Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/37873 |
Resumo: | The present case study aims at elaborating a complete marketing plan for Woof Pet Shop. This enterprise, located at 400 Major Lopes Street, São Pedro in Belo Horizonte, has as its main activity offering products and services for dogs and cats. To carry out this work we used as a base the business plan developed for Woof Pet Shop and a qualitative research in secondary sources of the variables necessary for the elaboration of a marketing plan for services.The marketing plan was successfully completed, with all the items of the chosen marketing plan script, surveyed and analyzed, having the development of the financial projections, especially the medium and long term ones. We conclude that the service marketing plan developed for the enterprise is feasible and executable. |
id |
UFMG_17383a1c52af4f4dbb1f1e5f82983853 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufmg.br:1843/37873 |
network_acronym_str |
UFMG |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFMG |
repository_id_str |
|
spelling |
Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop WoofPet shopPlano de marketingServiçosThe present case study aims at elaborating a complete marketing plan for Woof Pet Shop. This enterprise, located at 400 Major Lopes Street, São Pedro in Belo Horizonte, has as its main activity offering products and services for dogs and cats. To carry out this work we used as a base the business plan developed for Woof Pet Shop and a qualitative research in secondary sources of the variables necessary for the elaboration of a marketing plan for services.The marketing plan was successfully completed, with all the items of the chosen marketing plan script, surveyed and analyzed, having the development of the financial projections, especially the medium and long term ones. We conclude that the service marketing plan developed for the enterprise is feasible and executable.O presente estudo de caso tem como objetivo a elaboração de um plano de marketing completo para a empresa Pet Shop Woof. Este empreendimento, localizado na Rua Major Lopes, 400, São Pedro em Belo Horizonte, tem como atividade principal ofertar produtos e serviços para cães e gatos. Para a realização do trabalho utilizamos como base o plano de negócios desenvolvido para o Pet Shop Woof e uma pesquisa qualitativa em fontes secundárias das variáveis necessárias para a elaboração de um plano de marketing de serviços. O plano de marketing foi finalizado com êxito, com todos os itens do roteiro do plano de marketing escolhido, levantados e analisados, tendo o desenvolvimento das projeções financeiras, principalmente as de médio e longo prazo. Concluímos que o plano de marketing de serviços desenvolvido para o empreendimento é viável e executável.Universidade Federal de Minas GeraisBrasilFACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICASCurso de Especialização em Gestão EstratégicaUFMGCarlos Alberto Gonçalveshttp://lattes.cnpq.br/5736078976141563João Luiz SoaresLucas Henrique de Almeida2021-08-31T21:08:33Z2021-08-31T21:08:33Z2021-06-24Monografia (especialização)info:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/37873porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2021-08-31T21:08:34Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/37873Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2021-08-31T21:08:34Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof |
title |
Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof |
spellingShingle |
Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof Lucas Henrique de Almeida Pet shop Plano de marketing Serviços |
title_short |
Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof |
title_full |
Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof |
title_fullStr |
Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof |
title_full_unstemmed |
Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof |
title_sort |
Planejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woof |
author |
Lucas Henrique de Almeida |
author_facet |
Lucas Henrique de Almeida |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Carlos Alberto Gonçalves http://lattes.cnpq.br/5736078976141563 João Luiz Soares |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lucas Henrique de Almeida |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pet shop Plano de marketing Serviços |
topic |
Pet shop Plano de marketing Serviços |
description |
The present case study aims at elaborating a complete marketing plan for Woof Pet Shop. This enterprise, located at 400 Major Lopes Street, São Pedro in Belo Horizonte, has as its main activity offering products and services for dogs and cats. To carry out this work we used as a base the business plan developed for Woof Pet Shop and a qualitative research in secondary sources of the variables necessary for the elaboration of a marketing plan for services.The marketing plan was successfully completed, with all the items of the chosen marketing plan script, surveyed and analyzed, having the development of the financial projections, especially the medium and long term ones. We conclude that the service marketing plan developed for the enterprise is feasible and executable. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-08-31T21:08:33Z 2021-08-31T21:08:33Z 2021-06-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
Monografia (especialização) |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/1843/37873 |
url |
http://hdl.handle.net/1843/37873 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais Brasil FACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICAS Curso de Especialização em Gestão Estratégica UFMG |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais Brasil FACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICAS Curso de Especialização em Gestão Estratégica UFMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFMG instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFMG |
collection |
Repositório Institucional da UFMG |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@ufmg.br |
_version_ |
1816829775023439872 |