Competition Informations Management and Strategic Orientation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22789 |
Resumo: | This article aims to present the relationship of the marketing information (MIS) with the strategy of market orientation, and deepen the discussion on the management of information related to competition, little explored, especially as regards its operation. The results from the literature review and a case study indicate that, although critical for business success, information is obtained, processed and disseminated in ways less structured. |
id |
UFMG-2_085605e75156c381f3edc2bf26267af2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/22789 |
network_acronym_str |
UFMG-2 |
network_name_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Competition Informations Management and Strategic OrientationGestão de informações da concorrência e orientação estratégicaSistemas de informações de marketingOrientação para o mercadoInformação da concorrência.This article aims to present the relationship of the marketing information (MIS) with the strategy of market orientation, and deepen the discussion on the management of information related to competition, little explored, especially as regards its operation. The results from the literature review and a case study indicate that, although critical for business success, information is obtained, processed and disseminated in ways less structured.Este artigo tem por objetivos apresentar o relacionamento do sistema de informações de marketing (SIM) com a estratégia de orientação para o mercado, e aprofundar a discussão acerca da gestão das informações relacionadas à concorrência, pouco explorada, sobretudo, quanto à sua operacionalização. Os resultados, a partir da revisão bibliográfica e de um estudo de caso apontam que, embora de fundamental importância para o sucesso do negócio, as informações são obtidas, tratadas e disseminadas de formas pouco estruturadas.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2012-04-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22789Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 17 No. 2 (2012); 123-142Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 17 Núm. 2 (2012); 123-142Perspectivas em Ciência da Informação; v. 17 n. 2 (2012); 123-1421981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22789/18373Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, BraulioPereira, Juliana de AraújoQueiroz, Josimeire Pessoa de2020-06-26T14:13:40Zoai:periodicos.ufmg.br:article/22789Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-26T14:13:40Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Competition Informations Management and Strategic Orientation Gestão de informações da concorrência e orientação estratégica |
title |
Competition Informations Management and Strategic Orientation |
spellingShingle |
Competition Informations Management and Strategic Orientation Oliveira, Braulio Sistemas de informações de marketing Orientação para o mercado Informação da concorrência. |
title_short |
Competition Informations Management and Strategic Orientation |
title_full |
Competition Informations Management and Strategic Orientation |
title_fullStr |
Competition Informations Management and Strategic Orientation |
title_full_unstemmed |
Competition Informations Management and Strategic Orientation |
title_sort |
Competition Informations Management and Strategic Orientation |
author |
Oliveira, Braulio |
author_facet |
Oliveira, Braulio Pereira, Juliana de Araújo Queiroz, Josimeire Pessoa de |
author_role |
author |
author2 |
Pereira, Juliana de Araújo Queiroz, Josimeire Pessoa de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Braulio Pereira, Juliana de Araújo Queiroz, Josimeire Pessoa de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Sistemas de informações de marketing Orientação para o mercado Informação da concorrência. |
topic |
Sistemas de informações de marketing Orientação para o mercado Informação da concorrência. |
description |
This article aims to present the relationship of the marketing information (MIS) with the strategy of market orientation, and deepen the discussion on the management of information related to competition, little explored, especially as regards its operation. The results from the literature review and a case study indicate that, although critical for business success, information is obtained, processed and disseminated in ways less structured. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-04-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22789 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22789 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22789/18373 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 17 No. 2 (2012); 123-142 Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 17 Núm. 2 (2012); 123-142 Perspectivas em Ciência da Informação; v. 17 n. 2 (2012); 123-142 1981-5344 1413-9936 reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
collection |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pci@eci.ufmg.br |
_version_ |
1799711081249112064 |