Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22328 |
Resumo: | Under the perspective of information transfer, the teacher is seen as a mediator between the source of knowledge and the user. The teacher himself can be considered as a dynamic stock of information. In this condition he needs to keep his knowledge up-to-date using sources of information. This research shows that teachers are a group of “non-users” of sources of scientific and technical information. The study identifies however a possible demand of information by this users if compatible ways of delivering information is adopted. |
id |
UFMG-2_a04ed36e53bb4e7367a1508905cff8d4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/22328 |
network_acronym_str |
UFMG-2 |
network_name_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach.Atualização técnico-científica do professor do ensino médio: uma abordagem na ciência da informaçãoUnder the perspective of information transfer, the teacher is seen as a mediator between the source of knowledge and the user. The teacher himself can be considered as a dynamic stock of information. In this condition he needs to keep his knowledge up-to-date using sources of information. This research shows that teachers are a group of “non-users” of sources of scientific and technical information. The study identifies however a possible demand of information by this users if compatible ways of delivering information is adopted.Na perspectiva da transferência da informação, o professor é visto como um mediador entre uma fonte de conhecimento e um usuário que dele necessita. Enquanto estoque dinâmico de informação, o professor é, ele mesmo, a fonte para seus alunos/usuários e nessa condição necessitaria atualizar-se mediante uso de fontes de informação. Os resultados da pesquisa indicam que os professores entrevistados podem ser definidos como um grupo de não-usuários de fontes de informação técnico-científica. Identifica-se, contudo, uma demanda potencial, desde que se adotem formatos compatíveis com os interesses desse grupo de usuários.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2007-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22328Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 3 No. 2 (1998)Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 3 Núm. 2 (1998)Perspectivas em Ciência da Informação; v. 3 n. 2 (1998)1981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22328/17929Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Armando CarvalhoFreire, Isa Maria2020-06-25T17:36:56Zoai:periodicos.ufmg.br:article/22328Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-25T17:36:56Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach. Atualização técnico-científica do professor do ensino médio: uma abordagem na ciência da informação |
title |
Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach. |
spellingShingle |
Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach. Pereira, Armando Carvalho |
title_short |
Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach. |
title_full |
Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach. |
title_fullStr |
Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach. |
title_full_unstemmed |
Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach. |
title_sort |
Updating of scientific-technical knowledge of high school teachers: an information science approach. |
author |
Pereira, Armando Carvalho |
author_facet |
Pereira, Armando Carvalho Freire, Isa Maria |
author_role |
author |
author2 |
Freire, Isa Maria |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Armando Carvalho Freire, Isa Maria |
description |
Under the perspective of information transfer, the teacher is seen as a mediator between the source of knowledge and the user. The teacher himself can be considered as a dynamic stock of information. In this condition he needs to keep his knowledge up-to-date using sources of information. This research shows that teachers are a group of “non-users” of sources of scientific and technical information. The study identifies however a possible demand of information by this users if compatible ways of delivering information is adopted. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-11-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22328 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22328 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22328/17929 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 3 No. 2 (1998) Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 3 Núm. 2 (1998) Perspectivas em Ciência da Informação; v. 3 n. 2 (1998) 1981-5344 1413-9936 reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
collection |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pci@eci.ufmg.br |
_version_ |
1799711078991527936 |