The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Edna Lúcia da
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23426
Resumo: Research report, that shows the daily scientific activity in the Research Laboratory in Bioinorganic Chemistry of Federal University of Santa Catarina. The scientists’ actions were observed because it is regarded that knowledge, as a product, is affected by the conditions of a particular context. Using as inspiration the Laboratory Studies of the New Science Sociology, and, consequently adopting an anthropologic perspective, the focus of the survey aims at two questions: How the scientific facts built in the laboratory and how does the scientific communication act in this construction?.
id UFMG-2_3dc6c7ea6fb88e1a71c89264ff57005a
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/23426
network_acronym_str UFMG-2
network_name_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository_id_str
spelling The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratoryA construção do conhecimento científico: o processo, a atividade e a comunicação científica em um laboratório de pesquisaResearch report, that shows the daily scientific activity in the Research Laboratory in Bioinorganic Chemistry of Federal University of Santa Catarina. The scientists’ actions were observed because it is regarded that knowledge, as a product, is affected by the conditions of a particular context. Using as inspiration the Laboratory Studies of the New Science Sociology, and, consequently adopting an anthropologic perspective, the focus of the survey aims at two questions: How the scientific facts built in the laboratory and how does the scientific communication act in this construction?.Mostra o cotidiano da atividade científica no Laboratório de Pesquisa, do Grupo de Pesquisa em Química Bioinorgânica, da Universidade Federal de Santa Catarina. As ações dos cientistas foram observadas porque se considera que o conhecimento, enquanto produto, é afetado pelas condições de um contexto específico. Usando como inspiração os Estudos de Laboratório da Nova Sociologia da Ciência, adota, portanto, uma perspectiva antropológica. O foco do estudo recaiu sobre duas questões: como são os fatos científicos construídos no laboratório e como a comunicação científica atua nesta construção?Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2008-04-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23426Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 7 No. 2 (2002)Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 7 Núm. 2 (2002)Perspectivas em Ciência da Informação; v. 7 n. 2 (2002)1981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23426/18889Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Edna Lúcia da2020-06-29T13:09:16Zoai:periodicos.ufmg.br:article/23426Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-29T13:09:16Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory
A construção do conhecimento científico: o processo, a atividade e a comunicação científica em um laboratório de pesquisa
title The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory
spellingShingle The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory
Silva, Edna Lúcia da
title_short The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory
title_full The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory
title_fullStr The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory
title_full_unstemmed The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory
title_sort The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory
author Silva, Edna Lúcia da
author_facet Silva, Edna Lúcia da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Edna Lúcia da
description Research report, that shows the daily scientific activity in the Research Laboratory in Bioinorganic Chemistry of Federal University of Santa Catarina. The scientists’ actions were observed because it is regarded that knowledge, as a product, is affected by the conditions of a particular context. Using as inspiration the Laboratory Studies of the New Science Sociology, and, consequently adopting an anthropologic perspective, the focus of the survey aims at two questions: How the scientific facts built in the laboratory and how does the scientific communication act in this construction?.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-04-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23426
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23426
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23426/18889
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
dc.source.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 7 No. 2 (2002)
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 7 Núm. 2 (2002)
Perspectivas em Ciência da Informação; v. 7 n. 2 (2002)
1981-5344
1413-9936
reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
collection Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository.name.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv ||pci@eci.ufmg.br
_version_ 1799711084585680896