The use of information sources by business consultants: a study on a consulting market in Belo Horizonte
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23537 |
Resumo: | Thirty sources used by business consultants were identified and categorized according to the origin (internal/external), proximity (personal/non-personal) and media (electronic/non-electronic). The behavior of the consultants for seeking information was identified, with emphasis on the frequency, perceived relevance and reliability. Electronic sources are more frequently accessed: personal sources are more relevant and reliable. The behavior of the consultants as for information use was identified: to make sense of the changes of the external environmental, to build knowledge or support decision-making. This last aspect was considered the main objective of information search for the consultants |
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The use of information sources by business consultants: a study on a consulting market in Belo HorizonteUso de fontes de informação por consultores empresariais: um estudo junto ao mercado de consultoria de Belo HorizonteThirty sources used by business consultants were identified and categorized according to the origin (internal/external), proximity (personal/non-personal) and media (electronic/non-electronic). The behavior of the consultants for seeking information was identified, with emphasis on the frequency, perceived relevance and reliability. Electronic sources are more frequently accessed: personal sources are more relevant and reliable. The behavior of the consultants as for information use was identified: to make sense of the changes of the external environmental, to build knowledge or support decision-making. This last aspect was considered the main objective of information search for the consultantsIdentificadas 30 fontes utilizadas por consultores, categorizadas quanto à origem (internas/externas), proximidade (pessoais/impessoais) e mídia (eletrônicas/ não-eletrônicas). Identificado o comportamento de busca dos consultores, relacionado à freqüência, relevância e confiabilidade das fontes. Fontes eletrônicas possuem maior freqüência; fontes pessoais são mais relevantes e confiáveis. Identificado o comportamento de uso da informação dos consultores: para dar sentido às mudanças do ambiente externo, construir conhecimento ou embasar a tomada de decisão, sendo este o principal objetivo quando da busca de informações pelos consultores.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2008-04-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23537Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 13 No. 1 (2008); 95-111Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 13 Núm. 1 (2008); 95-111Perspectivas em Ciência da Informação; v. 13 n. 1 (2008); 95-1111981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23537/19001Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Frederico Cesar MafraBarbosa, Ricardo Rodrigues2020-06-29T13:50:13Zoai:periodicos.ufmg.br:article/23537Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-29T13:50:13Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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