Plano de negócios para uma marca de moda sustentável
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/38168 |
Resumo: | This project consists in a business plan for a fashion brand focused on casual womenswear. The brand aims to sell sustainable clothing, made with socio-environmental responsibility – a relevant factor for its target audience. To present the business, the brand positioning, the market research, the marketing plan, the operation plan, the financial plan, the feasibility indicators, the scenario planning and the SWOT analysis of the business are detailed. Subsequently, considering the data collected, the viability of the business is evaluated. |
id |
UFMG_6a7db6cdf284f8a1f1b827795f54b993 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufmg.br:1843/38168 |
network_acronym_str |
UFMG |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFMG |
repository_id_str |
|
spelling |
Plano de negócios para uma marca de moda sustentávelPlano de negóciosEmpreendedorismoMarca de modaModa sustentávelThis project consists in a business plan for a fashion brand focused on casual womenswear. The brand aims to sell sustainable clothing, made with socio-environmental responsibility – a relevant factor for its target audience. To present the business, the brand positioning, the market research, the marketing plan, the operation plan, the financial plan, the feasibility indicators, the scenario planning and the SWOT analysis of the business are detailed. Subsequently, considering the data collected, the viability of the business is evaluated.Este trabalho consiste em um plano de negócios para uma marca de moda feminina casual. A marca busca comercializar roupas sustentáveis, produzidas com responsabilidade socioambiental – fator de relevância para o seu público-alvo. Para apresentar o negócio, são detalhados o posicionamento da marca, o estudo do mercado, o plano de marketing, o plano operacional, o plano financeiro, os indicadores de viabilidade, a projeção de cenários e a análise FOFA do negócio. Posteriormente, levando em consideração os dados levantados, é avaliada a viabilidade do empreendimento.Universidade Federal de Minas GeraisBrasilFACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICASCurso de Especialização em Gestão EstratégicaUFMGRicardo Teixeira Veigahttp://lattes.cnpq.br/2160652000585374João Batista Diniz LeiteBruna dos Santos Cacique2021-09-27T18:07:37Z2021-09-27T18:07:37Z2021-06-29Monografia (especialização)info:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/38168porhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2021-09-27T18:07:37Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/38168Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2021-09-27T18:07:37Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Plano de negócios para uma marca de moda sustentável |
title |
Plano de negócios para uma marca de moda sustentável |
spellingShingle |
Plano de negócios para uma marca de moda sustentável Bruna dos Santos Cacique Plano de negócios Empreendedorismo Marca de moda Moda sustentável |
title_short |
Plano de negócios para uma marca de moda sustentável |
title_full |
Plano de negócios para uma marca de moda sustentável |
title_fullStr |
Plano de negócios para uma marca de moda sustentável |
title_full_unstemmed |
Plano de negócios para uma marca de moda sustentável |
title_sort |
Plano de negócios para uma marca de moda sustentável |
author |
Bruna dos Santos Cacique |
author_facet |
Bruna dos Santos Cacique |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Ricardo Teixeira Veiga http://lattes.cnpq.br/2160652000585374 João Batista Diniz Leite |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bruna dos Santos Cacique |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Plano de negócios Empreendedorismo Marca de moda Moda sustentável |
topic |
Plano de negócios Empreendedorismo Marca de moda Moda sustentável |
description |
This project consists in a business plan for a fashion brand focused on casual womenswear. The brand aims to sell sustainable clothing, made with socio-environmental responsibility – a relevant factor for its target audience. To present the business, the brand positioning, the market research, the marketing plan, the operation plan, the financial plan, the feasibility indicators, the scenario planning and the SWOT analysis of the business are detailed. Subsequently, considering the data collected, the viability of the business is evaluated. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-27T18:07:37Z 2021-09-27T18:07:37Z 2021-06-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
Monografia (especialização) |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/1843/38168 |
url |
http://hdl.handle.net/1843/38168 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais Brasil FACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICAS Curso de Especialização em Gestão Estratégica UFMG |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais Brasil FACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICAS Curso de Especialização em Gestão Estratégica UFMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFMG instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFMG |
collection |
Repositório Institucional da UFMG |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@ufmg.br |
_version_ |
1816829872176103424 |