagersImpacto de las imágenes de propaganda de prevención de consumo de tabaco divulgada en paquetes de cigarrillos desde la perspectiva de los adolescentesImpacto das imagens de prevenção do uso de tabaco veiculadas em maços de cigarro na perspectiva de adolescentesTabacoMarketingAdolescentePrevenção e ControleEnfermagemtabacomercadeoadolescenteprevención y controlenfermeríaTobaccoMarketingAdolescentPrevention and ControlNursingIn Brazil, tobacco is a frequently used drug among adolescents. Tobacco advertisement contributes considerably to spread the use of the drug and it targets basically young people.This research objective was to evaluate the effectiveness of advertisements displayed on cigarette packaging for the prevention of smoking in adolescence. It is a qualitative case study that enabled to understand, evaluate, and describe situations in which the phenomenon under study could be analysed in a concrete reality. The research subjects were elementary and secondary students at two schools in the city of Belo Horizonte - Minas Gerais. The results indicated that the images used would not be able to prevent or influence tobacco use among the participants in the research.En Brasil, el cigarrillo es una droga de uso frecuente entre los adolescentes. La propaganda de la industria tabacalera por medio de avisos publicitarios contribuye considerablemente a la propagación de su uso. Los adolescentes son el blanco preferido de los avisos. El objetivo de la presente investigación fue evaluar la eficacia de la propaganda divulgada en los paquetes de cigarrillos en el país para prevenir el tabaquismo en la adolescencia. Se trata de una investigación cualitativa llevada a cabo como estudio de caso para entender, evaluar y describir situaciones donde el objeto de estudio se puede observar en la realidad concreta. Los sujetos eran estudiantes de la escuela primaria y secundaria de dos colegios de la ciudad de Belo Horizonte - Minas Gerais. La investigación señala que la propaganda ni impide ni influye en el consumo de tabaco entre los adolescentes estudiados.No Brasil, o cigarro é uma das drogas de uso frequente entre os adolescentes. A imagem divulgada pelo marketing da indústria tabagista, por meio de peças publicitárias, contribui consideravelmente para a disseminação do uso dessa droga. Essa população é o alvo preferencial das propagandas. O objetivo com esta pesquisa foi avaliar a efetividade das peças publicitárias, veiculadas em maços de cigarro no país, para a prevenção do consumo de tabaco na adolescência. Esta é uma pesquisa de abordagem qualitativa, na qual foi realizado um estudo de caso que possibilitou não somente compreender, mas também descrever avaliar e explorar situações em que o fenômeno em estudo pudesse ser visualizado numa realidade concreta. Os sujeitos da pesquisa foram alunos do ensino médio e do ensino fundamental de duas escolas no município de Belo Horizonte-MG. A pesquisa aponta que as imagens não foram consideradas como algo que possa prevenir ou influenciar o uso do tabaco entre os adolescentes estudados.Universidade Federal de Minas Gerais2012-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/plainapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50295REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 16 No. 3 (2012)REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 16 Núm. 3 (2012)REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 16 n. 3 (2012)2316-93891415-2762reponame:Reme (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50295/41767https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50295/41768Copyright (c) 2012 Reme: Revista Mineira de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessReinaldo, Amanda Márcia dos SantosGoecking, Camila CésarSilveira, Belisa Vieira da2024-01-24T14:00:22Zoai:periodicos.ufmg.br:article/50295Revistaremeufmg@gmail.comPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/oairemeufmg@gmail.com2316-93891415-2762opendoar:2024-01-24T14:00:22Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Impact of tobacco prevention advertising on cigarette packets on teenagers Impacto de las imágenes de propaganda de prevención de consumo de tabaco divulgada en paquetes de cigarrillos desde la perspectiva de los adolescentes Impacto das imagens de prevenção do uso de tabaco veiculadas em maços de cigarro na perspectiva de adolescentes |
title |
Impact of tobacco prevention advertising on cigarette packets on teenagers |
spellingShingle |
Impact of tobacco prevention advertising on cigarette packets on teenagers Reinaldo, Amanda Márcia dos Santos Tabaco Marketing Adolescente Prevenção e Controle Enfermagem tabaco mercadeo adolescente prevención y control enfermería Tobacco Marketing Adolescent Prevention and Control Nursing |
title_short |
Impact of tobacco prevention advertising on cigarette packets on teenagers |
title_full |
Impact of tobacco prevention advertising on cigarette packets on teenagers |
title_fullStr |
Impact of tobacco prevention advertising on cigarette packets on teenagers |
title_full_unstemmed |
Impact of tobacco prevention advertising on cigarette packets on teenagers |
title_sort |
Impact of tobacco prevention advertising on cigarette packets on teenagers |
author |
Reinaldo, Amanda Márcia dos Santos |
author_facet |
Reinaldo, Amanda Márcia dos Santos Goecking, Camila César Silveira, Belisa Vieira da |
author_role |
author |
author2 |
Goecking, Camila César Silveira, Belisa Vieira da |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Reinaldo, Amanda Márcia dos Santos Goecking, Camila César Silveira, Belisa Vieira da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Tabaco Marketing Adolescente Prevenção e Controle Enfermagem tabaco mercadeo adolescente prevención y control enfermería Tobacco Marketing Adolescent Prevention and Control Nursing |
topic |
Tabaco Marketing Adolescente Prevenção e Controle Enfermagem tabaco mercadeo adolescente prevención y control enfermería Tobacco Marketing Adolescent Prevention and Control Nursing |
description |
In Brazil, tobacco is a frequently used drug among adolescents. Tobacco advertisement contributes considerably to spread the use of the drug and it targets basically young people.This research objective was to evaluate the effectiveness of advertisements displayed on cigarette packaging for the prevention of smoking in adolescence. It is a qualitative case study that enabled to understand, evaluate, and describe situations in which the phenomenon under study could be analysed in a concrete reality. The research subjects were elementary and secondary students at two schools in the city of Belo Horizonte - Minas Gerais. The results indicated that the images used would not be able to prevent or influence tobacco use among the participants in the research. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-09-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50295 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50295 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50295/41767 https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50295/41768 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2012 Reme: Revista Mineira de Enfermagem info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2012 Reme: Revista Mineira de Enfermagem |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/plain application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 16 No. 3 (2012) REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 16 Núm. 3 (2012) REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 16 n. 3 (2012) 2316-9389 1415-2762 reponame:Reme (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Reme (Online) |
collection |
Reme (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
remeufmg@gmail.com |
_version_ |
1797041906791743488 |