Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23539 |
Resumo: | The paper discusses the importance of the research in the educational context for the teaching-learning process. It focuses on the school library as encouragement for the practice of school research through Project’s Pedagogy. It analyzes the result of a research carried out in a school of Basic Education in São Luis-MA, with the students, teachers and the environment of the library, to identify the process of research in the school context. A model for the process of school research is proposed through the use of projects. The model is to be applied in the context of the school library extending to the classrooms, aiming at stimulating the practice of research among students, teachers and librarians, as well as promoting the integration between them for the effectiveness of the construction and concretization of school research. |
id |
UFMG-2_a1e5943452c9f1c9d79d54e983f6675e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/23539 |
network_acronym_str |
UFMG-2 |
network_name_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school researchPedagogia de projetos na biblioteca escolar:proposta de um modelo para o processo da pesquisa escolarThe paper discusses the importance of the research in the educational context for the teaching-learning process. It focuses on the school library as encouragement for the practice of school research through Project’s Pedagogy. It analyzes the result of a research carried out in a school of Basic Education in São Luis-MA, with the students, teachers and the environment of the library, to identify the process of research in the school context. A model for the process of school research is proposed through the use of projects. The model is to be applied in the context of the school library extending to the classrooms, aiming at stimulating the practice of research among students, teachers and librarians, as well as promoting the integration between them for the effectiveness of the construction and concretization of school research.Mostra a importância da pesquisa no processo de ensino-aprendizagem. Enfoca a biblioteca escolar como estimuladora da prática da pesquisa escolar, a partir da Pedagogia de Projetos. Evidencia resultados de pesquisa de campo em uma escola de São Luís-MA, dirigida a alunos, professores e ao ambiente da biblioteca da escola. Propõe um modelo para o processo de pesquisa, através do uso de projetos, a ser aplicado no âmbito da biblioteca escolar, promovendo a eficácia da construção, concretização e internalização da pesquisa.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2008-04-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23539Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 13 No. 1 (2008); 134-151Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 13 Núm. 1 (2008); 134-151Perspectivas em Ciência da Informação; v. 13 n. 1 (2008); 134-1511981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23539/19003Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCastro, Cesar AugustoSousa, Maria Conceição Pereira de2020-06-29T13:50:13Zoai:periodicos.ufmg.br:article/23539Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-29T13:50:13Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research Pedagogia de projetos na biblioteca escolar:proposta de um modelo para o processo da pesquisa escolar |
title |
Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research |
spellingShingle |
Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research Castro, Cesar Augusto |
title_short |
Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research |
title_full |
Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research |
title_fullStr |
Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research |
title_full_unstemmed |
Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research |
title_sort |
Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research |
author |
Castro, Cesar Augusto |
author_facet |
Castro, Cesar Augusto Sousa, Maria Conceição Pereira de |
author_role |
author |
author2 |
Sousa, Maria Conceição Pereira de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castro, Cesar Augusto Sousa, Maria Conceição Pereira de |
description |
The paper discusses the importance of the research in the educational context for the teaching-learning process. It focuses on the school library as encouragement for the practice of school research through Project’s Pedagogy. It analyzes the result of a research carried out in a school of Basic Education in São Luis-MA, with the students, teachers and the environment of the library, to identify the process of research in the school context. A model for the process of school research is proposed through the use of projects. The model is to be applied in the context of the school library extending to the classrooms, aiming at stimulating the practice of research among students, teachers and librarians, as well as promoting the integration between them for the effectiveness of the construction and concretization of school research. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23539 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23539 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23539/19003 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 13 No. 1 (2008); 134-151 Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 13 Núm. 1 (2008); 134-151 Perspectivas em Ciência da Informação; v. 13 n. 1 (2008); 134-151 1981-5344 1413-9936 reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
collection |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pci@eci.ufmg.br |
_version_ |
1799711084939051008 |