Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira, Armando Carvalho
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: Freire, Isa Maria
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22328
Resumo: Under the perspective of information transfer, the teacher is seen as a mediator between the source of knowledge and the user. The teacher himself can be considered as a dynamic stock of information. In this condition he needs to keep his knowledge up-to-date using sources of information. This research shows that teachers are a group of “non-users” of sources of scientific and technical information. The study identifies however a possible demand of information by this users if compatible ways of delivering information is adopted.
id UFMG-2_a04ed36e53bb4e7367a1508905cff8d4
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/22328
network_acronym_str UFMG-2
network_name_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository_id_str
spelling Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach.Atualização técnico-científica do professor do ensino médio: uma abordagem na ciência da informaçãoUnder the perspective of information transfer, the teacher is seen as a mediator between the source of knowledge and the user. The teacher himself can be considered as a dynamic stock of information. In this condition he needs to keep his knowledge up-to-date using sources of information. This research shows that teachers are a group of “non-users” of sources of scientific and technical information. The study identifies however a possible demand of information by this users if compatible ways of delivering information is adopted.Na perspectiva da transferência da informação, o professor é visto como um mediador entre uma fonte de conhecimento e um usuário que dele necessita. Enquanto estoque dinâmico de informação, o professor é, ele mesmo, a fonte para seus alunos/usuários e nessa condição necessitaria atualizar-se mediante uso de fontes de informação. Os resultados da pesquisa indicam que os professores entrevistados podem ser definidos como um grupo de não-usuários de fontes de informação técnico-científica. Identifica-se, contudo, uma demanda potencial, desde que se adotem formatos compatíveis com os interesses desse grupo de usuários.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2007-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22328Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 3 No. 2 (1998)Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 3 Núm. 2 (1998)Perspectivas em Ciência da Informação; v. 3 n. 2 (1998)1981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22328/17929Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Armando CarvalhoFreire, Isa Maria2020-06-25T17:36:56Zoai:periodicos.ufmg.br:article/22328Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-25T17:36:56Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach.
Atualização técnico-científica do professor do ensino médio: uma abordagem na ciência da informação
title Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach.
spellingShingle Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach.
Pereira, Armando Carvalho
title_short Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach.
title_full Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach.
title_fullStr Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach.
title_full_unstemmed Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach.
title_sort Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach.
author Pereira, Armando Carvalho
author_facet Pereira, Armando Carvalho
Freire, Isa Maria
author_role author
author2 Freire, Isa Maria
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pereira, Armando Carvalho
Freire, Isa Maria
description Under the perspective of information transfer, the teacher is seen as a mediator between the source of knowledge and the user. The teacher himself can be considered as a dynamic stock of information. In this condition he needs to keep his knowledge up-to-date using sources of information. This research shows that teachers are a group of “non-users” of sources of scientific and technical information. The study identifies however a possible demand of information by this users if compatible ways of delivering information is adopted.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-11-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22328
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22328
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22328/17929
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
dc.source.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 3 No. 2 (1998)
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 3 Núm. 2 (1998)
Perspectivas em Ciência da Informação; v. 3 n. 2 (1998)
1981-5344
1413-9936
reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
collection Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository.name.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv ||pci@eci.ufmg.br
_version_ 1799711078991527936