The nursing process as a strategy for changes in the lifestyle of patients with hypertension
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Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Reme (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50674 |
Resumo: | The objective of this study was to report the experience of students and professors of the School of Nursing of the Federal University of Minas Gerais (UFMG) on the implementation non-medication treatment of hypertension in a public clinic in Belo Horizonte, state of Minas Gerais, Brazil. The work was based on the principal of non-medication treatment, informing the patient of the importance and need to change their life styles so as to bring an improvement in their quality of life. |
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The nursing process as a strategy for changes in the lifestyle of patients with hypertensionConsultas de enfermería como estratégia para cambiar el estilo de vida de los pacientes hipertensosA consulta de enfermagem como estratégia para a mudança no estilo de vida de pacientes hipertensosHipertensãoEstilo de VidaQualidade de VidaHipertensiónEstilo de VidaCalidad de VidaHypertensionLife StyleQuality of LifeThe objective of this study was to report the experience of students and professors of the School of Nursing of the Federal University of Minas Gerais (UFMG) on the implementation non-medication treatment of hypertension in a public clinic in Belo Horizonte, state of Minas Gerais, Brazil. The work was based on the principal of non-medication treatment, informing the patient of the importance and need to change their life styles so as to bring an improvement in their quality of life.En este estudio se relata la experiencia de alumnos y docentes del curso de Enfermería de la UFMG en las consultas de enfermería a pacientes portadores de hipertensión arterial sistémica (HAS) de un ambulatorio público de Belo Horizonte. Este trabajo enfoca, sobre todo, el tratamiento no medicamentoso, ya que lo que se busca es que los pacientes tengan conciencia de que es necesario cambiar el estilo de vida para, a su vez, mejorar su propia calidad de vida.Neste estudo, o objetivo é relatar a experiência de discentes e docentes do Curso de Graduação em Enfermagem da UFMG, na realização de consultas de enfermagem a pacientes portadores de hipertensão arterial sistêmica (HAS) em um ambulatório público de Belo Horizonte. Neste trabalho, enfatiza-se, principalmente, o tratamento não medicamentoso visando despertar a conscientização desses pacientes sobre a importância e a necessidade de mudança no seu estilo de vida, contribuindo, assim, para a melhoria da qualidade de vida deles.Universidade Federal de Minas Gerais2007-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/plainapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50674REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 11 No. 3 (2007)REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 11 Núm. 3 (2007)REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 11 n. 3 (2007)2316-93891415-2762reponame:Reme (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50674/42520https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50674/42521Copyright (c) 2007 Reme: Revista Mineira de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessSilqueira, Salete Maria de FátimaLima, Mércia de PaulaCunha, Daniela de Cássia Pereira daLemos, Ana Carolina Soares de FariaPereira, Juliana RochaLima, Paula Lamounier2024-01-24T18:58:24Zoai:periodicos.ufmg.br:article/50674Revistaremeufmg@gmail.comPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/oairemeufmg@gmail.com2316-93891415-2762opendoar:2024-01-24T18:58:24Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 11 No. 3 (2007) REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 11 Núm. 3 (2007) REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 11 n. 3 (2007) 2316-9389 1415-2762 reponame:Reme (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
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