Assistencial teaching integration: the rigth purposal

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Amaral, Marta Araújo
Data de Publicação: 2000
Outros Autores: Guedes, Corina Costa, Cavalcanti, Márcia Pitanga, Cadete, Matilde Meire Miranda
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Reme (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50986
Resumo: It refers to an experiment, developed by professors from Youth Matern Dept and healt Public of Nursery School at UFMG in the Foundation of integral Assistence to women's health - Sofia Feldman Hospital, since 1985 and it reached the top in 1999 with creation of the Obstetric Nursery Especialization Course. This experiment has let the teachers to get further information theorical-pratical in Youth Matern Assistence, it's safier to teach and there are more opportunities to develop the reseach. About the students, this purposal drives towards an appoach to the social reality, creating learning situations which become councious about reaching social transformations.
id UFMG-27_9ee12852d692a8d07e25411d89cb2852
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/50986
network_acronym_str UFMG-27
network_name_str Reme (Online)
repository_id_str
spelling Assistencial teaching integration: the rigth purposalIntegración docente asistencial: una propuesta positivaIntegração docente assistencial: uma proposta que deu certoTeachingCareIntegrationDocenteInteraciónAsistencialDocenteIntegração AssistencialIt refers to an experiment, developed by professors from Youth Matern Dept and healt Public of Nursery School at UFMG in the Foundation of integral Assistence to women's health - Sofia Feldman Hospital, since 1985 and it reached the top in 1999 with creation of the Obstetric Nursery Especialization Course. This experiment has let the teachers to get further information theorical-pratical in Youth Matern Assistence, it's safier to teach and there are more opportunities to develop the reseach. About the students, this purposal drives towards an appoach to the social reality, creating learning situations which become councious about reaching social transformations.Se trata de un relato de experiencia desarrollado por los profesores del departamento Materno Infantil y Salud Pública de la Escuela de Enfermeria de la "Universidade Federal de Minas Gerais" en la Fundación de Assistencia Integral a la Salud de la Mujer - Hospital Sofia Feldman (FAIS/HSF) desde 1985 y que culminó em 1999 con la creación de Curso de Especialización en Enfermeria Obstétrica. Esa experiencia ha permitido a las docientes adquirir un mayor conocimiento teórico/práctico en la asistencia maternoinfantil, mayor seguridad para enseñar y mayores oportunidades para el desarollo de la pesquisa. En lo que se refiere a los alumnos, esa propuesta facilita una aproximación con la realidad social, crea situaciones de aprendizage que los dejan más conscientes en la búsqueda de transformaciones sociales.Trata-se de um relato de experiência desenvolvido pelos professores do Departamento Materno Infantil e Saúde Pública da Escola de Enfermagem da UFMG na Fundação de Assistência Integral à Saúde da Mulher - Hospital Sofia Feldman (FAIS/HSF), desde 1985 e que culminou, em 1999, com a criação do Curso de Especialização em Enfermagem Obstétrica. Essa experiência tem permitido ao docente adquirir maior conhecimento teórico-prático na assistência materno-infantil, maior segurança para ensinar e maiores oportunidades para o desenvolvimento de pesquisa. Quanto aos discentes, esta proposta favorece uma aproximação com a realidade social, cria situações de aprendizagem que os tornam mais conscientes na busca de transformações sociais.Universidade Federal de Minas Gerais2000-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Parestext/plainapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50986REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 4 No. 1 (2000)REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 4 Núm. 1 (2000)REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 4 n. 1 (2000)2316-93891415-2762reponame:Reme (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50986/43132https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50986/43133Copyright (c) 2000 Reme: Revista Mineira de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessAmaral, Marta AraújoGuedes, Corina CostaCavalcanti, Márcia PitangaCadete, Matilde Meire Miranda2024-01-25T13:07:10Zoai:periodicos.ufmg.br:article/50986Revistaremeufmg@gmail.comPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/oairemeufmg@gmail.com2316-93891415-2762opendoar:2024-01-25T13:07:10Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv Assistencial teaching integration: the rigth purposal
Integración docente asistencial: una propuesta positiva
Integração docente assistencial: uma proposta que deu certo
title Assistencial teaching integration: the rigth purposal
spellingShingle Assistencial teaching integration: the rigth purposal
Amaral, Marta Araújo
Teaching
Care
Integration
Docente
Interación
Asistencial
Docente
Integração Assistencial
title_short Assistencial teaching integration: the rigth purposal
title_full Assistencial teaching integration: the rigth purposal
title_fullStr Assistencial teaching integration: the rigth purposal
title_full_unstemmed Assistencial teaching integration: the rigth purposal
title_sort Assistencial teaching integration: the rigth purposal
author Amaral, Marta Araújo
author_facet Amaral, Marta Araújo
Guedes, Corina Costa
Cavalcanti, Márcia Pitanga
Cadete, Matilde Meire Miranda
author_role author
author2 Guedes, Corina Costa
Cavalcanti, Márcia Pitanga
Cadete, Matilde Meire Miranda
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Amaral, Marta Araújo
Guedes, Corina Costa
Cavalcanti, Márcia Pitanga
Cadete, Matilde Meire Miranda
dc.subject.por.fl_str_mv Teaching
Care
Integration
Docente
Interación
Asistencial
Docente
Integração Assistencial
topic Teaching
Care
Integration
Docente
Interación
Asistencial
Docente
Integração Assistencial
description It refers to an experiment, developed by professors from Youth Matern Dept and healt Public of Nursery School at UFMG in the Foundation of integral Assistence to women's health - Sofia Feldman Hospital, since 1985 and it reached the top in 1999 with creation of the Obstetric Nursery Especialization Course. This experiment has let the teachers to get further information theorical-pratical in Youth Matern Assistence, it's safier to teach and there are more opportunities to develop the reseach. About the students, this purposal drives towards an appoach to the social reality, creating learning situations which become councious about reaching social transformations.
publishDate 2000
dc.date.none.fl_str_mv 2000-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50986
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50986
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50986/43132
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50986/43133
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2000 Reme: Revista Mineira de Enfermagem
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2000 Reme: Revista Mineira de Enfermagem
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/plain
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
dc.source.none.fl_str_mv REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 4 No. 1 (2000)
REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 4 Núm. 1 (2000)
REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 4 n. 1 (2000)
2316-9389
1415-2762
reponame:Reme (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Reme (Online)
collection Reme (Online)
repository.name.fl_str_mv Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv remeufmg@gmail.com
_version_ 1797041911651893248