Análise do índice de mobilidade de passageiros em transporte coletivo em BH
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/32289 |
Resumo: | The disorderly growth in metropolitan regions resulting from urbanization brought serious problems for the transport sector. One of the biggest problems of this development is that the geoeconomic structure overcomes its own geographical limits, causing individuals to have to move to other geographical sectors. These shifts are carried out by a labor market through what we call collective transport and some other road passenger transport. The characterization of the public passenger transport system is divided into characteristics of supply and demand. From this perspective, this work aims to identify the characteristics of a certain passenger behavior over a period of time so that companies in this sector can obtain a strategic planning that It makes possible the improvement in the public transport service that has been so criticized by its users. The current scenario of this sector is worrying due to a significant portion of the population using this service and the quantity of fleet that is made available, in view that today, public transport users spend a significant amount of time waiting for buses at designated points, as well as excess passengers and poor vehicle quality. According to the monthly feature and the general panorama of passengers we believe provide a model capable of being used so that companies can plan better in the months of greater passenger movement so that the public transport does not lose credibility. |
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Análise do índice de mobilidade de passageiros em transporte coletivo em BHMobilidadeTransporte coletivoEstatísticaTransporte urbano.MobilidadeThe disorderly growth in metropolitan regions resulting from urbanization brought serious problems for the transport sector. One of the biggest problems of this development is that the geoeconomic structure overcomes its own geographical limits, causing individuals to have to move to other geographical sectors. These shifts are carried out by a labor market through what we call collective transport and some other road passenger transport. The characterization of the public passenger transport system is divided into characteristics of supply and demand. From this perspective, this work aims to identify the characteristics of a certain passenger behavior over a period of time so that companies in this sector can obtain a strategic planning that It makes possible the improvement in the public transport service that has been so criticized by its users. The current scenario of this sector is worrying due to a significant portion of the population using this service and the quantity of fleet that is made available, in view that today, public transport users spend a significant amount of time waiting for buses at designated points, as well as excess passengers and poor vehicle quality. According to the monthly feature and the general panorama of passengers we believe provide a model capable of being used so that companies can plan better in the months of greater passenger movement so that the public transport does not lose credibility.O crescimento desordenado nas regiões metropolitanas decorrentes da urbanização trouxe sérios problemas para o setor de transporte. Um dos maiores problemas deste desenvolvimento é que a estrutura geoeconômica ultrapassa seus próprios limites geográficos fazendo com que os indivíduos tenham que se deslocar para outros setores geográficos. Estes deslocamentos são realizados por um mercado de trabalho através do que chamamos de transporte coletivo e alguns outros de transporte rodoviário de passageiros. A caracterização do sistema de transporte coletivo de passageiros divide-se em características da oferta e da demanda. Sob esta perspectiva, este trabalho tem como objetivo identificar as características de um determinado comportamento de passageiros ao longo de um período para que dessa forma as empresas deste ramo possam obter um planejamento estratégico que possibilite a melhora no serviço de transporte coletivo que vem sendo tão criticado por seus usuários. O cenário atual deste setor é preocupante devido uma parcela significativa da população utilizar este serviço e a quantidade de frota que é disponibilizada, tendo em vista que hoje, os usuários do transporte coletivo gastam um tempo significativo em espera de ônibus nos pontos designados, além de excesso de passageiros e uma qualidade ruim dos veículos. De acordo com a característica mensal e o panorama geral dos passageiros acreditamos prever uma modelo capaz de ser utilizado para que as empresas possam se planejar melhor nos meses de maior movimentação de passageiros para que o serviço de transporte coletivo não perca a credibilidade.Universidade Federal de Minas GeraisBrasilICX - DEPARTAMENTO DE ESTATÍSTICACurso de Especialização em EstatísticaUFMGEla Mercedes Medrano de Toscanohttp://lattes.cnpq.br/5892007447836016Rogério Faria D'Ávila2020-01-28T19:08:40Z2020-01-28T19:08:40Z2010-12-20Monografia (especialização)info:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/32289porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2020-01-29T06:33:35Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/32289Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2020-01-29T06:33:35Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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