Educativo de Fines Del Siglo XIX y principios del XX: contrapuntos del socialismo argentino

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Becerra, Marina
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação em Revista
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44726
Resumo: The purpose of this is to analyze the literature and studies of the politic-pedagic and strategies of Argentinean socialism during the constitution and expansion of the Argentinean educative system. The article explores the fundamental presence of socialism in the hegemonic fight in the educative field due to its intense parliamentarian debate and culture activities. The few existent studies on this subject have focused on the consensus reached in the origins of the system, but have scarcely considered the contradictions that threatened from inside such consensus and which materialized themselves in proposals that not necessarily expressed those agreements.
id UFMG-5_94e01101167de990935c66719b26093c
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/44726
network_acronym_str UFMG-5
network_name_str Educação em Revista
repository_id_str
spelling Educativo de Fines Del Siglo XIX y principios del XX: contrapuntos del socialismo argentinoSocialismoHegemoníaSistema EducativoSocialismHegemonyEducative SystemSocialismoHegemoníaSistema EducativoThe purpose of this is to analyze the literature and studies of the politic-pedagic and strategies of Argentinean socialism during the constitution and expansion of the Argentinean educative system. The article explores the fundamental presence of socialism in the hegemonic fight in the educative field due to its intense parliamentarian debate and culture activities. The few existent studies on this subject have focused on the consensus reached in the origins of the system, but have scarcely considered the contradictions that threatened from inside such consensus and which materialized themselves in proposals that not necessarily expressed those agreements.El artículo presenta um estado Del arte sobre trabajos que directa o indirectamente abordan El problema de lãs estratégias político pedagógicas Del socialismo em El período de conformación y expansión Del sistema educativo. Por SUS intensas actividades parlamentarias y de difusión cultural, El socialismo tuvo uma insoslayable presencia em lãs luchas por La hegemonia em El campo educativo. Los escasos estúdios existentes se han centrado em los consensos establecidos em los Orígenes Del sistema, pero se han detenido escasamento em lãs contradicciones que, AL interior de dicho consenso, se materializaron em propuestas que no necesariamente expresaban esos acuerdos.El artículo presenta um estado Del arte sobre trabajos que directa o indirectamente abordan El problema de lãs estratégias político pedagógicas Del socialismo em El período de conformación y expansión Del sistema educativo. Por SUS intensas actividades parlamentarias y de difusión cultural, El socialismo tuvo uma insoslayable presencia em lãs luchas por La hegemonia em El campo educativo. Los escasos estúdios existentes se han centrado em los consensos establecidos em los Orígenes Del sistema, pero se han detenido escasamento em lãs contradicciones que, AL interior de dicho consenso, se materializaron em propuestas que no necesariamente expresaban esos acuerdos.Educação em Revista 2023-05-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedRevisado por paresAvaliado por ParesTexto application/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44726Educação em Revista ; v. 18 n. 35 (2002): Edição 151982-66210102-4698reponame:Educação em Revistainstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44726/36808Copyright (c) 2023 Educação em Revista https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBecerra, Marina2023-05-29T14:01:31Zoai:periodicos.ufmg.br:article/44726Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevistaPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/oai||sergiocirino99@yahoo.com|| revista@fae.ufmg.br1982-66210102-4698opendoar:2023-05-29T14:01:31Educação em Revista - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv Educativo de Fines Del Siglo XIX y principios del XX: contrapuntos del socialismo argentino
title Educativo de Fines Del Siglo XIX y principios del XX: contrapuntos del socialismo argentino
spellingShingle Educativo de Fines Del Siglo XIX y principios del XX: contrapuntos del socialismo argentino
Becerra, Marina
Socialismo
Hegemonía
Sistema Educativo
Socialism
Hegemony
Educative System
Socialismo
Hegemonía
Sistema Educativo
title_short Educativo de Fines Del Siglo XIX y principios del XX: contrapuntos del socialismo argentino
title_full Educativo de Fines Del Siglo XIX y principios del XX: contrapuntos del socialismo argentino
title_fullStr Educativo de Fines Del Siglo XIX y principios del XX: contrapuntos del socialismo argentino
title_full_unstemmed Educativo de Fines Del Siglo XIX y principios del XX: contrapuntos del socialismo argentino
title_sort Educativo de Fines Del Siglo XIX y principios del XX: contrapuntos del socialismo argentino
author Becerra, Marina
author_facet Becerra, Marina
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Becerra, Marina
dc.subject.por.fl_str_mv Socialismo
Hegemonía
Sistema Educativo
Socialism
Hegemony
Educative System
Socialismo
Hegemonía
Sistema Educativo
topic Socialismo
Hegemonía
Sistema Educativo
Socialism
Hegemony
Educative System
Socialismo
Hegemonía
Sistema Educativo
description The purpose of this is to analyze the literature and studies of the politic-pedagic and strategies of Argentinean socialism during the constitution and expansion of the Argentinean educative system. The article explores the fundamental presence of socialism in the hegemonic fight in the educative field due to its intense parliamentarian debate and culture activities. The few existent studies on this subject have focused on the consensus reached in the origins of the system, but have scarcely considered the contradictions that threatened from inside such consensus and which materialized themselves in proposals that not necessarily expressed those agreements.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-05-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer reviewed
Revisado por pares
Avaliado por Pares
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44726
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44726
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44726/36808
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Educação em Revista
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Educação em Revista
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Educação em Revista
publisher.none.fl_str_mv Educação em Revista
dc.source.none.fl_str_mv Educação em Revista ; v. 18 n. 35 (2002): Edição 15
1982-6621
0102-4698
reponame:Educação em Revista
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Educação em Revista
collection Educação em Revista
repository.name.fl_str_mv Educação em Revista - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv ||sergiocirino99@yahoo.com|| revista@fae.ufmg.br
_version_ 1799711126489923585