Implementação do PSPN e subsídio na Rede Estadual de Ensino de MG
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | https://doi.org/10.22420/rde.v10i18.665 http://hdl.handle.net/1843/57250 https://orcid.org/0000-0002-2212-4018 |
Resumo: | The article shows the changes in the career path of teachers within the State Educational Network of Minas Gerais, from 2010, with the implementation of the subsidy, which changed the form of payment and the career structure, in compliance with federal law on the National Professional Minimum Wage, the devaluation of the profession by reducing the increases in the percentage payable, in addition to repositioning the oldest workers to that of employees at the beginning of their career. |
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Implementação do PSPN e subsídio na Rede Estadual de Ensino de MGImplementation of PSPN and subsidies in the State Teaching Network of Minas GeraisMise en place du PSPN et allocation dans le Reseau d’Etat d’Enseignement de Minas GeraisImplementación del MSPN* y subsidio en la Red de Enseñanza del estado de MGLei do Piso Salarial Profissional NacionalPlanos de carreiraSubsídioEducaçãoSubsídios governamentaisThe article shows the changes in the career path of teachers within the State Educational Network of Minas Gerais, from 2010, with the implementation of the subsidy, which changed the form of payment and the career structure, in compliance with federal law on the National Professional Minimum Wage, the devaluation of the profession by reducing the increases in the percentage payable, in addition to repositioning the oldest workers to that of employees at the beginning of their career.O artigo evidencia as mudanças no plano de carreira dos docentes da Rede Estadual de Ensino de Minas Gerais, a partir de 2010, com a implementação do subsídio, que alterou a forma de pagamento e a estrutura da carreira, em atendimento à legislação federal do Piso Salarial Profissional Nacional, a desvalorização da profissão com redução dos percentuais de movimentação, além do reposicionamento do servidor mais antigo ao início da carreira.Universidade Federal de Minas GeraisBrasilFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARFAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃOUFMG2023-07-31T16:56:38Z2023-07-31T16:56:38Z2016-07-29info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlepdfapplication/pdfhttps://doi.org/10.22420/rde.v10i18.6652238-4391http://hdl.handle.net/1843/57250https://orcid.org/0000-0002-2212-4018porRetratos Da EscolaClayton Lúcio CoelhoRosimar de Fátima Oliveirainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2023-07-31T16:56:38Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/57250Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2023-07-31T16:56:38Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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