Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gohr, Cláudia Fabiana
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Santos, Luciano Costa, Veiga, Mariana Feminella
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23621
Resumo: Tourism Information Centers are important information units to the tourism chain. This paper presents an exploratory study which aimed to examine the Tourism Information Centers (TIC’s) at Florianópolis/Brazil in its capability to assure the service quality for the visitors. After a critical analysis of the TIC’s, were proposed some suggestions for improvement that may contribute to the implementation of the goals set by public policies for tourism information.
id UFMG-2_ccc75b3ceae0d4f2c980b19014a2aa26
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/23621
network_acronym_str UFMG-2
network_name_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository_id_str
spelling Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/BrazilA informação como um elemento chave para a qualidade do produto turístico: uma análise dos postos de informações turísticas do município de Florianópolis/SCInformaçãoTurismoQualidadePostos de Informações Turísticas.Tourism Information Centers are important information units to the tourism chain. This paper presents an exploratory study which aimed to examine the Tourism Information Centers (TIC’s) at Florianópolis/Brazil in its capability to assure the service quality for the visitors. After a critical analysis of the TIC’s, were proposed some suggestions for improvement that may contribute to the implementation of the goals set by public policies for tourism information.Os Postos de Informações Turísticas de uma localidade são unidades de informação fundamentais para a cadeia do turismo. Este artigo apresenta um estudo exploratório que teve o objetivo de analisar as condições dos Postos de Informações Turísticas (PIT’s) do município de Florianópolis/SC para garantir a qualidade no atendimento aos turistas. Após uma análise crítica dos PIT’s do município, foram propostas algumas sugestões de melhoria que podem contribuir para a operacionalização dos objetivos estabelecidos pelas políticas públicas de informação ao turista.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2009-08-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23621Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 14 No. 2 (2009); 169-186Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 14 Núm. 2 (2009); 169-186Perspectivas em Ciência da Informação; v. 14 n. 2 (2009); 169-1861981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23621/19084Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGohr, Cláudia FabianaSantos, Luciano CostaVeiga, Mariana Feminella2020-06-29T13:58:31Zoai:periodicos.ufmg.br:article/23621Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-29T13:58:31Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil
A informação como um elemento chave para a qualidade do produto turístico: uma análise dos postos de informações turísticas do município de Florianópolis/SC
title Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil
spellingShingle Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil
Gohr, Cláudia Fabiana
Informação
Turismo
Qualidade
Postos de Informações Turísticas.
title_short Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil
title_full Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil
title_fullStr Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil
title_full_unstemmed Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil
title_sort Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil
author Gohr, Cláudia Fabiana
author_facet Gohr, Cláudia Fabiana
Santos, Luciano Costa
Veiga, Mariana Feminella
author_role author
author2 Santos, Luciano Costa
Veiga, Mariana Feminella
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gohr, Cláudia Fabiana
Santos, Luciano Costa
Veiga, Mariana Feminella
dc.subject.por.fl_str_mv Informação
Turismo
Qualidade
Postos de Informações Turísticas.
topic Informação
Turismo
Qualidade
Postos de Informações Turísticas.
description Tourism Information Centers are important information units to the tourism chain. This paper presents an exploratory study which aimed to examine the Tourism Information Centers (TIC’s) at Florianópolis/Brazil in its capability to assure the service quality for the visitors. After a critical analysis of the TIC’s, were proposed some suggestions for improvement that may contribute to the implementation of the goals set by public policies for tourism information.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-08-24
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23621
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23621
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23621/19084
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
dc.source.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 14 No. 2 (2009); 169-186
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 14 Núm. 2 (2009); 169-186
Perspectivas em Ciência da Informação; v. 14 n. 2 (2009); 169-186
1981-5344
1413-9936
reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
collection Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository.name.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv ||pci@eci.ufmg.br
_version_ 1799711085592313856