Análise de conhecimento tácito dos estagiários no setor público
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/VAFA-BDKJAZ |
Resumo: | The job market has been presenting changes that require more and more qualification and academic training of the professionals and one of the steps for professional training is the probationary period. Therefore this research tried to investigate and analyze the existence of management mechanisms for knowledge produced by trainees in a public agency. To achieve the goals semi-structured interviews were used with supervisors of internship, employees of the Municipal Department of Social Assistance, Food and Citizenship, with some adaptation according to the development of the job. The theoretical basis was based on the concepts of knowledge, tacit knowledge and explicit knowledge. It was noticed that there aren't mechanisms of knowledge management in the analysis performed with the data collected in the interviews. It was concluded that all tacit knowledge produced by the trainees is not something managed and it is lost as these professionals leave to start a carrer. |
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Análise de conhecimento tácito dos estagiários no setor públicoConhecimento tácito Gestão do conhecimento tácito Estagiário Gestão do conhecimento Setor públicoEstagiáriosGestão do conhecimentoSetor publicoThe job market has been presenting changes that require more and more qualification and academic training of the professionals and one of the steps for professional training is the probationary period. Therefore this research tried to investigate and analyze the existence of management mechanisms for knowledge produced by trainees in a public agency. To achieve the goals semi-structured interviews were used with supervisors of internship, employees of the Municipal Department of Social Assistance, Food and Citizenship, with some adaptation according to the development of the job. The theoretical basis was based on the concepts of knowledge, tacit knowledge and explicit knowledge. It was noticed that there aren't mechanisms of knowledge management in the analysis performed with the data collected in the interviews. It was concluded that all tacit knowledge produced by the trainees is not something managed and it is lost as these professionals leave to start a carrer.O mercado de trabalho vem apresentando mudanças que exigem, cada vez mais, qualificação e formação acadêmica dos profissionais e umas das etapas para a formação de profissionais é o período de estágio. Nesse sentido, esta pesquisa procurou investigar e analisar a existência de mecanismos de gestão do conhecimento produzido pelos estagiários em um órgão público. Para atingir os objetivos foram utilizadas entrevistas semiestruturadas, com os supervisores de estágio, funcionários da Secretaria Municipal de Assistência Social, Segurança Alimentar e Cidadania, com adequação de acordo com o desenvolvimento do trabalho. A fundamentação teórica baseou-se nos conceitos da gestão do conhecimento, conhecimento tácito e conhecimento explícito. Observou-se que não existem mecanismos de gestão do conhecimento, na análise realizada com os dados coletados nas entrevistas. Concluiu-se que todo o conhecimento tácito produzido pelos estagiários não é gerido e se perde com a saída desses profissionais em início de carreira.Universidade Federal de Minas GeraisUFMGMauro Araújo CâmaraClaudio Paixao Anastacio de PaulaKeylom Emanuel Souza Bebiano2019-08-13T17:49:50Z2019-08-13T17:49:50Z2019-02-07info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/VAFA-BDKJAZinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2019-11-14T19:55:21Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/VAFA-BDKJAZRepositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2019-11-14T19:55:21Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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