Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23621 |
Resumo: | Tourism Information Centers are important information units to the tourism chain. This paper presents an exploratory study which aimed to examine the Tourism Information Centers (TIC’s) at Florianópolis/Brazil in its capability to assure the service quality for the visitors. After a critical analysis of the TIC’s, were proposed some suggestions for improvement that may contribute to the implementation of the goals set by public policies for tourism information. |
id |
UFMG-2_ccc75b3ceae0d4f2c980b19014a2aa26 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/23621 |
network_acronym_str |
UFMG-2 |
network_name_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/BrazilA informação como um elemento chave para a qualidade do produto turístico: uma análise dos postos de informações turísticas do município de Florianópolis/SCInformaçãoTurismoQualidadePostos de Informações Turísticas.Tourism Information Centers are important information units to the tourism chain. This paper presents an exploratory study which aimed to examine the Tourism Information Centers (TIC’s) at Florianópolis/Brazil in its capability to assure the service quality for the visitors. After a critical analysis of the TIC’s, were proposed some suggestions for improvement that may contribute to the implementation of the goals set by public policies for tourism information.Os Postos de Informações Turísticas de uma localidade são unidades de informação fundamentais para a cadeia do turismo. Este artigo apresenta um estudo exploratório que teve o objetivo de analisar as condições dos Postos de Informações Turísticas (PIT’s) do município de Florianópolis/SC para garantir a qualidade no atendimento aos turistas. Após uma análise crítica dos PIT’s do município, foram propostas algumas sugestões de melhoria que podem contribuir para a operacionalização dos objetivos estabelecidos pelas políticas públicas de informação ao turista.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2009-08-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23621Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 14 No. 2 (2009); 169-186Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 14 Núm. 2 (2009); 169-186Perspectivas em Ciência da Informação; v. 14 n. 2 (2009); 169-1861981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23621/19084Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGohr, Cláudia FabianaSantos, Luciano CostaVeiga, Mariana Feminella2020-06-29T13:58:31Zoai:periodicos.ufmg.br:article/23621Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-29T13:58:31Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil A informação como um elemento chave para a qualidade do produto turístico: uma análise dos postos de informações turísticas do município de Florianópolis/SC |
title |
Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil |
spellingShingle |
Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil Gohr, Cláudia Fabiana Informação Turismo Qualidade Postos de Informações Turísticas. |
title_short |
Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil |
title_full |
Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil |
title_fullStr |
Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil |
title_full_unstemmed |
Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil |
title_sort |
Information as a key element to the quality of tourism product: an analysis of tourism information centers at Florianópolis/Brazil |
author |
Gohr, Cláudia Fabiana |
author_facet |
Gohr, Cláudia Fabiana Santos, Luciano Costa Veiga, Mariana Feminella |
author_role |
author |
author2 |
Santos, Luciano Costa Veiga, Mariana Feminella |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gohr, Cláudia Fabiana Santos, Luciano Costa Veiga, Mariana Feminella |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Informação Turismo Qualidade Postos de Informações Turísticas. |
topic |
Informação Turismo Qualidade Postos de Informações Turísticas. |
description |
Tourism Information Centers are important information units to the tourism chain. This paper presents an exploratory study which aimed to examine the Tourism Information Centers (TIC’s) at Florianópolis/Brazil in its capability to assure the service quality for the visitors. After a critical analysis of the TIC’s, were proposed some suggestions for improvement that may contribute to the implementation of the goals set by public policies for tourism information. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-08-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23621 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23621 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23621/19084 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 14 No. 2 (2009); 169-186 Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 14 Núm. 2 (2009); 169-186 Perspectivas em Ciência da Informação; v. 14 n. 2 (2009); 169-186 1981-5344 1413-9936 reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
collection |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pci@eci.ufmg.br |
_version_ |
1799711085592313856 |