An analysis of social communicative acts among MMORPG players

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Casañ-Pitarch, Ricardo
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Texto livre
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/textolivre/article/view/33890
Resumo: This research aims to analyze the communicative acts used by video-game players to socialize with other ones in MMORPG. The method to analyze these communicative acts is based on the results obtained from a questionnaire in which MMORPG players participated by responding to a series of closed questions. This questionnaire focused on analyzing some of the participants’ socializing communication habits following the classification of Guntermann and Phillips (1982, p. 26), and it aims to determine how a series of variables interfere in the socializing process with other players. These variables determining how they interfere in the socializing process among MMORPG players are age, extroversion, experience, dedication, and languages spoken. Thus, our results show the correlation between the uses of different communicative acts to socialize with other virtual players according to the previous variables.
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spelling An analysis of social communicative acts among MMORPG playersUn análisis de los actos de comunicación social entre los jugadores de MMORPGUma análise dos atos de comunicação social entre jogadores de MMORPGSocializaçãoMMORPGVideogamesAnálise do discursoLinguagemSocializingMMORPGVideo-GamesDiscourse analysisLanguageThis research aims to analyze the communicative acts used by video-game players to socialize with other ones in MMORPG. The method to analyze these communicative acts is based on the results obtained from a questionnaire in which MMORPG players participated by responding to a series of closed questions. This questionnaire focused on analyzing some of the participants’ socializing communication habits following the classification of Guntermann and Phillips (1982, p. 26), and it aims to determine how a series of variables interfere in the socializing process with other players. These variables determining how they interfere in the socializing process among MMORPG players are age, extroversion, experience, dedication, and languages spoken. Thus, our results show the correlation between the uses of different communicative acts to socialize with other virtual players according to the previous variables.Esta investigación tiene como objetivo analizar los actos comunicativos que utilizan los jugadores de videojuegos para socializar en MMORPG. El método de análisis de estos actos comunicativos se basa en los resultados obtenidos a partir de un cuestionario en el que participaron jugadores de MMORPG respondiendo a una serie de preguntas cerradas. Este cuestionario se centró en el análisis de algunos hábitos comunicativos socializadores de los participantes según la clasificación de Guntermann y Phillips (1982, p. 26), y tiene como objetivo determinar cómo una serie de variables interfieren en el proceso de socialización con otros jugadores. Estas variables que determinan cómo interfieren en el proceso de socialización entre los jugadores de MMORPG son la edad, la extroversión, la experiencia, la dedicación y los lenguajes hablados. Así, nuestros resultados muestran la correlación entre los usos de diferentes actos comunicativos para socializar con otros jugadores virtuales según las variables anteriores.Esta pesquisa tem como objetivo analisar os atos comunicativos utilizados por jogadores de videogame para se socializarem em MMORPG. O método de análise desses atos comunicativos é baseado nos resultados obtidos a partir de um questionário no qual os jogadores de MMORPG participaram respondendo a uma série de questões fechadas. Esse questionário teve como foco a análise de alguns hábitos de comunicação socializante dos participantes segundo a classificação de Guntermann e Phillips (1982, p. 26), e visa determinar como uma série de variáveis interfere no processo de socialização com outros jogadores. Essas variáveis que determinam como interferem no processo de socialização entre os jogadores de MMORPG são idade, extroversão, experiência, dedicação e línguas faladas. Assim, nossos resultados mostram a correlação entre os usos de diferentes atos comunicativos para socializar com outros jogadores virtuais de acordo com as variáveis anteriores.Universidade Federal de Minas Gerais2021-09-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/textolivre/article/view/3389010.35699/1983-3652.2021.33890Texto Livre; Vol. 14 No. 3 (2021): Texto Livre: Linguagem e Tecnologia; e33890Texto Livre; Vol. 14 Núm. 3 (2021): Texto Livre: Linguagem e Tecnologia; e33890Texto Livre; Vol. 14 No 3 (2021): Texto Livre: Linguagem e Tecnologia; e33890Texto Livre; v. 14 n. 3 (2021): Texto Livre: Linguagem e Tecnologia; e338901983-3652reponame:Texto livreinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGenghttps://periodicos.ufmg.br/index.php/textolivre/article/view/33890/28528Copyright (c) 2021 Texto Livre: Linguagem e Tecnologiahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCasañ-Pitarch, Ricardo2022-03-24T11:21:04Zoai:periodicos.ufmg.br:article/33890Revistahttp://www.periodicos.letras.ufmg.br/index.php/textolivrePUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/textolivre/oairevistatextolivre@letras.ufmg.br1983-36521983-3652opendoar:2022-03-24T11:21:04Texto livre - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
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