Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Castro, Cesar Augusto
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Sousa, Maria Conceição Pereira de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23539
Resumo: The paper discusses the importance of the research in the educational context for the teaching-learning process. It focuses on the school library as encouragement for the practice of school research through Project’s Pedagogy. It analyzes the result of a research carried out in a school of Basic Education in São Luis-MA, with the students, teachers and the environment of the library, to identify the process of research in the school context. A model for the process of school research is proposed through the use of projects. The model is to be applied in the context of the school library extending to the classrooms, aiming at stimulating the practice of research among students, teachers and librarians, as well as promoting the integration between them for the effectiveness of the construction and concretization of school research.
id UFMG-2_a1e5943452c9f1c9d79d54e983f6675e
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/23539
network_acronym_str UFMG-2
network_name_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository_id_str
spelling Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school researchPedagogia de projetos na biblioteca escolar:proposta de um modelo para o processo da pesquisa escolarThe paper discusses the importance of the research in the educational context for the teaching-learning process. It focuses on the school library as encouragement for the practice of school research through Project’s Pedagogy. It analyzes the result of a research carried out in a school of Basic Education in São Luis-MA, with the students, teachers and the environment of the library, to identify the process of research in the school context. A model for the process of school research is proposed through the use of projects. The model is to be applied in the context of the school library extending to the classrooms, aiming at stimulating the practice of research among students, teachers and librarians, as well as promoting the integration between them for the effectiveness of the construction and concretization of school research.Mostra a importância da pesquisa no processo de ensino-aprendizagem. Enfoca a biblioteca escolar como estimuladora da prática da pesquisa escolar, a partir da Pedagogia de Projetos. Evidencia resultados de pesquisa de campo em uma escola de São Luís-MA, dirigida a alunos, professores e ao ambiente da biblioteca da escola. Propõe um modelo para o processo de pesquisa, através do uso de projetos, a ser aplicado no âmbito da biblioteca escolar, promovendo a eficácia da construção, concretização e internalização da pesquisa.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2008-04-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23539Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 13 No. 1 (2008); 134-151Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 13 Núm. 1 (2008); 134-151Perspectivas em Ciência da Informação; v. 13 n. 1 (2008); 134-1511981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23539/19003Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCastro, Cesar AugustoSousa, Maria Conceição Pereira de2020-06-29T13:50:13Zoai:periodicos.ufmg.br:article/23539Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-29T13:50:13Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research
Pedagogia de projetos na biblioteca escolar:proposta de um modelo para o processo da pesquisa escolar
title Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research
spellingShingle Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research
Castro, Cesar Augusto
title_short Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research
title_full Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research
title_fullStr Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research
title_full_unstemmed Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research
title_sort Project’s pedagogy in school library: proposal of a model for the process of school research
author Castro, Cesar Augusto
author_facet Castro, Cesar Augusto
Sousa, Maria Conceição Pereira de
author_role author
author2 Sousa, Maria Conceição Pereira de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Castro, Cesar Augusto
Sousa, Maria Conceição Pereira de
description The paper discusses the importance of the research in the educational context for the teaching-learning process. It focuses on the school library as encouragement for the practice of school research through Project’s Pedagogy. It analyzes the result of a research carried out in a school of Basic Education in São Luis-MA, with the students, teachers and the environment of the library, to identify the process of research in the school context. A model for the process of school research is proposed through the use of projects. The model is to be applied in the context of the school library extending to the classrooms, aiming at stimulating the practice of research among students, teachers and librarians, as well as promoting the integration between them for the effectiveness of the construction and concretization of school research.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-04-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23539
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23539
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23539/19003
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
dc.source.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 13 No. 1 (2008); 134-151
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 13 Núm. 1 (2008); 134-151
Perspectivas em Ciência da Informação; v. 13 n. 1 (2008); 134-151
1981-5344
1413-9936
reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
collection Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository.name.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv ||pci@eci.ufmg.br
_version_ 1799711084939051008