Carnival land: The refined laughter of eutrapelia
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ciências do Estado (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/revice/article/view/e5024 |
Resumo: | This article intends to understand the new meaning attributed to laughter and to Carnival by religious and civil authorities in the seventeenth century, with the object of research being Utopia, a Thomas Morus’s homonymous work, published in 1640 and written by Jakob Bidermann, German Jesuit, theater writer and future Inquisitor of the Catholic Church in Rome. The book recounts the journey of three friends to an imaginary country called Utopia, where the inhabitants celebrate an eternal Carnival, chaos is institutionalized, the rules of culture are suspended, citizens are masked, and drink and eat too much. The travelers experience the terrible consequences of this “topsy-turvy world” and the insecurities of a place that lives immersed in vice, vanity, violence and excesso. In the end, they discover that the real world, when based on Christian virtues and morality, and especially when guided by the Catholic Church, becomes a much more real, tranquil and beautiful place to live. This article also discusses the choice of title and the meaning of “utopia” conceived by the text. |
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Carnival land: The refined laughter of eutrapeliaEl país del carnaval: La refinada risa de la eutrapeliaO país do carnaval: O refinado riso da eutrapeliaThirty-year's warUtopiaTopsy-turvy worldCarnivalEutrapeliaUtopiaMundo às avessasGuerra dos trinta anosCarnavalEutrapeliaUtopíaCarnavalMundo al revésGuerra de los treinta añosEutrapeliaThis article intends to understand the new meaning attributed to laughter and to Carnival by religious and civil authorities in the seventeenth century, with the object of research being Utopia, a Thomas Morus’s homonymous work, published in 1640 and written by Jakob Bidermann, German Jesuit, theater writer and future Inquisitor of the Catholic Church in Rome. The book recounts the journey of three friends to an imaginary country called Utopia, where the inhabitants celebrate an eternal Carnival, chaos is institutionalized, the rules of culture are suspended, citizens are masked, and drink and eat too much. The travelers experience the terrible consequences of this “topsy-turvy world” and the insecurities of a place that lives immersed in vice, vanity, violence and excesso. In the end, they discover that the real world, when based on Christian virtues and morality, and especially when guided by the Catholic Church, becomes a much more real, tranquil and beautiful place to live. This article also discusses the choice of title and the meaning of “utopia” conceived by the text.Este artículo pretende comprender el nuevo significado atribuido a la risa y al Carnaval por las autoridades religiosas y civiles en el siglo XVII, tomando como objeto de investigación Utopía, obra homónima de Thomas Morus, publicada en 1640 y escrita por Jakob Bidermann, jesuita alemán, dramaturgo y futuro inquisidor de la Iglesia Católica en Roma. El texto narra el viaje de tres amigos a un país imaginario llamado Utopía, donde los habitantes celebran un Carnaval eterno, se institucionaliza el caos, se suspenden las reglas de la cultura, los ciudadanos se pasean con máscaras y se bebe y come demasiado. Los viajeros experimentan las terribles consecuencias de este "mundo al revés" y las inseguridades de un lugar que vive inmerso en el vicio, la vanidad, la violencia y el exceso; descubren entonces que el mundo real, si se basa en las virtudes y la moral cristianas, y sobre todo si está guiado por la Iglesia católica, se convierte en un lugar mucho más verdadero, pacífico y bello para vivir. Este artículo analiza también la elección del título y el significado de "utopía" que concibe el texto.Este artigo busca compreender o novo significado atribuído ao riso e ao Carnaval pelas autoridades religiosas e civis no século XVII, tendo como objeto de investigação a Utopia, obra homônima à de Thomas Morus, publicada em 1640 e escrita por Jakob Bidermann, jesuíta alemão, dramaturgo e futuro inquisidor da Igreja Católica em Roma. O texto relata a viagem de três amigos para um país imaginário chamado Utopia, onde os habitantes festejam um eterno Carnaval, o caos é institucionalizado, as regras da cultura estão suspensas, os cidadãos andam mascarados, e bebe-se e come-se em demasia. Os viajantes experimentam as terríveis consequências deste “mundo de cabeça para baixo” e as inseguranças de um lugar que vive imerso em vício, vaidade, violência e excesso; descobrem então que o mundo real, se baseado nas virtudes e na moral cristã, e principalmente se guiado pela Igreja Católica, torna-se um lugar muito mais verdadeiro, tranquilo e belo de se viver. Este artigo também discute a escolha do título e o significado de “utopia” concebido pelo texto.Universidade Federal de Minas Gerais2017-07-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revice/article/view/e502410.35699/2525-8036.2017.5024Revista de Ciências do Estado; Vol. 2 No. 1 (2017): Dossiê Utopias; 171 - 206Revista de Ciências do Estado; Vol. 2 Núm. 1 (2017): Dossiê Utopias; 171 - 206Revista de Ciências do Estado; v. 2 n. 1 (2017): Dossiê Utopias; 171 - 2062525-80362595-6051reponame:Revista de Ciências do Estado (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revice/article/view/e5024/3092Copyright (c) 2017 Júlia Ciasca Brandãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBrandão, Júlia Ciasca2023-07-27T18:24:59Zoai:periodicos.ufmg.br:article/5024Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revicePUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revice/oairevistadece@gmail.com || Gabriel.afns1@gmail.com2525-80362525-8036opendoar:2023-07-27T18:24:59Revista de Ciências do Estado (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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