Armoriais Echoes: Marília Santos interviews Antônio Madureira

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Marília
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Per Musi
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/29750
Resumo: Antônio Madureira is a Brazilian composer and guitarist. Although he has musical works of the most diverse styles, his name is often associated with the Armorial Movement. This was a movement led by Ariano Suassuna. The aim of the Armorial Movement was to create an authentically Brazilian classical art, based on the popular cultures of the Northeast of Brazil. In music, the most significant group of the Armorial Movement was the Quinteto Armorial, which was born from the meeting between Ariano Suassuna and Antônio Madureira. Because of the importance of Antônio Madureira for armorial music, in 2017 I interviewed him, for a research on the armorial influences in the music of Pernambuco. In this text, we present this interview, to register it and also so that other researchers can use it.
id UFMG-3_6e809500195e48a79ed38a9cd36534e9
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/29750
network_acronym_str UFMG-3
network_name_str Per Musi
repository_id_str
spelling Armoriais Echoes: Marília Santos interviews Antônio MadureiraEcos Armoriais: Marília Santos entrevista a Antonio MadureiraEcos Armoriais: Marília Santos entrevista Antônio MadureiraAntônio MadureiraArmorial musicMarília SantosArmoriais echoesEthnomusicologyAntônio MadureiraMúsica armorialMarília SantosEcos armoriaisEtnomusicologiaAntônio MadureiraMusica armorialMarília SantosEcos armorialesEtnomusicologiaAntônio Madureira is a Brazilian composer and guitarist. Although he has musical works of the most diverse styles, his name is often associated with the Armorial Movement. This was a movement led by Ariano Suassuna. The aim of the Armorial Movement was to create an authentically Brazilian classical art, based on the popular cultures of the Northeast of Brazil. In music, the most significant group of the Armorial Movement was the Quinteto Armorial, which was born from the meeting between Ariano Suassuna and Antônio Madureira. Because of the importance of Antônio Madureira for armorial music, in 2017 I interviewed him, for a research on the armorial influences in the music of Pernambuco. In this text, we present this interview, to register it and also so that other researchers can use it.Antônio Madureira es un compositor y guitarrista brasileño. Aunque tiene obras musicales de los más diversos estilos, su nombre se asocia a menudo con el Movimiento Armorial. Este fue un movimiento liderado por Ariano Suassuna. El objetivo del Movimiento Armorial era crear un arte erudito auténticamente brasileño basado en las culturas populares del Nordeste de Brasil. En la música, el grupo más significativo del Movimiento Armorial fue el Quinteto Armorial, que nació del encuentro entre Ariano Suassuna y Antônio Madureira. Debido a la importancia de Antônio Madureira para la música armoriana, en 2017 lo entrevisté, para una investigación sobre las influencias armorianas en la música de Pernambuco. En este texto presentamos esta entrevista, como forma de registrarla y también para que otros investigadores puedan utilizarla.Antônio Madureira é um compositor e violonista brasileiro. Embora tenha obras musicais dos mais diversos estilos, seu nome é frequentemente associado ao Movimento Armorial. Este foi um movimento liderado por Ariano Suassuna. O objetivo do Movimento Armorial foi criar uma arte erudita autenticamente brasileira, baseada nas culturas populares do Nordeste do Brasil. Na música, o grupo mais significativo do Movimento Armorial foi o Quinteto Armorial, que nasceu do encontro entre Ariano Suassuna e Antônio Madureira. Por conta da importância do Antônio Madureira para a música armorial, em 2017 eu o entrevistei, para uma pesquisa sobre as influências armoriais na música de Pernambuco. Nesse texto apresentamos esta entrevista, como um meio de registrá-la e também para que outros/as/es pesquisadores/as possam utilizá-la.Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)2021-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionInterviewtexttextinfo:eu-repo/semantics/othertext/htmltext/xmlapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/2975010.35699/2317-6377.2021.29750Per Musi; No. 41 (2021): General Topics; 1-17Per Musi; Núm. 41 (2021): General Topics; 1-17Per Musi; n. 41 (2021): General Topics; 1-172317-63771517-7599reponame:Per Musiinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/29750/37618https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/29750/37619https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/29750/28126Copyright (c) 2021 Per Musihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Marília2023-05-03T21:09:56Zoai:periodicos.ufmg.br:article/29750Revistahttp://www.scielo.br/revistas/pm/iaboutj.htmPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpantoniom@fgvnf.br||permusi@ufmg.br2317-63771517-7599opendoar:2023-05-03T21:09:56Per Musi - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv Armoriais Echoes: Marília Santos interviews Antônio Madureira
Ecos Armoriais: Marília Santos entrevista a Antonio Madureira
Ecos Armoriais: Marília Santos entrevista Antônio Madureira
title Armoriais Echoes: Marília Santos interviews Antônio Madureira
spellingShingle Armoriais Echoes: Marília Santos interviews Antônio Madureira
Santos, Marília
Antônio Madureira
Armorial music
Marília Santos
Armoriais echoes
Ethnomusicology
Antônio Madureira
Música armorial
Marília Santos
Ecos armoriais
Etnomusicologia
Antônio Madureira
Musica armorial
Marília Santos
Ecos armoriales
Etnomusicologia
title_short Armoriais Echoes: Marília Santos interviews Antônio Madureira
title_full Armoriais Echoes: Marília Santos interviews Antônio Madureira
title_fullStr Armoriais Echoes: Marília Santos interviews Antônio Madureira
title_full_unstemmed Armoriais Echoes: Marília Santos interviews Antônio Madureira
title_sort Armoriais Echoes: Marília Santos interviews Antônio Madureira
author Santos, Marília
author_facet Santos, Marília
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos, Marília
dc.subject.por.fl_str_mv Antônio Madureira
Armorial music
Marília Santos
Armoriais echoes
Ethnomusicology
Antônio Madureira
Música armorial
Marília Santos
Ecos armoriais
Etnomusicologia
Antônio Madureira
Musica armorial
Marília Santos
Ecos armoriales
Etnomusicologia
topic Antônio Madureira
Armorial music
Marília Santos
Armoriais echoes
Ethnomusicology
Antônio Madureira
Música armorial
Marília Santos
Ecos armoriais
Etnomusicologia
Antônio Madureira
Musica armorial
Marília Santos
Ecos armoriales
Etnomusicologia
description Antônio Madureira is a Brazilian composer and guitarist. Although he has musical works of the most diverse styles, his name is often associated with the Armorial Movement. This was a movement led by Ariano Suassuna. The aim of the Armorial Movement was to create an authentically Brazilian classical art, based on the popular cultures of the Northeast of Brazil. In music, the most significant group of the Armorial Movement was the Quinteto Armorial, which was born from the meeting between Ariano Suassuna and Antônio Madureira. Because of the importance of Antônio Madureira for armorial music, in 2017 I interviewed him, for a research on the armorial influences in the music of Pernambuco. In this text, we present this interview, to register it and also so that other researchers can use it.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-09-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Interview
text
text
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/29750
10.35699/2317-6377.2021.29750
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/29750
identifier_str_mv 10.35699/2317-6377.2021.29750
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/29750/37618
https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/29750/37619
https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/29750/28126
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Per Musi
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Per Musi
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
text/xml
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
dc.source.none.fl_str_mv Per Musi; No. 41 (2021): General Topics; 1-17
Per Musi; Núm. 41 (2021): General Topics; 1-17
Per Musi; n. 41 (2021): General Topics; 1-17
2317-6377
1517-7599
reponame:Per Musi
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Per Musi
collection Per Musi
repository.name.fl_str_mv Per Musi - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv antoniom@fgvnf.br||permusi@ufmg.br
_version_ 1799711236129030144