The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23426 |
Resumo: | Research report, that shows the daily scientific activity in the Research Laboratory in Bioinorganic Chemistry of Federal University of Santa Catarina. The scientists’ actions were observed because it is regarded that knowledge, as a product, is affected by the conditions of a particular context. Using as inspiration the Laboratory Studies of the New Science Sociology, and, consequently adopting an anthropologic perspective, the focus of the survey aims at two questions: How the scientific facts built in the laboratory and how does the scientific communication act in this construction?. |
id |
UFMG-2_3dc6c7ea6fb88e1a71c89264ff57005a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/23426 |
network_acronym_str |
UFMG-2 |
network_name_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratoryA construção do conhecimento científico: o processo, a atividade e a comunicação científica em um laboratório de pesquisaResearch report, that shows the daily scientific activity in the Research Laboratory in Bioinorganic Chemistry of Federal University of Santa Catarina. The scientists’ actions were observed because it is regarded that knowledge, as a product, is affected by the conditions of a particular context. Using as inspiration the Laboratory Studies of the New Science Sociology, and, consequently adopting an anthropologic perspective, the focus of the survey aims at two questions: How the scientific facts built in the laboratory and how does the scientific communication act in this construction?.Mostra o cotidiano da atividade científica no Laboratório de Pesquisa, do Grupo de Pesquisa em Química Bioinorgânica, da Universidade Federal de Santa Catarina. As ações dos cientistas foram observadas porque se considera que o conhecimento, enquanto produto, é afetado pelas condições de um contexto específico. Usando como inspiração os Estudos de Laboratório da Nova Sociologia da Ciência, adota, portanto, uma perspectiva antropológica. O foco do estudo recaiu sobre duas questões: como são os fatos científicos construídos no laboratório e como a comunicação científica atua nesta construção?Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2008-04-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23426Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 7 No. 2 (2002)Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 7 Núm. 2 (2002)Perspectivas em Ciência da Informação; v. 7 n. 2 (2002)1981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23426/18889Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Edna Lúcia da2020-06-29T13:09:16Zoai:periodicos.ufmg.br:article/23426Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-29T13:09:16Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory A construção do conhecimento científico: o processo, a atividade e a comunicação científica em um laboratório de pesquisa |
title |
The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory |
spellingShingle |
The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory Silva, Edna Lúcia da |
title_short |
The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory |
title_full |
The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory |
title_fullStr |
The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory |
title_full_unstemmed |
The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory |
title_sort |
The construction of scientific knowledge: the process, the activity and the scientific communication in a research laboratory |
author |
Silva, Edna Lúcia da |
author_facet |
Silva, Edna Lúcia da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Edna Lúcia da |
description |
Research report, that shows the daily scientific activity in the Research Laboratory in Bioinorganic Chemistry of Federal University of Santa Catarina. The scientists’ actions were observed because it is regarded that knowledge, as a product, is affected by the conditions of a particular context. Using as inspiration the Laboratory Studies of the New Science Sociology, and, consequently adopting an anthropologic perspective, the focus of the survey aims at two questions: How the scientific facts built in the laboratory and how does the scientific communication act in this construction?. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23426 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23426 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23426/18889 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 7 No. 2 (2002) Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 7 Núm. 2 (2002) Perspectivas em Ciência da Informação; v. 7 n. 2 (2002) 1981-5344 1413-9936 reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
collection |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pci@eci.ufmg.br |
_version_ |
1799711084585680896 |