The Rhetoric of Silence
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Per Musi |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/40438 |
Resumo: | There is a lack of a single doctrine for the use of rhetoric in baroque music. The rhetorical theory has interpretative and heterogeneous qualities. In order to reveal some of the aesthetic objectives of the meraviglia, which are focused on provoking a shocking sense of wonderment through creating experiences that astonish with delight, musical examples of the pathetic use of silences are presented. Rhetoric is viewed as the energy inherent in emotion and thought, transmitted through a system of signs, including music, to others with the objective of influencing their decisions and actions. |
id |
UFMG-3_a60d0152f179697770be3ec5b05840a3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/40438 |
network_acronym_str |
UFMG-3 |
network_name_str |
Per Musi |
repository_id_str |
|
spelling |
The Rhetoric of SilenceLa retórica del silencioA Retórica do silêncioRhetoricMusicSilencesRestsBaroqueRetóricaMúsicaSilênciosPausasBarrocoRetóricaMúsicaSilenciosPausasBarrocoThere is a lack of a single doctrine for the use of rhetoric in baroque music. The rhetorical theory has interpretative and heterogeneous qualities. In order to reveal some of the aesthetic objectives of the meraviglia, which are focused on provoking a shocking sense of wonderment through creating experiences that astonish with delight, musical examples of the pathetic use of silences are presented. Rhetoric is viewed as the energy inherent in emotion and thought, transmitted through a system of signs, including music, to others with the objective of influencing their decisions and actions.La teoría de la retórica en la música barroca se revela, en general, interpretativa y heterogénea, sin una línea de pensamiento fija. línea de pensamiento fija. Sugerir una retórica plural visión retórica plural, se proponen varios tipos de categorización así como la coexistencia de interpretaciones. Para presentar la despliegue de los objetivos estéticos de la meraviglia, que se centran en el alcance pragmático de un deslumbramiento inesperado En las percepciones de admiración, se busca un equilibrio entre la teoría y la práctica a través de las ejemplificaciones musicales. ejemplificaciones musicales. La retórica se considera la energía inherente a la emoción y al pensamiento, transmitida a través de un sistema de signos, incluida la música, con el objetivo de influir en las decisiones y acciones de los demás.A teoria da retórica na música barroca revela-se, de modo geral, interpretativa e heterogênea, não havendo uma linha de pensamento fixa. Sugerindo uma visão retórica plural, propõe-se diversos tipos de categorização bem como a coexistência de interpretações. Para apresentar os desdobramentos dos objetivos estéticos da meraviglia, que focam o escopo pragmático de deslumbrar inesperadamente criando percepções chocantes de admiração, busca-se um equilíbrio entre a teoria e a prática através de exemplificações musicais. A retórica é vista como a energia inerente na emoção e no pensamento, transmitida por meio de um sistema de signos, entre os quais a música, com o objetivo de influenciar terceiros em suas decisões e ações.Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)2011-07-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontexttextinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/40438Per Musi; No. 24 (2011): General Topics; 1-9Per Musi; Núm. 24 (2011): General Topics; 1-9Per Musi; n. 24 (2011): General Topics; 1-92317-63771517-7599reponame:Per Musiinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/40438/30888http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessVillavicencio, Cesar Marino2022-08-31T22:02:09Zoai:periodicos.ufmg.br:article/40438Revistahttp://www.scielo.br/revistas/pm/iaboutj.htmPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpantoniom@fgvnf.br||permusi@ufmg.br2317-63771517-7599opendoar:2022-08-31T22:02:09Per Musi - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Rhetoric of Silence La retórica del silencio A Retórica do silêncio |
title |
The Rhetoric of Silence |
spellingShingle |
The Rhetoric of Silence Villavicencio, Cesar Marino Rhetoric Music Silences Rests Baroque Retórica Música Silêncios Pausas Barroco Retórica Música Silencios Pausas Barroco |
title_short |
The Rhetoric of Silence |
title_full |
The Rhetoric of Silence |
title_fullStr |
The Rhetoric of Silence |
title_full_unstemmed |
The Rhetoric of Silence |
title_sort |
The Rhetoric of Silence |
author |
Villavicencio, Cesar Marino |
author_facet |
Villavicencio, Cesar Marino |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Villavicencio, Cesar Marino |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Rhetoric Music Silences Rests Baroque Retórica Música Silêncios Pausas Barroco Retórica Música Silencios Pausas Barroco |
topic |
Rhetoric Music Silences Rests Baroque Retórica Música Silêncios Pausas Barroco Retórica Música Silencios Pausas Barroco |
description |
There is a lack of a single doctrine for the use of rhetoric in baroque music. The rhetorical theory has interpretative and heterogeneous qualities. In order to reveal some of the aesthetic objectives of the meraviglia, which are focused on provoking a shocking sense of wonderment through creating experiences that astonish with delight, musical examples of the pathetic use of silences are presented. Rhetoric is viewed as the energy inherent in emotion and thought, transmitted through a system of signs, including music, to others with the objective of influencing their decisions and actions. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-07-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion text text info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/40438 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/40438 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/40438/30888 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Per Musi; No. 24 (2011): General Topics; 1-9 Per Musi; Núm. 24 (2011): General Topics; 1-9 Per Musi; n. 24 (2011): General Topics; 1-9 2317-6377 1517-7599 reponame:Per Musi instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Per Musi |
collection |
Per Musi |
repository.name.fl_str_mv |
Per Musi - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
antoniom@fgvnf.br||permusi@ufmg.br |
_version_ |
1799711237183897600 |