Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lucas Henrique de Almeida
Data de Publicação: 2021
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFMG
Texto Completo: http://hdl.handle.net/1843/37873
Resumo: The present case study aims at elaborating a complete marketing plan for Woof Pet Shop. This enterprise, located at 400 Major Lopes Street, São Pedro in Belo Horizonte, has as its main activity offering products and services for dogs and cats. To carry out this work we used as a base the business plan developed for Woof Pet Shop and a qualitative research in secondary sources of the variables necessary for the elaboration of a marketing plan for services.The marketing plan was successfully completed, with all the items of the chosen marketing plan script, surveyed and analyzed, having the development of the financial projections, especially the medium and long term ones. We conclude that the service marketing plan developed for the enterprise is feasible and executable.
id UFMG_17383a1c52af4f4dbb1f1e5f82983853
oai_identifier_str oai:repositorio.ufmg.br:1843/37873
network_acronym_str UFMG
network_name_str Repositório Institucional da UFMG
repository_id_str
spelling Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop WoofPet shopPlano de marketingServiçosThe present case study aims at elaborating a complete marketing plan for Woof Pet Shop. This enterprise, located at 400 Major Lopes Street, São Pedro in Belo Horizonte, has as its main activity offering products and services for dogs and cats. To carry out this work we used as a base the business plan developed for Woof Pet Shop and a qualitative research in secondary sources of the variables necessary for the elaboration of a marketing plan for services.The marketing plan was successfully completed, with all the items of the chosen marketing plan script, surveyed and analyzed, having the development of the financial projections, especially the medium and long term ones. We conclude that the service marketing plan developed for the enterprise is feasible and executable.O presente estudo de caso tem como objetivo a elaboração de um plano de marketing completo para a empresa Pet Shop Woof. Este empreendimento, localizado na Rua Major Lopes, 400, São Pedro em Belo Horizonte, tem como atividade principal ofertar produtos e serviços para cães e gatos. Para a realização do trabalho utilizamos como base o plano de negócios desenvolvido para o Pet Shop Woof e uma pesquisa qualitativa em fontes secundárias das variáveis necessárias para a elaboração de um plano de marketing de serviços. O plano de marketing foi finalizado com êxito, com todos os itens do roteiro do plano de marketing escolhido, levantados e analisados, tendo o desenvolvimento das projeções financeiras, principalmente as de médio e longo prazo. Concluímos que o plano de marketing de serviços desenvolvido para o empreendimento é viável e executável.Universidade Federal de Minas GeraisBrasilFACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICASCurso de Especialização em Gestão EstratégicaUFMGCarlos Alberto Gonçalveshttp://lattes.cnpq.br/5736078976141563João Luiz SoaresLucas Henrique de Almeida2021-08-31T21:08:33Z2021-08-31T21:08:33Z2021-06-24Monografia (especialização)info:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/37873porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2021-08-31T21:08:34Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/37873Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2021-08-31T21:08:34Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof
title Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof
spellingShingle Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof
Lucas Henrique de Almeida
Pet shop
Plano de marketing
Serviços
title_short Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof
title_full Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof
title_fullStr Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof
title_full_unstemmed Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof
title_sort Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof
author Lucas Henrique de Almeida
author_facet Lucas Henrique de Almeida
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Carlos Alberto Gonçalves
http://lattes.cnpq.br/5736078976141563
João Luiz Soares
dc.contributor.author.fl_str_mv Lucas Henrique de Almeida
dc.subject.por.fl_str_mv Pet shop
Plano de marketing
Serviços
topic Pet shop
Plano de marketing
Serviços
description The present case study aims at elaborating a complete marketing plan for Woof Pet Shop. This enterprise, located at 400 Major Lopes Street, São Pedro in Belo Horizonte, has as its main activity offering products and services for dogs and cats. To carry out this work we used as a base the business plan developed for Woof Pet Shop and a qualitative research in secondary sources of the variables necessary for the elaboration of a marketing plan for services.The marketing plan was successfully completed, with all the items of the chosen marketing plan script, surveyed and analyzed, having the development of the financial projections, especially the medium and long term ones. We conclude that the service marketing plan developed for the enterprise is feasible and executable.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-08-31T21:08:33Z
2021-08-31T21:08:33Z
2021-06-24
dc.type.driver.fl_str_mv Monografia (especialização)
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/1843/37873
url http://hdl.handle.net/1843/37873
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
Brasil
FACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICAS
Curso de Especialização em Gestão Estratégica
UFMG
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
Brasil
FACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICAS
Curso de Especialização em Gestão Estratégica
UFMG
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFMG
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Repositório Institucional da UFMG
collection Repositório Institucional da UFMG
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv repositorio@ufmg.br
_version_ 1816829775023439872