The Keyboard works of Father José Maurício Nunes Garcia (1767-1830)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Per Musi |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/5306 |
Resumo: | The aim of this paper is to present an overview of the keyboard music of Father José Maurício Nunes Garcia, his didactical and recreational destination and proposals for its use, his influences, aesthetic origins, fingering problems, dynamic, quotes and self-quotes in the Solfeggi, Lessons and Fantasias of the Compêndio e Método de Pianoforte, autorship and attribuition questions in the Peça para Piano and Modinhas. |
id |
UFMG-3_1a9fe4ec33f6bd5e561491a9cc73f355 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/5306 |
network_acronym_str |
UFMG-3 |
network_name_str |
Per Musi |
repository_id_str |
|
spelling |
The Keyboard works of Father José Maurício Nunes Garcia (1767-1830)Las obras de teclado del Padre José Maurício Nunes García (1767-1830)A Música para tecla do Padre José Maurício Nunes Garcia (1767-1830)José Maurício Nunes GarciaSolfeggi with accompanimentPiano methodsModinhaBrazilian piano musicJosé Maurício Nunes GarciaSolfejos com acompanhamentoMétodos para pianoModinhaMúsica brasileira para pianoJosé Maurício Nunes GarciaSolfejos con acompañamientoMétodos para pianoModinhaMúsica de piano brasileñaThe aim of this paper is to present an overview of the keyboard music of Father José Maurício Nunes Garcia, his didactical and recreational destination and proposals for its use, his influences, aesthetic origins, fingering problems, dynamic, quotes and self-quotes in the Solfeggi, Lessons and Fantasias of the Compêndio e Método de Pianoforte, autorship and attribuition questions in the Peça para Piano and Modinhas.El propósito de este texto es presentar un panorama de la música para la clave del Padre José Maurício Nunes García, su finalidad didáctica o recreativa, sus influencias y orígenes estéticos e históricos, cuestiones de digitación, dinámicas, citas y autocitaciones en solfeo, lecciones y fantasías del Compendio y Método del Piano, problemas de autoría y atribuciones en la Pieza para Piano y Modelos.Este texto tem como próposito apresentar um panorama da música para tecla do Padre José Maurício Nunes Garcia, sua destinação didática ou recreativa, suas influências e origens estéticas e históricas, questões de dedilhados, dinâmicas, citações e auto-citações nos solfejos, lições e fantasias do Compêndio e Método de Pianoforte, problemas de autoria e atribuições na Peça para Piano e Modinhas.Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)2019-09-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/530610.35699/2317-6377.2019.5306Per Musi; No. 39 (2019): General Topics; 1-16Per Musi; Núm. 39 (2019): General Topics; 1-16Per Musi; n. 39 (2019): General Topics; 1-162317-63771517-7599reponame:Per Musiinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/5306/12073Copyright (c) 2019 Per Musiinfo:eu-repo/semantics/openAccessTrilha, Mario Marques2020-10-30T19:19:41Zoai:periodicos.ufmg.br:article/5306Revistahttp://www.scielo.br/revistas/pm/iaboutj.htmPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpantoniom@fgvnf.br||permusi@ufmg.br2317-63771517-7599opendoar:2020-10-30T19:19:41Per Musi - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Keyboard works of Father José Maurício Nunes Garcia (1767-1830) Las obras de teclado del Padre José Maurício Nunes García (1767-1830) A Música para tecla do Padre José Maurício Nunes Garcia (1767-1830) |
title |
The Keyboard works of Father José Maurício Nunes Garcia (1767-1830) |
spellingShingle |
The Keyboard works of Father José Maurício Nunes Garcia (1767-1830) Trilha, Mario Marques José Maurício Nunes Garcia Solfeggi with accompaniment Piano methods Modinha Brazilian piano music José Maurício Nunes Garcia Solfejos com acompanhamento Métodos para piano Modinha Música brasileira para piano José Maurício Nunes Garcia Solfejos con acompañamiento Métodos para piano Modinha Música de piano brasileña |
title_short |
The Keyboard works of Father José Maurício Nunes Garcia (1767-1830) |
title_full |
The Keyboard works of Father José Maurício Nunes Garcia (1767-1830) |
title_fullStr |
The Keyboard works of Father José Maurício Nunes Garcia (1767-1830) |
title_full_unstemmed |
The Keyboard works of Father José Maurício Nunes Garcia (1767-1830) |
title_sort |
The Keyboard works of Father José Maurício Nunes Garcia (1767-1830) |
author |
Trilha, Mario Marques |
author_facet |
Trilha, Mario Marques |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Trilha, Mario Marques |
dc.subject.por.fl_str_mv |
José Maurício Nunes Garcia Solfeggi with accompaniment Piano methods Modinha Brazilian piano music José Maurício Nunes Garcia Solfejos com acompanhamento Métodos para piano Modinha Música brasileira para piano José Maurício Nunes Garcia Solfejos con acompañamiento Métodos para piano Modinha Música de piano brasileña |
topic |
José Maurício Nunes Garcia Solfeggi with accompaniment Piano methods Modinha Brazilian piano music José Maurício Nunes Garcia Solfejos com acompanhamento Métodos para piano Modinha Música brasileira para piano José Maurício Nunes Garcia Solfejos con acompañamiento Métodos para piano Modinha Música de piano brasileña |
description |
The aim of this paper is to present an overview of the keyboard music of Father José Maurício Nunes Garcia, his didactical and recreational destination and proposals for its use, his influences, aesthetic origins, fingering problems, dynamic, quotes and self-quotes in the Solfeggi, Lessons and Fantasias of the Compêndio e Método de Pianoforte, autorship and attribuition questions in the Peça para Piano and Modinhas. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-09-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion texto Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/5306 10.35699/2317-6377.2019.5306 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/5306 |
identifier_str_mv |
10.35699/2317-6377.2019.5306 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/5306/12073 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Per Musi info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Per Musi |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Per Musi; No. 39 (2019): General Topics; 1-16 Per Musi; Núm. 39 (2019): General Topics; 1-16 Per Musi; n. 39 (2019): General Topics; 1-16 2317-6377 1517-7599 reponame:Per Musi instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Per Musi |
collection |
Per Musi |
repository.name.fl_str_mv |
Per Musi - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
antoniom@fgvnf.br||permusi@ufmg.br |
_version_ |
1799711235722182656 |