A study of the actions of nurses in hospital accreditation processes
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Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Reme (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50744 |
Resumo: | This paper is a bibliographic review aiming to describe the actions of nurses in the hospital accreditation process. A review of literature on this theme was undertaken between April and May 2006 using the BIREME, LILACS, SCIELO and BDENF databases. Data was collected on the hospital accreditation process, and nurses in the hospital accreditation process. We concluded that leadership, communication, technical and scientific knowledge, organization of work, and continuing education programs are strategies that enable nurses to implement changes required for the new situation and for interdisciplinary work. Nurses, therefore, can facilitate improvements in the quality of care and effectively support the institution as it seeks success in the accreditation process. |
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A study of the actions of nurses in hospital accreditation processesUna mirada a las acciones de la enfermera en el proceso de acreditación hospitalariaUm olhar sobre as ações do enfermeiro no processo de acreditação hospitalarAccreditationHospitalsNurse´s RoleQuality AssuranceHealth CareEducationNursing ContinuingQuality of Health CareQuality ControlProfessional CompetenceAcreditaciónHospitalesRol de la EnfermeraEducación Continua en EnfermeríaGarantía de la Calidad de Atención de SaludCalidad de la Atención de SaludControl de CalidadCompetencia ProfesionalAcreditaçãoHospitaisControle de QualidadePapel do Profissional de EnfermagemCompetência ProfissionalEducação Continuada em EnfermagemGarantia da Qualidade dos Cuidados de SaúdeQualidade da Assistência à SaúdeThis paper is a bibliographic review aiming to describe the actions of nurses in the hospital accreditation process. A review of literature on this theme was undertaken between April and May 2006 using the BIREME, LILACS, SCIELO and BDENF databases. Data was collected on the hospital accreditation process, and nurses in the hospital accreditation process. We concluded that leadership, communication, technical and scientific knowledge, organization of work, and continuing education programs are strategies that enable nurses to implement changes required for the new situation and for interdisciplinary work. Nurses, therefore, can facilitate improvements in the quality of care and effectively support the institution as it seeks success in the accreditation process.Se trata de una investigación bibliográfica que se propone describir acciones del enfermero en el proceso de acreditación hospitalaria. Este estudio se llevó a cabo durante abril y mayo de 2006 con revisión de literatura sobre el tema en pauta, disponible en las bases de datos BIREME, LILAS, SCIELO y BDENF. Los datos se obtuvieron en las siguientes categorías: el proceso de acreditación hospitalaria y el enfermero en el proceso de acreditación hospitalaria. Se concluyó que líderes, comunicación, habilidad técnico científica, organización del trabajo y programas de educación continua son estrategias que le permiten al enfermero implementar los cambios que requieren tanto las nuevas situaciones como el trabajo interdisciplinario. De tal manera, dichos profesionales vienen proporcionando mejoras en la calidad de la asistencia y contribuyendo efectivamente al alcance de los objetivos institucionales, es decir, al éxito del proceso de acreditación.Trata-se de uma pesquisa bibliográfica em que se propõe descrever ações do enfermeiro no processo de acreditação hospitalar. O estudo foi desenvolvido durante os meses de abril e maio de 2006 através de revisão de literatura sobre o tema escolhido, disponível nos bancos de dados BIREME, LILACS, SCIELO e BDENF. Os dados foram obtidos nas seguintes categorias: o processo de acreditação hospitalar e o enfermeiro no processo de acreditação hospitalar. Concluiu-se que a liderança, a comunicação, a habilidade técnico-científica, a organização do trabalho e os programas de educação continuada são estratégias que possibilitam ao enfermeiro implementar as mudanças requeridas às novas situações e ao trabalho interdisciplinar. Dessa forma esse profissional vem proporcionando melhoria na qualidade da assistência e contribuindo efetivamente para o alcance dos objetivos institucionais , ou seja,o êxito do processo de acreditação.Universidade Federal de Minas Gerais2006-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Parestext/plainapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50744REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 10 No. 4 (2006)REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 10 Núm. 4 (2006)REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 10 n. 4 (2006)2316-93891415-2762reponame:Reme (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50744/42660https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50744/42661Copyright (c) 2006 Reme: Revista Mineira de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessMatos, Selme Silqueira deMorais, Rosana MariaNeumann, Vera NildaSilva, Viviane CristinaSilva, Carla TeixeiraAlves, Marília2024-01-24T19:19:04Zoai:periodicos.ufmg.br:article/50744Revistaremeufmg@gmail.comPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/oairemeufmg@gmail.com2316-93891415-2762opendoar:2024-01-24T19:19:04Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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