A ansiedade no mestrado e doutorado em ciências contábeis
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo de conferência |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/51024 https://orcid.org/0000-0001-7147-7947 https://orcid.org/0000-0002-2188-9748 |
Resumo: | This research aimed to study anxiety in master's and doctoral students in Accounting and to verify the effect exerted on it by intrinsic and extrinsic motivation, by self-efficacy and by variables such as: gender, age, performance, among others. The sample consisted of 246 master's and 76 doctoral students from all master's and doctoral programs in Accounting Sciences in Brazil. The data collection instruments used were the Trait Anxiety Inventory, to determine the level of anxiety, the Perceived General Self-efficacy Scale to raise the level of self-efficacy and the Echelle Motivation en Education to determine the level of intrinsic and extrinsic motivation and of demotivation. Data were analyzed through linear regression using the Stepwise Backward technique. The results revealed a predominance of anxiety in female students compared to male students. Regarding the primary objective of the work, it was concluded that anxiety is negative and significantly impacted by self-efficacy. Furthermore, it is positively and significantly impacted by extrinsic motivation by external control and demotivation. It was also concluded that the level of motivation to continue studying, being under 24 years of age, the type of postgraduate degree (whether master's or doctorate), receiving psychiatric/psychological support, receiving an academic scholarship, performance and gender are significant predictors for the analysis of anxiety. |
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A ansiedade no mestrado e doutorado em ciências contábeisAnxiety in the master's and doctorate in accounting sciencesAnsiedadeMestradoDoutoradoAutoeficáciaMotivaçãoAnsiedadePós-graduaçãoCiências contábeisAutoeficáciaMotivaçãoThis research aimed to study anxiety in master's and doctoral students in Accounting and to verify the effect exerted on it by intrinsic and extrinsic motivation, by self-efficacy and by variables such as: gender, age, performance, among others. The sample consisted of 246 master's and 76 doctoral students from all master's and doctoral programs in Accounting Sciences in Brazil. The data collection instruments used were the Trait Anxiety Inventory, to determine the level of anxiety, the Perceived General Self-efficacy Scale to raise the level of self-efficacy and the Echelle Motivation en Education to determine the level of intrinsic and extrinsic motivation and of demotivation. Data were analyzed through linear regression using the Stepwise Backward technique. The results revealed a predominance of anxiety in female students compared to male students. Regarding the primary objective of the work, it was concluded that anxiety is negative and significantly impacted by self-efficacy. Furthermore, it is positively and significantly impacted by extrinsic motivation by external control and demotivation. It was also concluded that the level of motivation to continue studying, being under 24 years of age, the type of postgraduate degree (whether master's or doctorate), receiving psychiatric/psychological support, receiving an academic scholarship, performance and gender are significant predictors for the analysis of anxiety.Esta pesquisa teve como objetivo estudar a ansiedade no mestrado e doutorado em Ciências Contábeis e verificar o efeito exercido nela pela motivação intrínseca e extrínseca, pela autoeficácia e por variáveis como: gênero, idade, desempenho dentre outras. A amostra foi composta por 246 mestrandos e 76 doutorados de todos os programas de mestrado e doutorado em Ciências Contábeis do Brasil. Os instrumentos de coleta de dados utilizados foram o Inventário de Ansiedade Traço, para determinar o nível de ansiedade, a Escala de Autoeficácia Geral Percebida para levantar o nível de autoeficácia e a Echelle Motivation en Education para determina o nível de motivação intrínseca e extrínseca e de desmotivação. Os dados foram analisados através de regressão linear utilizando a técnica Stepwise Backward. Os resultados revelaram uma predominância de ansiedade nas discentes do gênero feminino em comparação aos discentes do gênero masculino. Em relação ao objetivo primário do trabalho concluiu-se que a ansiedade é negativa e significativamente impactada pela autoeficácia. Além disso, ela é positiva e significativamente impactada pela motivação extrínseca por controle externo e pela desmotivação. Concluiu-se também que o nível de motivação para prosseguir nos estudos, ter idade abaixo de 24 anos, o tipo de pós-graduação (se mestrado ou doutorado), receber apoio psiquiátrico/psicológico, receber bolsa acadêmica, o desempenho e o gênero são preditores significativos para a análise da ansiedade.Universidade Federal de Minas GeraisBrasilFAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃOFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS CONTÁBEISUFMG2023-03-17T20:50:31Z2023-03-17T20:50:31Z2020info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectpdfapplication/pdf2676-0061http://hdl.handle.net/1843/51024https://orcid.org/0000-0001-7147-7947https://orcid.org/0000-0002-2188-9748porInternational Conference in Accounting e do Congresso USP ; Iniciação Científica em ContabilidadeWeverton Eugênio CoelhoEduardo Mendes Nascimentoinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2023-03-17T20:59:29Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/51024Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2023-03-17T20:59:29Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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This research aimed to study anxiety in master's and doctoral students in Accounting and to verify the effect exerted on it by intrinsic and extrinsic motivation, by self-efficacy and by variables such as: gender, age, performance, among others. The sample consisted of 246 master's and 76 doctoral students from all master's and doctoral programs in Accounting Sciences in Brazil. The data collection instruments used were the Trait Anxiety Inventory, to determine the level of anxiety, the Perceived General Self-efficacy Scale to raise the level of self-efficacy and the Echelle Motivation en Education to determine the level of intrinsic and extrinsic motivation and of demotivation. Data were analyzed through linear regression using the Stepwise Backward technique. The results revealed a predominance of anxiety in female students compared to male students. Regarding the primary objective of the work, it was concluded that anxiety is negative and significantly impacted by self-efficacy. Furthermore, it is positively and significantly impacted by extrinsic motivation by external control and demotivation. It was also concluded that the level of motivation to continue studying, being under 24 years of age, the type of postgraduate degree (whether master's or doctorate), receiving psychiatric/psychological support, receiving an academic scholarship, performance and gender are significant predictors for the analysis of anxiety. |
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